ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΑΛΑΤΖΑΣ
kathimerini.gr
Ενδεικτικό της....... πλήρους διάλυσης του μηχανισμού είναι ότι διασώστες της Πολεμικής Αεροπορίας που πήραν μέρος στην επιχείρηση διάσωσης επιβατών του «Norman Atlantic» (31η Μοίρα Επιχειρήσεων Ερευνας Διάσωσης) μετέβησαν στην Κέρκυρα με Super Puma της Πυροσβεστικής, το οποίο όμως δεν μπορούσε να μετάσχει ενεργά στην επιχείρηση, καθότι οι χειριστές του δεν είχαν την απαιτούμενη εκπαίδευση.
Το Λιμενικό αγόρασε το 2003 έξι γαλλικά ελικόπτερα Dauphin κατάλληλα για επιχειρήσεις SAR, αντί 50 εκατ. ευρώ. Η αρχική σύμβαση αγοράς προέβλεπε την τεχνική υποστήριξή τους για διάστημα 2,5 χρόνων, αντί 2,7 εκατ. ευρώ κατ’ έτος. Το κόστος συντήρησης συμπεριλαμβανόταν στην αρχική σύμβαση των 50 εκατ. ευρώ. Στο διάστημα των πρώτων 2,5 ετών, τα έξι Dauphin ήταν πράγματι αξιόπλοα, αν και πληροφορίες αναφέρουν ότι δύο τουλάχιστον από αυτά ουδέποτε «σηκώθηκαν» στον αέρα.
Η σχετική σύμβαση έληξε τον Ιούλιο του 2006 και για τρία χρόνια τα έξι ελικόπτερα παρέμειναν καθηλωμένα λόγω έλλειψης τεχνικής υποστήριξης. Το 2009 ο τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Αναστάσιος Παπαληγούρας προχώρησε σε απευθείας ανάθεση σύμβασης στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) για διάστημα 5 ετών. Το κόστος της ήταν πολλαπλάσιο της προηγούμενης, καθώς ανερχόταν σε 5,5 εκατ. ευρώ. Παρότι τα χρήματα φέρεται να κατεβλήθησαν στην ΕΑΒ, μόλις ένα από τα έξι Dauphin είναι σήμερα αξιόπλοο.
Την ίδια στιγμή, μόλις 3 από τα 12 Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας βρίσκονται σήμερα σε επιχειρησιακή ετοιμότητα. Μάλιστα, τα δύο Super Puma της Π.Α. που πήραν μέρος στην επιχείρηση διάσωσης των επιβατών του «Norman Atlantic» χρειάστηκε να μεταβούν στην Κέρκυρα από τη Λήμνο και τη Χίο όπου βρίσκονταν σταθμευμένα. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένη πηγή, τα έξι από τα συνολικά δώδεκα Super Puma της Π.Α. έχουν σταδιακά παροπλιστεί καθώς εκκρεμεί διαδικασία συντήρησής τους που απαιτείται μετά τη συμπλήρωση δώδεκα ετών λειτουργίας. Το ένα από τα έξι στάλθηκε για το service στην Ισπανία. Το κόστος της διαδικασίας είχε προβλεφθεί στα 1,2 εκατ. ευρώ και η διάρκειά της στους έξι μήνες. Τελικά, το ελικόπτερο επέστρεψε στην Ελλάδα, μετά τρία χρόνια και αφού το Ελληνικό Δημόσιο υποχρεώθηκε να πληρώσει 3,7 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com