Με μια ματιά

Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016

Δευτέρα 20-11-1967 ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ Ε.Β.Α. ΤΗΣ 43ης ΣΕΙΡΑΣ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ - 19ης ΣΕΙΡΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΏΝ ΚΑΙ ΤΗΣ 3ης ΣΕΙΡΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (3η ΣΙΑ)

(ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Αρχείο ΣΑΙΡ)  

Γράφει ο Ασμχος (Ρ) ε.α. Ιωάννης Κρανιάς
Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΑ & Πρόεδρος ΣΑΙΡ


ΔΕΥΤΕΡΑ  20-11-1967
ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ  Ε.Β.Α. ΤΗΣ 43ης ΣΕΙΡΑΣ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ -       19ης ΣΕΙΡΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΏΝ ΚΑΙ ΤΗΣ 3ης ΣΕΙΡΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (3η  ΣΙΑ)

Σαν σήμερα πριν από 49 χρόνια κλήθηκαν να παρουσιασθούν  στη Ε.Β.Α. οι επιτυχόντες της σχολής Ικάρων (ΣΙ)  και της Σχολής Ιπταμένων Αεροπορίας (ΣΙΑ) με την κατωτέρω ανακοίνωση  στις εφημερίδες. Η ανακοίνωση είχε τίτλο:........


«ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΤΑΞΙΝ ΟΙ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ  ΣΤΑΣ ΣΧΟΛΑΣ ΙΚΑΡΩΝ ΚΑΙ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ»

Στην αρχή η ανακοίνωση έγραφε:

«Δια διαταγής του Γ.Ε.Α. καλούνται να παρουσιασθούν προς κατάταξιν την 20η  Νοεμβρίου οι κάτωθι επιτυχόντες εις την Σχολήν Ικάρων:»
Μετά την αναφορά των επιτυχόντων στη Σχολή Ικάρων (Ιπταμένων Γενικών Υπηρεσιών  (ΙΓΥ)  και Μηχανικών) η ανακοίνωση έγραφε:

« Δι ΄ετέρας διαταγής καλούνται να παρουσιασθούν προς κατάταξιν οι κάτωθι επιτυχόντες εις την Σχολήν Ιπταμένων Αεροπορίας, την 20η Νοεμβρίου:»

Στο τέλος η ανακοίνωση  έγραφε επακριβώς  τα εξής :
«Άπαντες οι επιτυχόντες της Σχολής Ικάρων και της Σχολής Ιπταμένων Αεροπορίας δέον όπως την 8 π. μ. της 20ης Νοεμβρίου  ευρίσκωνται εις το τέρμα της οδού Πατησίων (παρά τον Ηλεκτρικόν Σταθμόν) προκειμένου να μεταφερθούν εις το Τατόι δια μεταφορικών μέσων της Ε.Β.Α.»

Εδώ τονίζεται οι Ιπτάμενοι έφεραν τότε  την ειδικότητα Ιπτάμενοι Γενικών Υπηρεσιών  (ΙΓΥ) και  οι Ραδιοναυτίλοι Αξιωματικοί έφεραν την ειδικότητα  Ιπτάμενοι Ειδικών Υπηρεσιών (ΙΕΥ).

Το απόκομμα της εφημερίδος είναι από το αρχείο του συμμαθητή μου και φίλου μου Αντώνη Γρίμα.  Μου το έδωσε και έχει αναρτηθεί στo site του ΣΑΙΡ και συγκεκριμένα  στη 3ησειρά ΣΙΑ ( www.sair.gr) και τον ευχαριστώ πολύ.

Παραμένει άγνωστο στο ευρύ κοινό ότι η  Πολεμική μας  Αεροπορία  δίνει καθημερινά σκληρή μάχη για να είναι ικανή και έτοιμη για την υπεράσπιση της πατρίδας μας.  Για το σκοπό αυτό το προσωπικό  εδάφους εργάζεται ακατάπαυστα υπερβάλλοντας εαυτούς για να διατηρήσει σε υψηλό βαθμό τη διαθεσιμότητα  των αεροσκαφών αν  και βρισκόμαστε  σε περίοδο μεγάλης οικονομικής λιτότητας. Επίσης  τα πληρώματα αέρος  προσφέρουν  στη καθημερινή τους εκπαίδευση πολύ κόπο, ιδρώτα αλλά και  την ίδια την ζωή τους. Πολύ φοβάμαι ότι αυτό είναι δεν άγνωστο μόνο στο ευρύ κοινό  αλλά και στους Πολιτικούς μας,  τους πατέρες του Έθνους!!!. 

Οι άνισες και άδικες μειώσεις  των  μισθών και των συντάξεων λόγω μνημονίων  έναντι των άλλων Δημοσίων Υπαλλήλων κατάντησαν τους στρατιωτικούς πένητες. Το  κράτος μας  αντιμετωπίζει ως “αποπαίδι”!. Η κατάντια έφθασε τέτοιο βαθμό που οι Αρχηγοί των Επιτελείων,  με πάνω από σαράντα χρόνια υπηρεσίας και με υποχρέωση συνεχούς 24ωρου ετοιμότητας,  να αμείβονται πολύ  λιγότερα από τους νερουλάδες τη Βουλής. 

Αν δε αποστρατευτούν θα είναι ευτυχείς αν πάρουν σύνταξη πάνω από 980€ με το νέο συνταξιοδοτικό. Η προσαύξηση της σύνταξης λόγω πτητικών εξαμήνων θεωρήθηκε επίδομα και  δεν δίδεται  πλέον στις συντάξεις και  επιπρόσθετα άνοιξε, από τη Τρόικα, θέμα μη  χορήγησης του πτητικού επιδόματος και στους  εν ενεργεία Ιπταμένους. Το φαινόμενο των αυτοκτονιών στελεχών των ΕΔ λαμβάνει πλέον διαστάσεις ανησυχητικές. 


Ξεχνούν οι Πολιτικοί μας ότι οι  στρατιωτικοί ήσαν και είναι  πάντα πλήρως αδικημένοι σε σχέση με όλους τους δημοσίους υπαλλήλους και επιπλέον είχαν και  έχουν να διαχειριστούν και να αντιμετωπίσουν προβλήματα που έχουν να κάνουν  με τη φύση της δουλειάς και της αποστολής των. Για παράδειγμα αναγκάζονται μ΄ ένα πενιχρό εισόδημα να συντηρούν δύο ή και τρία σπίτια την ίδια περίοδο, ανάλογα με το που μετατίθενται και που σπουδάζουν τα παιδιά τους. Επίσης λόγω των πολλών και συχνών μεταθέσεων οι σύζυγοι των  αδυνατούν    να εργάζονται με αποτέλεσμα να ζουν με ένα μισθό ή μία σύνταξη.

 Δεν γνωρίζουν  ωράριο, Σαββατοκύριακα, γιορτές, Χριστούγεννα ή Πάσχα  και δεν  πήραν πότε υπερωριακό επίδομα ή επίδομα νυκτερινής εργασίας ή διπλό ημερομίσθιο στις εορτές ή στις αργίες. Αντίθετα στις υπηρεσίες που κάνουν  πληρώνουν το φαγητό τους ενώ στο σπίτι τους ετοιμάζεται άλλο φαγητό  για την οικογένεια τους (διπλά έξοδα). 

Εξ ‘ αιτίας  της στέρησης του δικαιώματος της απεργίας μας θεωρούν  «δεδομένους” και επομένως   κανείς τους  δεν ασχολήθηκε σοβαρά μαζί μας. Εμάς δε τους συνταξιούχους μας απαξίωσαν και μας αποσύνδεσαν, σαν στημένες λεμονόκουπες, από το μισθολόγιο των εν ενεργεία συναδέλφων ξεχνώντας ότι οι απόστρατοι παραμένουν έφεδροι μετά την αποστρατεία τους  προκειμένου   να χρησιμοποιηθούν σε ώρα ανάγκης του έθνους.



 Επειδή  αποκλειστικός  σκοπός της παρούσης υπενθύμισης είναι η τίμηση  της επετείου εισόδου των υπ’ όψιν σειρών στην Πολεμική μας Αεροπορία καθώς και η  γνωστοποίηση  της μεγάλης προσφορά τους στο βωμό  της πατρίδος θα σταματήσω εδώ το πόνο ψυχής  προς τους πατέρες του Έθνους.    Ο φόρος  προσφοράς  των ανωτέρω σειρών  προς την  πατρίδα μας σε αίμα ήταν μέγιστος.  Συγκεκριμένα :

Α.  Από  τη  43η Σειρά Ιπταμένων σκοτώθηκαν σε διατεταγμένες αποστολές οι κατωτέρω:  
1. Ανθυποσμηναγός ΓΟΜΑΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του Ηλία σκοτώθηκε στις 16 Αυγούστου 1971 με αεροσκάφοςF-84F. http://www.pasoipa.org.gr/lefkoma/pilot_details/?id=531
2. Ανθυποσμηναγός ΣΚΟΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ του Ιωάννου σκοτώθηκε στις 19 Δεκεμβρίου 1972 με αεροσκάφος  F-84F. http://www.pasoipa.org.gr/lefkoma/pilot_details/?id=537
3. Υποσμηναγός ΝΤΑΒΑΡΙΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ του Χρήστου σκοτώθηκε στις 3 Οκτωβρίου 1974 με αεροσκάφος  F-5A. http://www.pasoipa.org.gr/lefkoma/pilot_details/?id=553
4. Υποσμηναγός ΓΙΟΥΛΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ του Γερασίμου σκοτώθηκε στις 24 Φεβρουαρίου 1976 με αεροσκάφος F-84F. http://www.pasoipa.org.gr/lefkoma/pilot_details/?id=562
5. Υποσμηναγός  ΓΙΟΛΔΑΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ του Στυλιανού σκοτώθηκε στις 22 Δεκεμβρίου 1976 με αεροσκάφος F-5A. http://www.pasoipa.org.gr/lefkoma/pilot_details/?id=565
6. Σμηναγός ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝ του Νικολάου σκοτώθηκε στις 15 Ιανουαρίου 1980 με αεροσκάφος F-104G. http://www.pasoipa.org.gr/lefkoma/pilot_details/?id=585
7. Σμηναγός ΛΑΟΥΡΔΕΚΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ του Παναγιώτη σκοτώθηκε στις 15 Απριλίου 1980 με αεροσκάφος TF-104G. http://www.pasoipa.org.gr/lefkoma/pilot_details/?id=586
8. Σμηναγός ΜΠΟΥΡΤΖΙΝΑΚΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ του Θεμιστοκλή σκοτώθηκε στις 15 Απριλίου 1980 με αεροσκάφος TF-104G. http://www.pasoipa.org.gr/lefkoma/pilot_details/?id=587

 Β.  Από  τη  3η Σειρά Ραδιοναυτίλων  σκοτώθηκαν σε διατεταγμένες αποστολές οι κατωτέρω
1. Αρχισμηνίας ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του Νικολάου σκοτώθηκε στις 12 Ιανουαρίου 1970 με αεροσκάφος C-47. http://www.pasoipa.org.gr/lefkoma/pilot_details/?id=521
2. Αρχισμηνίας ΨΩΜΑΔΑΚΗΣ ΗΛΙΑΣ του Στυλιανού  σκοτώθηκε στις 12 Ιανουαρίου 1970 με αεροσκάφος C-47. http://www.pasoipa.org.gr/lefkoma/pilot_details/?id=522
3. Σμηναγός ΚΑΒΒΟΥΡΑΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ του Εμμανουήλ σκοτώθηκε στις 5 Φεβρουαρίου 1991 με αεροσκάφος C-130. http://www.pasoipa.org.gr/lefkoma/pilot_details/?id=632
4. Επισμηναγός ΚΑΛΒΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του Ευαγγέλου  σκοτώθηκε στις 27 Δεκεμβρίου 1991 με αεροσκάφος C-47. http://www.pasoipa.org.gr/lefkoma/pilot_details/?id=639
5. Αντισμήναρχος ΜΟΥΤΣΑΤΣΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ του Παναγιώτη (αρχηγός της σειράς) σκοτώθηκε στις 20 Δεκεμβρίου 1997 με αεροσκάφος C-130. http://www.pasoipa.org.gr/lefkoma/pilot_details/?id=660

Επιπρόσθετα τονίζεται  ότι ο συμμαθητής μου  Γκάνος Βασίλειος ( 3ης ΣΙΑ)  βρίσκεται σε Πολεμική Διαθεσιμότητα λόγω σοβαρών βλαβών υγείας που υπέστη σε αεροπορικό ατύχημα με αεροσκάφος Noratlas .

Ας είναι αιώνια η μνήμη των ανωτέρω  πεσόντων συμμαθητών, φίλων  και συναδέλφων αλλά και όλων  των  πεσόντων αεροπόρων, που θυσιάστηκαν μέχρι σήμερα.
                            ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ!!!
                                       ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!
                                                     
                                                 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com