ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το σχέδιο, τρεις Σμηναρχίες Μάχης (ΣΜ) μεταπίπτουν σε Αεροπορικά Αποσπάσματα (ΑΑ), δύο ΑΑ μετασχηματίζονται σε Μετεωρολογικούς Σταθμούς (ΜΣ), ενώ ένα ακόμα ΑΑ καταργείται τελείως. Επίσης, συμπτύσσονται δραστηριότητες των μονάδων ραντάρ και των Σταθμών Αναφοράς (ΣΑ), με ταυτόχρονη μετατροπή των υφιστάμενων Κέντρων Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) σε ένα Εθνικό ΑRS, ενώ γίνεται αναστολή λειτουργίας πολεμικών Μοιρών, με ταυτόχρονη απόσυρση παλαιότερων τύπων μαχητικών αεροσκαφών. Πιο αναλυτικά:
• Η 132 ΣΜ (Αγρίνιο) μεταπίπτει σε ΑΑ.
• Η 134 ΣΜ (Σαντορίνη) μεταπίπτει σε ΑΑ.
• Η 138 ΣΜ (Τυμπάκι Κρήτης) μεταπίπτει σε ΑΑ.
• Το ΑΑ Ποτίδαιας (Δυτική Μακεδονία) καταργείται.
• Το ΑΑ Ιωαννίνων μετασχηματίζεται σε απλό ΜΣ.
• Το ΑΑ Κοζάνης μετασχηματίζεται σε ΜΣ.
• Οι σημερινές Μοίρες Σταθμών Προειδοποιήσεως (ΜΣΕΠ) και των ΣΑ μεταπίπτουν σε Τηλεχειριζόμενες Μονάδες Ραντάρ.
• Πλήρης ενεργοποίηση υπέρ εθνικών σχεδίων του ΝΑΤΟϊκού υπόγειου, υπερσύγχρονου στρατηγείου στο Κουτσόxερο Λαρίσης.
• Πλήρης αναδιοργάνωση του Κέντρου Εκπαιδεύσεως Αεροπορικής Τακτικής (ΚΕΑΤ) στην Ανδραβίδα.
• Αναστολή λειτουργίας της 346 Μοίρας.
• Σταδιακή απόσυρση των περίπου 34, πολύ παλαιών επιθετικών αεροσκαφών Α-7Ε/ΤΑ-7C Corsair II και, όταν αυτή υλοποιηθεί, αναστολή λειτουργίας και της ιστορικής 336 Μοίρας, που τα επιχειρεί σήμερα.
• Αναστολή λειτουργίας της 348 Μοίρας Τακτικής Αναγνωρίσεως (348 ΜΤΑ) Λαρίσης, μετά την απόσυρση των αναγνωριστικών RE-4Ε Phantom II που διαθέτει. Αυτό θα γίνει όταν η 335 Μοίρα, με τα υπερσύγχρονα F-16C/D Block.52+ ADV, θα «βγει» πλήρως επιχειρησιακή στα νέα ατρακτίδια αναγνωρίσεως που διαθέτει η Π.Α.
• Αναστολή λειτουργίας μίας εκ των επίσης ιστορικών Μοιρών των εκσυγχρονισμένων F-4Ε Phantom II ΡΙ-2000, της 338 ή της 339. Μία από τις Μοίρες αυτές θα διατηρηθεί, επιχειρώντας με το σύνολο των 35 μαχητικών, και η άλλη θα αναστείλει τη λειτουργία της.
• Ομογενοποίηση των πτερύγων μάχης ανά τύπο μαχητικού.
ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΕΜΠΛΟΚΕΣ
Στο πλαίσιο της εξοικονομήσεως κονδυλίων, πολύ σημαντική είναι η μείωση των αναχαιτίσεων των τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών και των συνακόλουθων εμπλοκών μαζί τους, εντός του εθνικού εναέριου χώρου ή εντός του FIR Αθηνών. Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι οι Έλληνες πιλότοι δεν απογειώνονται ή δεν εμπλέκονται με τους Τούρκους. «Απλώς», οι Τούρκοι από τον Απρίλιο του 2009 και εντεύθεν έχουν αλλάξει τακτική και έχουν περιορίσει τις πτήσεις τους στο Αιγαίο, τις εμπλοκές με τα ελληνικά μαχητικά και τις υπερπτήσεις.
staratalogia.blogspot.gr