Καλώς ήρθατε στο:http://aeroporiapostratos.blogspot.gr ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ παρουσίασης θεμάτων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα. Στείλτε το άρθρο σας στο: aeroporiapostratos@gmail.com


"ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ"

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Σ.Τ.Υ.Α ΣΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ Π.Α

    
Γράφει ο Γιάννης Αβραμίδης Σμχος (ε.α)   


             Αναμφισβήτητα το λειτουργικό κόστος της Π.Α είναι πολύ υψηλότερο των αντίστοιχων, των άλλων όπλων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Η Π.Α είναι όπλο κυρίως τεχνικό με βασικό μέσο το αεροπλάνο και τα σύγχρονα οπλικά συστήματα που είναι πολύ μεγάλης αξίας. Για να ανταποκριθεί στις επιχειρησιακές αποστολές της , στηρίζεται στο τρίπτυχο Αεροπλάνο, Πιλότος , Τεχνικός και το κατ΄ αντιστοιχία λειτουργικό κόστος έχει ως ακολούθως:............
                                                                                                                                  α) Αεροπλάνο.  Η επιλογή του τύπου του αφους γίνεται σύμφωνα με τα επιχειρησιακά κριτήρια και για να έχει υπεροχή θα πρέπει να είναι σύγχρονο και εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας. Το κόστος ενός τέτοιου αφους 4ης γενιάς είναι πολύ υψηλό υπολογίζεται περί τα 80 εκ. δολάρια με διαμόρφωση απλής πτητικής κατάστασης. Το πακέτο αρχικής υποστήριξης (initial support και F.O.S) που περιλαμβάνει βιβλιογραφία , εκπαίδευση, ανταλλακτικά υποστήριξης, τροποποιήσεις-βελτιώσεις (modification) και επίγειο εξοπλισμό-δοκιμαστήρια συντήρησης 1ου και 2ου βαθμού επιβαρύνει το αρχικό κόστος αγοράς των 40 αφων περίπου κατά 20%. Επίσης θα πρέπει να αγοραστούν ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες και τα κατάλληλα όπλα.    

 β) Πιλότος . Ο βασικός παράγων υλοποίησης της αποστολής ο πιλότος θα πρέπει να είναι γνώστης στη χρήση και την εκμετάλλευση των συστημάτων του αφους. Πέραν της αρχικής θεωρητικής εκπαίδευσης , λειτουργία και χρήση των συστημάτων του αφους, θα πρέπει καθημερινά να ασκείται χρησιμοποιώντας το αφος σε διάφορες αποστολές. Η μαχητική ικανότητα του πιλότου είναι άμεσα συνδεδεμένη με την πτητική ικανότητα που αποκτάται κατά τις ασκήσεις αέρος. Είναι επόμενο ότι η κάθε ώρα πτήσης να προκαλεί ένα σημαντικό κόστος το οποίο δεν οφείλεται μόνο στα καύσιμα και τα λιπαντικά αλλά κυρίως στη αναγκαία συντήρηση του αφους που είναι κυρίως έργο, για 68 χρόνια, του τεχνικού αποφοίτου Σ.Τ.Υ.Α. Υπολογίζεται ότι το κόστος διαρκούς εκπαίδευσης ενός πιλότου για να διατηρεί τη μαχητική του ικανότητα στη διάρκεια της θητείας του ανέρχεται στη αξία ενός   αφους.                                                                                                                                             
γ) Τεχνικός. Οι δύο προηγούμενοι παράγοντες συμμετέχουν στο σημαντικότερο μέρος του λειτουργικού κόστους της Π.Α, εν τούτοις και ο παράγοντας συντήρησης έχει συμμετοχή με ένα αρκετό ποσοστό. Το κόστος συντήρησης έχει δύο σκέλη τα ανταλλακτικά των αφων και το τεχνικό προσωπικό.                                                               

 –Τα ανταλλακτικά των αφων από τις συμβάσεις initial support και F.O.S αποτελούν το κυρίως κόστος της συντήρησης και συνδέεται με πολλούς παράγοντες (που δεν είναι της παρούσης για να αναλυθούν) , κυρίως όμως  με τις ώρες πτήσεως που επηρεάζουν τα υλικά ορίου ζωής (Λ.Ο.Ζ) , ορίου λειτουργίας (Λ.Ο.Λ), βλάβες (μεσοσταθμικά μία βλάβη ανά 2 ώρες πτήσεως) και τις γενικές επιθεωρήσεις των αφων. Η 20ετη εμπειρία μου στη συντήρηση αφων , κυρίως των παρελκομένων και των γενικών επιθεωρήσεων αφων MIRAGE, μου δίνουν τη δυνατότητα να έχω άποψη στη συντήρηση , όπως περιγράφω στο βιβλίο μου διαδικασίες συντηρήσεως και εφοδιασμού. Το κόστος των ανταλλακτικών είναι διαρκές εφ’ όρου ζωής του αφους που συνήθως είναι 25 έτη .                                                                                                                           

–Το άλλο σκέλος της συντήρησης ο τεχνικός , κυρίως απόφοιτος της Σ.Τ.Υ.Α για 68 χρόνια, επιβαρύνει με το κόστος του μισθού του, το οποίο είναι αμελητέο συγκριτικά με αυτό του προσφερόμενου έργου. Για να το διαπιστώσουμε αρκεί να ελέγξουμε ένα τιμολόγιο ενός ανταλλακτικού που κατ’ ανάγκη στάλθηκε στο εργοστάσιο depot level maintenance (D.L.M) για επισκευή-συντήρηση. Το κόστος είναι δυνατόν να φτάσει ακόμη και το 40% της αξίας του υλικού που συνήθως είναι πολύ υψηλή. Για παράδειγμα εάν η αξία ενός υλικού  D.L.M είναι 100.000 δολ.,η επισκευή-συντήρηση αυτού μπορεί να ανέλθει ακόμα και στα 40.000 δολ. που αντιστοιχούν σε τρεις ετήσιες αποδοχές ελλήνων τεχνικών.  

Οι τεχνικοί που ασχολούνται με την συντήρηση αφων και μέσων και είναι κυρίως για 68 χρόνια απόφοιτοι της Σ.Τ.Υ.Α , συμβάλλουν ουσιαστικά στη μείωση του λειτουγικού κόστους της Π.Α . Βασικός στόχος της υπηρεσίας , εφόσον επιθυμούν τη μείωση του λειτουργικού κόστους, θα πρέπει να είναι η παροχή γνώσεων (επενδύστε στη γνώση)  και κινήτρων στους τεχνικούς με στόχο  την αύξηση της επισκευαστικής ικανότητας  συντηρήσεως στις Μονάδες.                                                       

_ Η Σ.Τ.Υ.Α έζησε 68 χρόνια και κράτησε το λειτουργικό κόστος της Π.Α σε χαμηλό επίπεδο, η διάλυσή της με το Ν. 4407/16 ήλθε σαν ανταμοιβή σε αυτή την προσφορά της και θα το δεχτούμε  ως « ουδείς ασφαλέστερος εχθρός του ευεργετηθέντος» . 

Οι ισχυροί και συνετοί άνδρες αναγνωρίζουν το σφάλμα και επανορθώνουν, ΙΔΩΜΕΝ .                                              

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com

Ανακοίνωση aeroporiapostratos


Οι αναρτήσεις άλλων Ιστολογίων, τα άρθρα & oι επιστολές που δεχόμαστε για ανάρτηση και τις αναρτούμε αφορούν αποκλειστικά και μόνον τους υπογράφοντες. Δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε και τις απόψεις τους.

Μας αφορούν μόνον (όποτε και αν) οι δικοί μας σχολιασμοί & αναρτήσεις.

Στηρίζουμε όμως και προωθούμε το δικαίωμα του καθ΄ ενός να εκφράζεται ελεύθερα και το αφήνουμε στην κρίση των αναγνωστών μας.

Σχόλια μη ευπρεπή (βλέπε πεδίο σχολίων) θα διαγράφονται.


ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ προς όλους τους << φίλους συναδέλφους>> του Διαδικτύου..... Blog(ατζήδες) & Facebook(άδες) : το copy - paste επιτρέπεται αλλά <μην ξεχάσεις>> στο τέλος να γράψεις την ΠΗΓΗ που το πήρες -aeroporiapostratos-¨Αυτό που ΔΕΝ θέλεις να σου κάνουν οι άλλοι ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ εσύ στους άλλους¨