To διήμερο 6-7 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας το 2ο Συνέδριο Αεροπορικής Ισχύος που διοργανώθηκε από το Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής υπό την αιγίδα του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας με σκοπό τον προβληματισμό, την ανταλλαγή απόψεων και την άντληση-εκμετάλλευση καινοτόμων ιδεών και λύσεων, που μέσα στο σημερινό στρατηγικό και οικονομικό περιβάλλον θα αναβαθμίσουν περαιτέρω την επιχειρησιακή ικανότητα – ετοιμότητα της Πολεμικής Αεροπορίας......
Στην ομιλία του κατά την έναρξη του Συνεδρίου, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Ευάγγελος Τουρνάς επεσήμανε πως «σήμερα η Αεροπορική Ισχύς έχει καταστεί μοναδική στο σύγχρονο πεδίο μάχης αποτελώντας το βασικό παράγοντα έκβασης των συγκρούσεων και ως εκ τούτου, χρησιμοποιείται κατά προτεραιότητα, για την προώθηση και διασφάλιση των συμφερόντων ασφαλείας και κυριαρχίας μιας χώρας. Ιδιαίτερα, στην περίπτωση της Χώρας μας, που έχει υιοθετήσει τη στρατηγική της αποτροπής, είναι ανάγκη να διατηρούμε μια ισχυρή αεροπορική δύναμη που θα προβάλλεται με επάρκεια και αξιοπιστία, για να υπηρετεί αποτελεσματικά την εθνική μας αποστολή».
Άσκησης ΗΝΙΟΧΟΣ με διευρυμένη συμμετοχή και διάρκεια, καθώς επίσης αναβαθμισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά και απαιτήσεις σχεδίασης.
Άσκησης ΚΡΑΝΕΑ με αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων προσβολής στόχων με το σύνολο του διαθεσίμων σύγχρονων οπλικών συστημάτων. Η άσκηση αυτή έρχεται σε συνέχεια της ΤΑΜΣ ΓΥΠΑΕΤΟΣ 2013 που πραγματοποιήθηκε στις 5-6 Νοεμβρίου στο Πεδίο Βολής Κρανέας σε συνεργασία με την 1η Ταξιαρχία Αεροπορίας Στρατού και τη Διακλαδική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων.
Άσκησης βολών με το σύνολο των διαθεσίμων βλημάτων αέρος-αέρος.
Συνέχισης των διεθνών συνεργασιών με ξένες Πολεμικές Αεροπορίες, ξεκινώντας τον επόμενο μήνα με 12 αεροσκάφη F-15 της USAFE.
Ο προϋπολογισμός του ΓΕΑ υπέστη διαδοχικές περικοπές την τελευταία πενταετία και με βάση στοιχεία του 2012, ανήλθε σε μόλις €918 εκατ., εκ των οποίων οι πιστώσεις για λειτουργικές δαπάνες ήταν μικρότερες από €200 εκατ. Είναι κοινό μυστικό ότι οι δραματικές αυτές περικοπές οδήγησαν σε μείωση του ετήσιου μέσου όρου πτητικών ωρών για κάθε Ιπτάμενο, αρκετά χαμηλότερων των 180 ωρών πτήσης ετησίως που καθορίζουν τα πρότυπα του ΝΑΤΟ. Η έλλειψη πιστώσεων σε συνδυασμό με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο αμυντικών προμηθειών και γραφειοκρατικές αγκυλώσεις είχαν ως αποτέλεσμα την καθήλωση μαχητικών αεροσκαφών από έλλειψη ανταλλακτικών, κοντά στο ποσοστό που θεωρείται ως παραδεκτό όριο από την ΠΑ.
Μελλοντική Δομή Δυνάμεων 2013-2028
Η έγκριση της ΜΔΔ 2013-2028 από το ΚΥΣΕΑ αποτελεί έναυσμα για την επιτάχυνση των αλλαγών στη δομή και οργάνωση τη ΠΑ που θα οδηγήσουν σε οικονομίες κλίμακας. Ο στόλος των 280 μαχητικών αεροσκαφών που διαθέτει σήμερα η ΠΑ διαμορφώνεται ως εξής:
Στο πλαίσιο της ΜΔΔ 2013-2028 αναμένεται η απόσυρση των 33 μαχητικών A-7E και TA-7C Corsair II της 336 Μοίρας και των εναπομείναντων 12 αναγνωριστικών RF-4E Phantom II της 348 Μοίρας λόγω παλαιότητας, μειωμένης επιχειρησιακής ικανότητας και επιβιωσιμότητας στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον, υψηλών απαιτήσεων συντήρησης και κόστους χρήσης. Ενδεικτικά, το κόστος ανά ώρα πτήσης του δικινητήριου RF-4E έχει υπολογιστεί σε €16.350 και του Α-7Ε σε €8.479, όταν το αντίστοιχο κόστος του F-16 Block 50 ανέρχεται σε €6.019. Ο παροπλισμός των προαναφερόμενων τύπων αεροσκαφών υλοποιείται σταδιακά με τη συμπλήρωση του προβλεπόμενου αριθμού ωρών πτήσης για Προγραμματισμένη Εργοστασιακή Συντήρηση (PDM) και μεσοπρόθεσμα θα οδηγήσει στον εξορθολογισμό της διάταξης μάχης της ΠΑ.
η συγχώνευση της 338 και 339 Μοίρας με έδρα την 117ΠΜ/Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας και η συγκέντρωση των 34 αεροσκαφών F-4E PI2000 σε μία ενισχυμένη Μοίρα με πρωτεύοντα ρόλο τη Διώξη-Βομβαρδισμό.
η αναστολή λειτουργίας της 337 Μοίρας με έδρα την 110ΠΜ/Αεροπορική Βάση Λάρισας και κατανομή των αεροσκαφών της στις 340 και 343 Μοίρες της 115ΠΜ/Αεροπορική Βάση Σούδας, όπου βρίσκεται η υποδομή συντήρησης και υποστήριξης των F-16C/D Block52+, καθώς και ο εξομοιωτής πτήσης.
1. Η αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης προϋποθέτει τη δραστική αύξηση των πτητικών ωρών και την υλοποίηση του μέγιστου δυνατού αριθμού εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
3. Η μεγιστοποίηση της αξιοποίησης του υφιστάμενου υλικού προϋποθέτει την επίλυση εκκρεμοτήτων όπως το ζήτημα της εγκατάστασης των συστημάτων αυτοπροστασίας ASPIS II (Advanced Self-Protection Integrated Suite) στα αεροσκάφη F-16C/D Block52+ και την αναβάθμιση των ASPIS I στα αεροσκάφη F-16C/D Block30/50 καθώς και στοχευμένες προμήθειες υλικού, όπως τερματικά για την αξιοποίηση της τακτικής ζεύξης δεδομένων μέσω Link-16 ή ατρακτίδια νυχτερινής σκόπευσης/ναυτιλίας, στο πλαίσιο ή ανεξάρτητα των προγραμμάτων εκσυγχρονισμού υφιστάμενων αεροσκαφών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΠΑ εξέδωσε προ ημερών Αίτημα Πληροφοριών (RfI) προς τρεις εταιρείες (Lockheed Martin, BAE Systems και Boeing).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com