Με μια ματιά

Πέμπτη 11 Απριλίου 2024

Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΒΑΣΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ




Γράφει ο Γιάννης Αβραμίδης Σμχος ( ε.α )
                Συγγραφέας , Καθηγητής ._

 
Οι απόφοιτοι των παραγωγικών σχολών Σ.Μ.Α και Σ.Τ.Υ.Α βασικός παράγων συντήρησης του πολεμικού υλικού της Π.Α

Τρεις είναι οι βασικοί παράμετροι για την λειτουργία μιας αεροπορίας, το μέσον- το αεροπλάνο, η εκμετάλλευση- ο πιλότος και η συντήρηση- ο μηχανικός, τεχνικός . .............

Υπηρέτησα στο τομέα συντήρησης α/φων είκοσι χρόνια σε τρείς γενιές α/φων ,F-84-F, F-104-G και MIRAGE-F1CG, σε όλα τα στάδια συντήρησης, πρώτου , δευτέρου , ακόμα και τετάρτου βαθμού. Με αυτή την εμπειρία μου πιστεύω ότι έχω την δυνατότητα να εκφράσω τις απόψεις μου στο πόσο συμβάλει η συντήρηση στη λειτουργία μιας αεροπορίας , ειδικότερα στην ετοιμότητα των α/φων ,που αποτελεί βασικό παράγοντα ύπαρξης μιας αεροπορίας και πολύ περισσότερο με το μικρότερο λειτουργικό κόστος. 

.Στο βιβλίο μου «Διαδικασίες Συντηρήσεως και Εφοδιασμού» αναφέρομαι στην οργάνωση και λειτουργία ενός τυπικού συστήματος συντηρήσεως α/φων . Σημειωτέον ότι παραχώρησα τα συγγραφικά μου δικαιώματα στη Σ.Τ.Υ.Α για την έκδοσή του και χρήση ως εκπαιδευτικό βοήθημα. Για αυτή την παραχώρηση ως και τη δωρεά του βιβλίου μου « Ηλεκτρονικά α/φων » με ευχαρίστησε θερμά ο τότε Δ/της της Σχολής. 

. Θα προσπαθήσω μέσα από τις γραμμές αυτού του κειμένου να επισημάνω ότι η συντήρηση αποτελεί μια βασική παράμετρο ύπαρξης μιας αεροπορίας. Η διαθεσιμότητα ετοιμότητα των α/φων που είναι βασικός παράγοντας της εκμετάλλευσής τους . συμβάλει ουσιαστικά στην αμυντική δυνατότητα της αεροπορίας που είναι ο βασικός λόγος ύπαρξής της. Γι αυτό άλλωστε στόχος της συντήρησης όλων των βαθμών , αποκατάστασης βλαβών , επιθεωρήσεις πρώτου , δευτέρου , περιοδικές , γενικές ακόμη και εργοστασιακές, είναι να κρατούν την πτητική ετοιμότητά τους σε υψηλό βαθμό. Γι αυτό κάθε μονάδα καθημερινά συντάσσει και ενημερώνει με το Η.Δ.Κ.Α (Ημερήσιο Δελτίο Κατάστασης Αφων)  την πτητική ικανότητα(κατάσταση) των α/φων. Το δύσκολο αυτό έργο της συντήρησης των α/φών και μέσων υποστήριξής τους το έχουν αναλάβει κατά κύριο λόγο οι απόφοιτοι των δύο παραγωγικών σχολών της Π.Α . Η Σχολή Μηχανικών Αεροπορίας (Σ.Μ.Α) και η Σχολή Τεχνολόγων Υπαξ/κών Αεροπορίας (Σ.Τ.Υ.Α). Οι σχολές ιδρύθηκαν γι αυτό το σκοπό και οι δύο το έτος 1949. 

. Για την συντήρηση μιας οποιασδήποτε μηχανής που λειτουργεί χρειάζεται ανταλλακτικά και ειδικότερα μιας πτητικής μηχανής, όπως τα Λ.Ο.Λ , Λ.Ο.Ζ (αναλώσιμα, επιθεωρούμενα), γι αυτό κατά την προμήθεια των α/φων είναι απαραίτητο να υπογράφεται και η F.O.S( εν συνεχεία υποστήριξη με ανταλλακτικά και μέσα) για δέσμευση της εταιρείας υποστήριξης των α/φων για το χρονικό διάστημα που πρόκειται να γίνει χρήση. . Για την χρησιμότητα της συντήρησης των α/φων, θα αναφερθώ σε πρόσφατο παράδειγμα που σχετίζεται με τους ¨γείτονές¨ μας εξ ανατολών. Οι Τούρκοι δεν έπαυσαν να απειλούν την Ελλάδα, όπως το δόγμα Μπαρμπαρόσα της γαλάζιας πατρίδας , διεκδίκηση των νησιών μας στο Αιγαίο , Το casus belli (αιτία πολέμου) από το 1995 , που συνδέεται με την επέκταση των χωρικών μας υδάτων στα 12 Ν.Μ σύμφωνα με το δίκαιο της θάλασσας συνθήκη Μοντρέ και άλλες απειλές. 

. Η Τουρκία ειδικότερα την πενταετία 2015 , 2020 είχε αυξήσει την επιθετικότητά της εναντίον της χώρας μας με τις αμέτρητες καθημερινές παραβάσεις και παραβιάσεις του εναέριου ελληνικού χώρου στο Αιγαίο , ακόμη και διελεύσεις πάνω από ελληνικά νησιά. Προέβηκε σε αυτές τις ενέργειες διότι εκμεταλλεύτηκε την οικονομική κρίση-φτωχοποίηση της χώρας μας που είχε σαν συνέπεια οι δανειστές μας να επιβάλλουν μεταξύ των άλλων μνημονιακούς νόμους που προέβλεπαν και την μείωση των αμυντικών δαπανών που επηρέασε και την συντήρηση λόγω ανταλλακτικών F.O.S. 

.Σήμερα η κατάσταση έχει αλλάξει, αυτό το ομολογούν και τούρκοι ειδικοί αξιολογητές ότι «άλλαξε η ισορροπία των αεροπορικών δυνάμεων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας υπέρ της Ελλάδας». Τούρκος αναλυτής αναφέρει «αυξάνεται η πιθανότητα να μας κάνει ζημιά η Ελλάδα». Τούρκος ναύαρχος είπε «υποχωρήσαμε , η Ελλάδα μας νίκησε στο Μπράντε φέρ , που είναι η γαλάζια πατρίδα;». Αυτή είναι η βασική αιτία που ο τούρκος πρόεδρος άλλαξε ρότα και επισκέφτηκε την Ελλάδα μέρα και όχι νύκτα την 7η Δεκεμβρίου και υπογράφτηκε η ΔΙΑΚΥΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ , έστω και εάν είναι υποκειμενική!!! 

.Θα αναφερθώ στους βασικούς λόγους της γειτονικής χώρας ,που σχεδόν σταμάτησαν τα τελευταία χρόνια τις αεροπορικές παραβιάσεις-παραβάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου στο Αιγαίο. Αφορμή έδωσαν οι καταστρεπτικοί σεισμοί στην Τουρκία ,ακολούθησε η συμπαράσταση της Ελλάδας, πρώτη από όλες της χώρες , με κάθε μέσον σώζοντας ακόμη και ζωές τούρκων σεισμοπαθών. Οι υπερφίαλες ιδέες των τούρκων ηγετών οδήγησαν τη χώρα σε τραγικά σφάλματα. Κυριότερο, ο επιτήδειος ουδέτερος για μια ακόμα φορά έπαιξε το παιχνίδι του. Ήθελε να ανήκει στη Δύση αλλά να είναι και με την Ανατολή γι αυτό αγόρασε τους S-400 από τη Ρωσία καθώς και τεχνολογία πυρηνικής ενέργειας. Επιδοτήθηκαν από τους ρώσους εργοστάσια παραγωγής με ατομική ενέργεια. Αυτή η στάση της Τουρκίας έφερε τους τούρκους σε σύγκρουση με τις χώρες της Δύσης και κυρίως με τις Η.Π.Α οι οποίες εξοπλίζουν σχεδόν κατ αποκλειστικότητα την Τουρκία με αεροπορικό υλικό (α/φη και υλικά συντηρήσεως). Η επιβολή εμπάργκο των Η.Π.Α στην Τουρκία ήταν η βασική αιτία ανατροπής της ισορροπίας αεροπορικών δυνάμεων ΕλλάδαςΤουρκίας, γεγονός που την ανάγκασε από αδυναμία πλέον να μηδενίσει τις παραβιάσεις και παραβάσεις στο Αιγαίο. 

. Τελειώνω με δύο προτάσεις –παρακλήσεις:

 . Απευθύνομαι προς τον ελληνικό λαό και παρακαλώ να δείξουν κατανόηση στο πρόβλημα της αναγκαιότητας αμυντικής θωράκισης της χώρας, που διαθέτει από τα δικά τους χρήματα τεράστια ποσά για την αγορά πανάκριβου υλικού (αεροσκάφη, φρεγάτες, πυραύλους κλπ) τα οποία στερούνται από κοινωνικούς σκοπούς. Θα θυμίσω τη φράση του μεγάλου ήρωα της ελληνικής επανάστασης του 1821 Γεωργίου Καραϊσκάκη που λέει πολλά «ο Θεός σαν να μας καταράστηκε και μας έστειλε τους Τούρκους γείτονες».
 . Στο πνεύμα του περιορισμού, ακόμα και των αμυντικών, δαπανών της χώρας λόγω οικονομικής κρίσης, το 1995 είχε γίνει πρόταση να κλείσουν και οι παραγωγικές σχολές της Αεροπορίας που ασχολούντο με τη συντήρηση του αεροπορικού υλικού (αφη και μέσα) , που αποτελεί τη Τρίτη βασική παράμετρος λειτουργίας της Π.Α, η Σ.Μ.Α και η Σ.Τ.Υ.Α και αντί αυτών να προσλαμβάνονται με επιλογή από το δημόσιο απόφοιτοι πτυχιούχοι μηχανικοί και τεχνολόγοι. Ευτυχώς τότε επικράτησε η λογική και το σχέδιο απετράπη. 

Δυστυχώς προ ολίγων ετών δεν επικράτησε η ίδια λογική και καταργήθηκε μετά από περίπου 70 χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας και προσφοράς η Σ.Τ.Υ.Α με την επιεικώς απαράδεκτη μάλιστα φράση « ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ Η ΣΧΟΛΗ Σ.Τ.Υ.Α» αδιαφορώντας ότι αποτελεί ένα τμήμα της ιστορίας της Π.Α. Για την ιστορία η Σ.Τ.Υ.Α διαδέχθηκε την πρώτη σχολή Σ.Τ.Α που ιδρύθηκε το 1930 με την ίδρυση της Ε.Β.Α ως αυτόνομο όπλο. . Είμαι απόφοιτος αυτής της σχολής , αρχηγός των Ηλεκτρονικών της 8ης σειράς αποφοίτησα με άριστα και με έχει κυριεύσει απογοήτευση και επειδή όσο ζω θα ενδιαφέρομαι για την Π.Α , παρακαλώ οι υπεύθυνοι να επαναφέρουν τη Σ.Τ.Υ.Α εκεί που της ανήκει, ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ. !!! 

3 σχόλια:

  1. Τα δικά μας α/φ λόγω ελλείψεων χρημάτων τα κανιβαλίζουν ξηλώνοντας τμήματα και "συγκροτήματα" απο εν/εν α/φ και τα βάζουν σε αλλα α/φ προκειμένου να αυξηθεί η επιχειρησιακή ετοιμότητα κατι που καθέτως το απαγορεύουν οι κατασκευάστριες εταιρείες .....με αποτέλεσμα δυστυχώς να ζήσαμε τα "γεγονότα του Αλμπαθέτε της Ισπανίας" το 2015......Τώρα για τα F-35 οι Αμερικάνοι λένε για το 2028 αλλά παραβάλλοντας με οτι εχουν πεί στους Γερμανούς εναρξη το 2026 αλλά.....για μια πενταετία τα α/φ θα ειναι Αμερική για εκπαίδευση των Γερμανών χειριστών της Bundeswehr.Ενα αλλο στοιχείο ειναι τα δικά μας θα ειναι συμβατικής απογείωσης λόγω χαμηλού κόστους στα $100 εκατ ενω των Γερμανών που θα παρουν συνολικά 35 α/φ F-35 στα $10 -$11 δις με κόστος περίπου $300 εκατ το κομμάτι προυποθέτει οτι περιλαμβάνει την εκδοση καθέτου α/γ.Τελικός αντικειμενικός στόχος οπως αναφερε η Handelsblatt θα ειναι ο διαμοιρασμός των πυρηνικών κεφαλών στα Κράτη (σίγουρα....οχι για την Τουρκία) σε περιπτώσεις "εντάσεων" (παλι οχι λόγω ....Τουρκίας) αλλά λόγω Ρωσίας γιατί οι Αμερικάνοι εμμεσα μας λένε avirederchi NATO βγάλτε μόνοι σας πέρα με την...Ρωσία οπως αλλωστε διαμήνυσαν και στους Γάλλους....... Πηγή:https://www.handelsblatt.com/politik/deutschland/bundeswehr-kampfjet-f-35-als-atomwaffentraeger-zertifiziert/100023619.html.......Το θεμα ειναι αγοράζουμε και πληρώνουμε συμφωνα με το Δανειο υπο το Αρτιον (oικονομικός ορος ενημερωθείτε) που εχει υπογράψει η Ελλάδα το 1974 και αγοράσαμε τα Mirage-f1cg αλλά αυτό ποτέ δεν εξοφλείτε γιατί ειναι απο την Βασιλεία των Τραπεζών και ανανεώνετε καθε 15 χρόνια και ετσι πήραμε τα Mirage-2000eg μετα τα Mirage-2000-5 -Rafalle F-3 εκδοση αλλά να δούμε και καμμία επένδυση οπως στην Γερμανία οι Αμερικάνοι εδωσαν να κατασκευάζουν τα Chips etc.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπερα,καλα ολα αυτα αλλα ειναι για αλλες αεροποριες.Αποφοιτοι τηςΣΜΥΑ με βαθμο εισαγωγης 17 + ασχολουνται με δασοπεριπολα,χορτοκοψη,συνοδοι σκουπιδιαρας,και αλλα...οποτε αυτα τα αρθρα δεν εχουν καμμια σχεση με την ελληνικη πραγματικοτητα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com