Με το παρόν, θα επιχειρήσω να παρουσιάσω τον κίνδυνο που ελλοχεύει ανά πάσα χρονική στιγμή να υποβιβαστεί σοβαρά η Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ) Από ανώτερη Στρατιωτική σε μεταλυκειακό επαγγελματικής κατάρτισης ΙΕΚ...........
ΒΡΑΧΕΙΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
H Τριετής Ανωτέρα Στρατιωτική Σχολή ΣΜΥΑ
κινδυνεύει σοβαρά να υποβαθμιστεί σε διετές μεταλυκειακό ΙΕΚ αν αλλάξει το
πρόγραμμα σπουδών για την εφαρμογή μόνο του επαγγελματικού προγράμματος EMAR 66
από την Εθνική Στρατιωτική Αρχή αξιοπλοΐας (ΕΣΑΑ / ΓΕΕΘΑ) !
ΜΑΚΡΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
1. Παραδοχή Πρώτη:
Η Σχολή “ΣΜΥΑ” (Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών
Αεροπορίας)
Έχει τα εξής ποιοτικά χαρακτηριστικά:
α) ...Η σχολή είναι τριετούς φοίτησης
β) ...Η εισαγωγή σπουδαστών γίνεται με το
Πανελλήνιο σύστημα εξετάσεων
γ) ...Το επίπεδο εισαγωγής είναι υψηλότατο (σαφώς
υψηλότερο από μεγάλο δείγμα υποψηφίων για
Πανεπιστημιακές, Πολυτεχνικές ή Παιδαγωγικές
κατευθύνσεις).
δ) ...Μεγάλος αριθμός εισακτέων πλέον φοιτά μετά
την αποφοίτηση σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
ε) ...Το πρόγραμμα σπουδών (ΠΣ) της ΣΜΥΑ είναι
πλούσιο και σε επίπεδο που αντιστοιχεί στον επίσημο δια νόμου τίτλο της
Ανώτερης Στρατιωτικής Σχολής.
στ) ...Το επίπεδο των μαθημάτων -για παράδειγμα-
των “μαθηματικών” εκκινεί στο πρώτο εξάμηνο του πρώτου έτους με “Παραγώγους”
και εξελίσσεται -πάντα στο επίπεδο των ανώτερων μαθηματικών “Calculus”- όπως
εξάλλου απαιτείται για να στηρίξει ανάλογα τις ακαδημαϊκές απαιτήσεις μαθημάτων
όπως Θερμοδυναμικής ή Μηχανικής ρευστών για παράδειγμα.
ζ) ...Η δε καριέρα των αποφοίτων σύντομα καλείται
όχι μόνο να αντιμετωπίσει τις πολύπλοκες τεχνικές προκλήσεις σύγχρονων και
πολύπλοκων οπλικών συστημάτων -σε όλα τα περιβάλλοντα ειδικοτήτων- αλλά και να
στηρίξει την υπηρεσία και σε επιτελικά καθήκοντα που απορρέουν από την πολυετή
εμπειρία και συσσωρευμένη γνώση κοντά στην πρώτη γραμμή των απαιτήσεων.
2. Παραδοχή δεύτερη:
Η Συντήρηση Αεροσκαφών στην Πολιτική Αεροπορία σε
Ευρωπαϊκό επίπεδο, βασίζεται σε ένα κανονιστικό (καθολικό και υποχρεωτικό από
όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ) σύστημα που υπαγορεύει ο κεντρικός “Ευρωπαϊκός
Οργανισμός Αεροπορικής Ασφάλειας” ή (European Aviation Safety Agency) ή “EASA”
με έδρα την Κολωνία και περιφερειακούς οργανισμούς τους αντίστοιχους
Οργανισμούς Πολιτικής Αεροπορίας των κρατών μελών.
Έτσι,
α) ...εξασφαλίζεται ένα καθολικό και ομοιογενές
στη ποιότητα αεροπορικό προϊόν (υλικό και υπηρεσίες) που σαφώς βελτιώνει την
ασφάλεια πτήσεων.
β) ...Οι κανονισμοί “Regulations” που εκδίδει η
EASA έχουν τον χαρακτηρισμό “Part”, Έτσι έχουμε ... “Part 145” (Οργανισμός
συντήρησης), “Part 66” (Εκπαίδευση και πτυχία τεχνικών συντήρησης Αεροσκαφών
όπως B1 (μηχανικού) και Β2 (Ηλεκτρονικού) κλπ. Συνεπώς θα έλεγε κάποιος με απλά
λόγια ένα Αεροπορικό προϊόν κατασκευάζεται από ένα κατασκευαστή πιστοποιημένο
από EASA …π.χ. “Airbus” και κάτοχο πιστοποίησης “Part 21” (σχεδίαση / κατασκευή
/ παραγωγή), και συντηρείται από ένα οργανισμό συντήρησης π.χ. “Olympic” κάτοχο
Πιστοποίησης κατά “Part 145”, στον οποίο εργάζονται τεχνικοί πιστοποιημένοι με
πτυχία Β1, Β2 κατά “Part 66” που έχουν αποκτήσει με πρακτική και θεωρητική
εκπαίδευση σε σχολεία πιστοποιημένα κατά “Part 147”. Όλες αυτές οι
πιστοποιήσεις γίνονται υπό την επίβλεψη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που
εκτελεί σύμφωνα με τους κανονισμούς “Parts” της EASA της οποίας η Ελλάδα είναι
μέλος.
Σημείωση: Κάτι αντίστοιχο και πολύ συγγενές
συμβαίνει και στις ΗΠΑ, με την “Federal Aviation Administration” (FAA) και τους
κανονισμούς “Federal Aviation Regulations” (FARs) έναντι των “Part” της EASA
και έχουμε και εκεί αντίστοιχα ...FAR 66, FAR 145 κλπ.
3. Παραδοχή τρίτη:
Θέμα χρόνου ήταν να ακολουθήσουν και οι Ευρωπαϊκοί
Στρατιωτικοί Οργανισμοί “Military” και να αξιοποιήσουν ένα ήδη δοκιμασμένο
πρόγραμμα συντήρησης και πιστοποιήσεων, όπως αυτό της EASA για ομοιόμορφο
περιβάλλον συντήρησης μεταξύ των κρατών μελών, αλλά σε ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ βάση για την
μεταξύ χωρών ανταλλαγή απαιτήσεων συντήρησης Πολεμικού Αεροπορικού υλικού. Έτσι
...
α) ...Οι χώρες (όσες θέλουν) μπορούν να
μεταρρυθμίσουν τα προγράμματα όλου του αεροπορικού φάσματος κατασκευής, συντήρησης,
εκπαίδευσης και σχετικών υποδομών αρκεί να αλλάξουν τη λέξη “Part” και αντ’
αυτής να βάλουν το “EMAR” (European Military Airworthiness Regulation). Δεν
έχουν παρά να βαφτίσουν και αντίστοιχα “Part” σε EMAR 66, EMAR 147, EMAR 145
κλπ υιοθετώντας τις αντίστοιχες οδηγίες επακριβώς!
Και Voila! Και έγινε? Δυστυχώς μοιάζει απλό αλλά
όχι εύκολο!
β) ...Η πρόταση δεν βρήκε πολλά κράτη να συμφωνούν
όπως για παράδειγμα η Αγγλία απέρριψε τις EMAR γιατί ελάχιστα θα βελτίωναν την
ασφάλεια πτήσεων ενώ αντίθετα το κόστος προσαρμογής δυσανάλογα μεγάλο ως προς
τα οφέλη ενώ θα επηρέαζε σοβαρά το εξελικτικό και βαθμολογικό με υποβάθμιση και
της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
γ) Η Ελλάδα? Το δεχτήκαμε αμέσως! Γιατί όχι? ...Θα
οργανώσουμε -βλέπε νοικοκυρέψουμε- καλύτερα την συντήρηση γενικά και ειδικά, θα
εναρμονιστούμε με τα Ευρωπαϊκά στάνταρτ και άλλων χωρών μελών (όσων) και οι
τεχνικοί μας θα αποκτήσουν πιστοποιήσεις διεθνείς με πτυχία (όχι πιστοποιημένα
από πολιτική αεροπορία -άλλο χωράφι- αλλά τουλάχιστον, επειδή η ύλη και οι διαδικασίες
πιστοποίησης είναι σχεδόν όμοιες...ελπίζουμε σε θετικές αλλαγές! Έτσι Με το
άρθρο 39 του νόμου 4609/2019 συστάθηκε η Εθνική Στρατιωτική
Αρχή Αξιοπλοΐας (ΕΣΑΑ) για ένα Εθνικό Θεσμικό
πλαίσιο διασφάλισης στα στρατιωτικά αεροσκάφη με βάση τις απαιτήσεις του
European Military Airworthiness Requirement (EMAR) του Ευρωπαϊκού Οργανισμού
Άμυνας (European Defence Agency) “ΕDA”!
4. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ:
Παρακαλώ την προσοχή σας,
α) ...Η ακαδημαϊκή ύλη εκπαίδευσης για “EMAR 66”
που αφορά εκπαίδευση των τεχνικών για αεροσκάφη “regulation of the training
syllabi, approvals and issuance of military aviation maintenance licenses for
technicians” ΕΙΝΑΙ ...ΣΑΦΩΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ, ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΗ, ΑΝΕΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΤΟΥΣ
ΦΟΙΤΗΣΗΣ. Δηλαδή ...ΙΕΚ! (Διευκρίνιση: Τα ΙΕΚ μια χαρά σχολεία είναι και
προσφέρουν αξιόλογους τεχνικούς στην Αεροπορική βιομηχανία) ΑΛΛΑ ...
β) ...Φαντάζεστε την υποβάθμιση μιας σχολής όπως η
(ΣΜΥΑ §1 πρώτη παραδοχή πιο πάνω) να αλλάξει τα προγράμματα της για να μεταλλάξει αρνητικά σε ...ΙΕΚ? Δηλαδή
σύμφωνα με το παρόν πρόγραμμα της Σχολής από πρώτο μάθημα μαθηματικών “Παραγώγους”, να
κάνει “Πρακτική Αριθμητική” ...σύμφωνα με το “Module 1” Μαθηματικών του “EMAR 66” ??
γ) ...Και φυσικά δεν είναι μόνο τα μαθηματικά
γιατί αυτά συμπαρασύρουν και το επίπεδο όλων των άλλων μαθημάτων! Φαντάζεστε να διδάσκονται “Μηχανική ρευστών” με
...πρακτική αριθμητική και πρωτοβάθμιες εξισώσεις? Αφήστε που φυσικά δεν υπάρχει πουθενά
το Module αυτό στο EMAR και ...πάμε για μαχητικά 5 ης γενιάς!
δ) ...Αν είναι δυνατόν από Τριετή Ανωτέρα Σχολή σε
διετές ΙΕΚ! Φαντάζεστε την απογοήτευση αυτών των παιδιών? Επένδυσαν σε τόσο κόπο να πιάσουν αυτές θεαματικές
βαθμολογίες των 16 - 18.000 μορίων για να παρακολουθήσουν μάθημα ...ΙΕΚ!
ε) Αμ οι γονείς? Θα ξεσηκωθούν σίγουρα! ...Τόσα
λεφτά στα φροντιστήρια? Δεν τα βάζαμε σε ένα ΙΕΚ? Και πάλι στην Αεροπορία μπορούσαν να μπουν (όπως συμβαίνει) και
καριέρα καλή (σε περιπτώσεις καλύτερη και από ΣΤΥΑ /ΣΜΥΑ θα έχουν) ...ας είναι καλά οι
συνδικαλιστές μας! Και εναλλακτικά, με το πολιτικό Β1 - Β2 απ το PART 66 του IEK έχουν και εναλλακτική την Πολιτική
Αεροπορία σε αντίθεση με τον απόφοιτο ΣΜΥΑ που δεν έχει πολιτική πιστοποίηση.
στ) ...Σε ότι αφορά την χρησιμοποίηση προσωπικού
πιστοποιημένου με Part 66 (πτυχία Β1 ή Β2) και με ακαδημαϊκό επίπεδο ΙΕΚ κάποιοι θα χαρούν! Ναι ξέρετε, αυτοί
που ονειρεύονται καριέρα και επετηρίδα Υπαξιωματικών. Τι την θέλουν τη γνώση? Χέρια
θέλουμε! Βλέπε Στεφανής και άξεστοι συνοδοιπόροι!
Φίλες φίλοι δεν θέλω να πάω σε μεγαλύτερες και
ανατριχιαστικές λεπτομέρειες στις αλλαγές (αρνητικές) που μπορεί να επιφέρει αυτή η υποβάθμιση των αποφοίτων ΣΜΥΑ και
πως θα λειτουργήσει το προσωπικό σε ένα περιβάλλον EMAR 145 με τους άλλους αποφοίτους
Μηχανικούς της Ικάρων και άλλους εισαγόμενους από όπου φανταστείτε, ποια θα είναι η εξέλιξη που επιφυλάσσεται η
βαθμολογική και διανομή θέσεων ευθύνης.
Ούτε να το σκέπτομαι δεν θέλω και σε αυτό θα
επεκταθούμε ειδικά αργότερα, γιατί προέχει το Πρόγραμμα Σπουδών της Σχολής ΣΜΥΑ , να αναβαθμιστεί και όχι να υποβιβαστεί σε ΙΕΚ!
ζ) ...Μια άλλη παράμετρος είναι ...τι γίνεται με
τις άλλες ειδικότητες! Γιατί όλα τα παραπάνω αφορούν τους αμιγώς τεχνικούς αεροσκαφών! Αλλά η Σχολή είναι κοινή στη
διάρκεια, τριετής. Οι τεχνικοί θα υποβαθμιστούν σε ΙΕΚ διετές (σε ποσότητα και ποιότητα ύλης) υποχρεωμένοι
στη στενωπό ΙΕΚ και οι άλλοι? Π.χ. οι Εφοδιαστές οι Τεχνικοί -εκτός αεροσκαφών- οι
Αναχαιτιστές και Ελεγκτές, οι Μετεωρολόγοι, οι Μηχανικοί μεταφορικών μέσων? Αυτοί θα παραμείνουν σε επίπεδο μαθημάτων
Ανωτέρας Σχολής ή θα υποβιβαστούν σε ΙΕΚ και αυτοί?
5. Η ΛΥΣΗ? Αυτονόητη!
Δεν χρειάζεται παρά ελάχιστα έως καθόλου να
αλλάξει το πρόγραμμα της ΣΜΥΑ ...που θα διατηρήσει το επίπεδο ανωτέρας (για να μη πω ανώτατης Σχολής σύμφωνα με τα
στάνταρτ Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου με 240 πιστωτικές μονάδες και τριετής φοίτηση) και
απλά να επιδοθούν οι πιστοποιήσεις Β1 και Β2 με το πέρας κατάλληλης πρακτικής και επί τύπου εκπαίδευσης διότι ΔΕΝ
ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΑΘΗΜΑ “MODULE” ΣΤΟ “EMAR 66” που να μη διδάσκεται ήδη στη ΣΜΥΑ και
μάλιστα σε ανώτερο επίπεδο (όπως ακριβώς συμβαίνει με την ΣΜΑ της Ικάρων)
Αρκεί να το θέλει η Ηγεσία (και ιδιαίτερα η τεχνική τοιαύτη ηγεσία ...όπως διατείνεται ότι είναι)
ΤΙΠΟΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ!.
Έτσι ικανοποιούνται:
α) ...Η υποχρέωση της χώρας και της Εθνικής
Στρατιωτικής Αρχής Αξιοπλοΐας (ΕΣΑΑ) για εφαρμογή τωνEMAR.
β) ...Η παραγωγή και διάθεση στην υπηρεσίας
καταρτισμένων και άριστα εξοπλισμένων αποφοίτων έτοιμοι να απορροφήσουν προκλήσεις τεχνικές και διοικητικές.
γ) ...Το Προσωπικό πως η Υπηρεσία δεν τους αγνόησε!
δ) ...Οι γονείς δικαιωμένοι για την επιλογή των
παιδιών τους.
ε) ...Η πατρίδα θα ανεβάσει τον μέσο όρο της κατά
τι! Σημαντικό σε καιρούς που διανύουμε που τα πάντα αμφισβητούνται και ιδιαίτερα η Εθνική μας κυριαρχία!
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Το βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζει σε γενικές γραμμές ποιες είναι οι απαιτήσεις “Requirements” των ΕΜΑΡ 66
& 147 για (Εκπαίδευση και Οργανισμό εκπαίδευσης)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com