Κατ’ αρχήν να ξεκινήσω με ένα γεγονός αδιαμφισβήτητο : περίπου το 67-70% των μελών της Ε.Α.Α.Α είναι απόστρατοι Αξιωματικοί προερχόμενοι από Υπαξιωματικούς. Αυτό είναι ίσως και το μοναδικό πρόβλημα για όσους επιθυμούν και σκέφτονται την Ε.Α.Α.Α ώς μια λογική συνέχεια της καριέρας τους από την αποστρατεία τους και μετά. Ενοχλεί αφάνταστα ότι στο Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Α η πλειοψηφία των μελών του Δ.Σ. προέρχονται από απόστρατους Αξιωματικούς προερχόμενους εξ Υπαξιωματικών.
Ενοχλημένοι λοιπόν από αυτό το γεγονός κατά καιρούς έχουν επιχειρήσει να αλλάξουν την παρούσα σύνθεση του Δ.Σ. με διάφορες δικαιολογίες πρωτίστως δε με την δικαιολογία ότι πρέπει να εκπροσωπούνται όλες οι ειδικότητες των Αξιωματικών. Οι δημοκράτες αυτοί που κόπτονται για την εκπροσώπηση όλων των ειδικοτήτων Αξιωματικών κατά περίεργη σύμπτωση ουδόλως ενοχλούνται με το φασιστικό νομοθετικό διάταγμα όπου επιτρέπει μόνο στους Ανώτατους Αξιωματικούς να είναι υποψήφιοι για τις θέσεις Προέδρου και Αντιπροέδρου της Ένωσης και να μην έχουν εν έτη 2024 το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι ΟΛΟΙ ανεξαρτήτως βαθμού. Προφανώς είναι δημοκράτες κατ’ επιλογή των συμφερόντων τους!
Η αρχή λοιπόν για την αλλαγή της σύνθεσης των μελών της Ε.Α.Α.Α έγινε επί προεδρίας κου Ιατρίδη όπου η κεντρική ιδέα των αλλαγών ήταν όπως διαβάζαμε στο φύλλο 515 του Ιανουαρίου του 2014 στην σελίδα 3 τα εξής:
Χρειαζόταν λοιπόν και τότε όπως και τώρα, άμεσα εκσυγχρονισμός του θεσμικού και νομικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας της Ένωσης , αορίστως βέβαια και ουδέποτε να συσχετίζεται ο πολυδιαφημιζόμενος εκσυγχρονισμός με την κατάργηση του όρου περί της μη δυνατότητας να είναι υποψήφιοι Πρόεδροι και Αντιπρόεδροι Απόστρατοι Αξιωματικοί αδιακρίτως βαθμού αποστρατείας!!!
Τότε λοιπόν προσπάθησαν να αλλάξουν και να τροποποιήσουν την υφιστάμενη ΚΥΑ που καθόριζε την σύνθεση του Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Α και πρότειναν τις εξής τροποποιήσεις όπως αυτές δημοσιεύθηκαν στο φύλλο 522 – Σεπτέμβριος 2014 της ΗτΑ στην σελίδα 3 :
Άρθρο 1
Τροποποιούμε την υπό στοιχεία Φ. 454/ΑΔ.452352/ 20.8.2002 κοινή υπουργική απόφαση ως ακολούθως:
α. Η παράγραφος 8 του άρθρου 5 αντικαθίσταται ως εξής:
«8. Η εκλογή διενεργείται δι’ ενιαίου ψηφοδελτίου στο οποίο αναγράφονται χωριστά τα ονόματα των υποψηφίων Προέδρων, χωριστά των υποψηφίων Αντιπροέδρων και χωριστά των υποψηφίων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, ως εξής:
Πρόεδρος (βαθμός Αντιπτέραρχος ή Υποπτέραρχος)
Αντιπρόεδρος (βαθμός Αντιπτέραρχος ή Υποπτέραρχος)
(4) Μέλη προελεύσεως εξ Αξιωματικών εκ των οποίων, ένας (1) Ιπτάμενος και ένας (1) Οικονομικός (περιλαμβανομένων ορφανικών).
(4) Μέλη προελεύσεως εξ Ανθυπασπιστών, εκ των οποίων ο ένας από ΣΥΔ (περιλαμβανομένων ορφανικών).
(1) Μέλος θήλυ οποιασδήποτε κατηγορίας
Η εν λόγω προτεινόμενη τροποποίηση έφτασε μέχρι το γραφείο του κ. ΥΕΘΑ όπου μετά την σφοδρή αντίδραση των Συλλόγων ΑΣΣΥ παρέμεινε ευσεβής πόθος των εκάστοτε εξυγιαντών και εκσυγχρονιστών της Ε.Α.Α.Α.
Η δεύτερη απόπειρα για την αλλαγή και την τροποποίηση της υφιστάμενης ΚΥΑ έγινε τον Οκτώβριο του 2017 όπου 75 απόστρατοι Αξιωματικοί με επιστολή τους προς το ΓΕΑ ζητούσαν την τροποποίηση της υφιστάμενης ΚΥΑ επειδή η σύνθεση του Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Α. δεν ήταν όμοια με την σύνθεση των Δ.Σ των άλλων δύο Ενώσεων και για το λόγο αυτό πρότειναν «…να επανεξετασθεί η σύνθεση του Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Α ώστε να εκπροσωπούνται όλες οι Σχολές προέλευσης (Ιπτάμενοι, Μηχανικοί, Αεράμυνας, Ιατροί, Δικαστικοί, Οικονομικοί, Μετεωρολόγοι, Εφοδιαστές) και να είναι σύμφωνη με τις άλλες δύο ενώσεις (Ε.Α.ΑΣ – Ε.Α.Α.Ν) καθώς και την πιστή εφαρμογή της (α) σχετικής δλδ του Ν.Δ. 1171/1972 περί ανάδειξης των Δ.Σ. των Παραρτημάτων».
Βλέπετε τους ενοχλούσε που στα παραρτήματα τα τοπικά Δ.Σ. προέκυπταν από εκλογές και όχι από διορισμό όπως προέβλεπε το χουντικό Νομοθετικό Διάταγμα 1171/1972. Αποφασίζουμε και διορίζουμε δηλαδή και όχι να εκλέγουμε δημοκρατικά τους εκπροσώπους μας! Τόσο εκσυγχρονισμό λοιπόν ζητούσαν!
Το αξιοσημείωτο δε ήταν ότι ο επικεφαλής στην λίστα των αποστράτων που υπέγραφαν την συγκεκριμένη επιστολή ήταν ο Αντιπτέραρχος ε.α. Π. Δημητριάδης, ο σημερινός υποψήφιος Πρόεδρος για την Ε.Α.Α.Α, ο οποίος με δική του επιστολή τον Φεβρουάριο του 2016 προς την Ε.Α.Α.Α ζητούσε μεταξύ άλλων η σύνθεση του Δ.Σ. να γίνει όμοια με την σύνθεση των άλλων δύο Ενώσεων και επίσης να εφαρμοστεί πιστά ο διορισμός των τοπικών Δ.Σ. των Παραρτημάτων!
Ο εκσυγχρονισμός λοιπόν του θεσμικού και νομικού πλαισίου της Ε.Α.Α.Α είναι να επανέλθουμε αυστηρώς στα οριζόμενα του χουντικού Νομοθετικού Διατάγματος 1171/1972 και όχι να προχωρήσουμε σε μία άκρως δημοκρατική τροποποίηση του εν λόγω εκτρώματος!
Εύλογα λοιπόν μετά από τα όσα ανέφερα πιο πάνω προκύπτει αβίαστα το ερώτημα αν όλοι οι υποψήφιοι μπορούν να απαντήσουν σε τρείς ερωτήσεις. Και οι ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν άμεσα και με σαφήνεια από όλους τους υποψηφίους ώστε το εκλογικό σώμα να μην παρασυρθεί από αόριστες εξαγγελίες είναι οι εξής:
Δεσμεύεστε σε μελλοντική τροποποίηση της υφιστάμενης ΚΥΑ η εκπροσώπηση στο Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Α να είναι αναλογική με την πλειοψηφία των μελών της Ε.Α.Α.Α και όχι με επιλεκτική εκπροσώπηση ορισμένων ειδικοτήτων;
Δεσμεύεστε να θεσμοθετηθούν επιτέλους οι εκλογές για την ανάδειξη των Δ.Σ. των τοπικών Παραρτημάτων; Ναι η όχι ;
Ξεκάθαρες κουβέντες και όχι άλλα ευχολόγια και κορώνες εντυπωσιασμού που προσβάλουν την νοημοσύνη μας. Ευτυχώς για ορισμένους και μνήμη έχουμε και κρίση!
ΠΗΓΗ: https://www.militaire.gr/apostratoi-aeroporias-eaaa/
Ωραίος τρόπος να υποδειχθεί συγκεκριμένος υποψήφιος.
ΑπάντησηΔιαγραφή