Με μια ματιά

Τρίτη 29 Ιουνίου 2021

Ε Α Β : ΕΝΑ ΟΝΕΙΡΟ ΚΑΠΟΤΕ. ΕΝΑΣ ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΣΗΜΕΡΑ!!



Γράφει ο Παναγιώτης Καράμπελας
ε.α Τεχνικός Αξιωματικός ΠΑ.
τ. Τεχνικό Στέλεχος ΕΑΒ.

Άναυδος παρακολουθώ τους δύο τελευταίους μήνες ένα κύκνειο άσμα για την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ). Δημοσιεύματα και απόψεις αρμοδίων Υπουργών, αρμοδίων ΕΑΒ, εργαζομένων ΕΑΒ, πολιτικών κομμάτων κ.α. Πανσπερμία ιδεών και προτάσεων.

Έχοντας βιώσει επί 18 συναπτά χρόνια αυτό το χώρο του ¨ονείρου¨, πιστεύω ότι,............. από πρώτο χέρι, έχω να φωτίσω πολλά από εκείνα που βλέπουν τη δημοσιότητα και διαβάζουμε σχετικά με το επερχόμενο από καιρό άδοξο τέλος της ΕΑΒ. Όμως, θα πάρει αρκετό χώρο να ειπωθούν πολλά και όσοι ενδιαφέρονται μάλλον θα πρέπει να έχουν υπομονή να τα διαβάσουν.

Με το Ν. 43/75 ξεκίναγε ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο-όραμα υψηλών στόχων ανάπτυξης και εθνικής προβολής. Η ίδρυση Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας Α.Ε (ΕΑΒ). Ένα εθνικό όραμα που για καιρό μελετούσε και διαχειριζόταν μια επιτροπή του ΓΕΑ με επικεφαλής τον Υπτχο (Ι) Γεώργιο Βαγιακάκο.

Κυβέρνηση τότε της Ν.Δ. Πρωθυπουργός Κων. Καραμανλής. Υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Αβέρωφ. Υπουργός Συντονισμού Παναγιώτης Παπαληγούρας και Υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Δεβλέτογλου.

Μοναδικό το εγχείρημα ακόμη και στον Ευρωπαϊκό χώρο. Η σύμβαση υπογράφεται στις 26-11-1975 από το Ελληνικό Δημόσιο και τις πέντε αντισυμβαλλόμενες αμερικανικές εταιρείες «Λόκχηντ Αίρκραφτ Ιντερνάσιοναλ», «Τζένεραλ Ελέκτρικ», «Λόκχηντ Αίρκραφτ Σέρβις», «Γουέστινγκχάουζ» και «Ώστιν».

Η ΕΑΒ θεμελιώνεται στις 4-2-1977. Πρόεδρος στο πρώτο ΔΣ ορίζεται ο Βιομήχανος Ιάσων Στράτος. Μεταξύ των μελών του ΔΣ περιλαμβάνονται τέσσερες Ανώτατοι Αξιωματικοί της ΠΑ, η οποία θα ήταν και ο βασικός πελάτης της ΕΑΒ.

Η οργάνωση των παραγωγικών-τεχνικών δραστηριοτήτων γίνεται σύντομα με ειδικά αποστρατευθέντες τεχνικούς Αξιωματικούς της ΠΑ, που θα συνεργάζονται με πολύ καλά αμειβόμενους τεχνικούς συμβούλους των ξένων εταιρειών, που συμμετέχουν σχέδιο Ίδρυσης της ΕΑΒ, αλλά θα πρέπει το συντομότερο να ολοκληρώσουν το έργο τους για λόγους οικονομικούς.

Το ξεκίνημα της εταιρείας ενέπνεε σοβαρότητα δόμησης, οργανωτικής πρόθεσης και σοβαρού προγραμματικού σχεδιασμού. Όμως στην Ελλάδα οι όποιες προθέσεις και σχεδιασμοί, έχει αποδειχθεί έχουν μικρό ορίζοντα. ΔΥΣΤΥΧΩΣ.

Δεν άργησε τούτο να επαληθευτεί. Με αλλαγή κυβέρνησης, ακόμη και τα μεγαλεπήβολα σχέδια μπορεί να αναθεωρηθούν. Επέρχονται σημαντικές παρεμβάσεις, ανατροπές σε βασικούς νόμους σχετικά με εργασιακό και μισθολογικό.

Η αρχική εφαρμογή ενός συντηρητικού οργανογράμματος, μετατρέπεται σε ένα υδροκέφαλο, με πλήθος νέων οργανικών θέσεων και αξιωμάτων!

Η ΕΑΒ προσφέρεται πλέον διαχρονικά ως πεδίο πολιτικών ανταγωνισμών και βολέματος ημετέρων. Συνήθως ανεξαρτήτως προσόντων και ικανοτήτων.

Γίνονται σταδιακές προσλήψεις σημαντικού αριθμού προσωπικού. Σύντομα αναδεικνύεται ότι η σχέση του τεχνικού (άμεσου) προς το έμμεσο προσωπικό, σε μια κατεξοχήν τεχνολογική εταιρεία, έχει δυστυχώς μια πολλή κακή σχέση για τους τεχνικούς!. Οι πολιτικοί, βέβαια, εξασφαλίζουν ψηφοφόρους!

Το προσλαμβανόμενο προσωπικό τεχνικών ειδικοτήτων, τοποθετείται σε τεχνικές δραστηριότητες -συνεργεία για μια δοκιμαστική περίοδο τριών μηνών. Ανάλογα με το αντικείμενο, στέλνονται για θεωρητική εκπαίδευση σε σχολείο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Ολοκληρώνοντας το πρώτο σχολείο επιστρέφουν στο χώρο που είχαν τοποθετηθεί και αρχίζει η εκπαίδευση στην πράξη (O.J.T.).

Παρατηρείται ενθουσιασμός και διάθεση προσαρμογής στο νέο περιβάλλον. Τηρούν αυστηρά το καθημερινό πρόγραμμα και ωράριο εργασίας. Εφαρμόζουν τα προβλεπόμενα μέτρα ασφάλειας εργαζομένων. Ακολουθούν πιστά τη σωστή εκτέλεση των προβλεπομένων γραπτών οδηγιών-πλάνων εργασίας, σύμφωνα με τις οριζόμενες τεχνικές οδηγίες (Τ.Ο) που είναι στην αγγλική ή γαλλική γλώσσα, χρησιμοποιούν τα κατάλληλα όργανα και συσκευές ή και δοκιμαστήρια.

Το προσωπικό, μετά την επιτυχή λήξη της δοκιμαστικής περιόδου τίθεται σε καθεστώς αορίστου χρόνου εργασίας. Παρακολουθούν και επιπλέον εκπαιδεύσεις από στα υπάρχοντα ανάλογα σχολεία της εταιρείας.

Δεν αργεί, επίσης, να φτάσει και η συγκρότηση Σωματείου εργαζομένων, κάτι το οποίο η Διεύθυνση της εταιρείας δεν το βλέπει με καλό μάτι. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να υπάρξουν και απολύσεις. Τούτο είναι ένα μήνυμα της ΕΑΒ. Ωστόσο το σύνολο, σχεδόν, των απολυθέντων επαναπροσλαμβάνεται με την αλλαγή της κυβέρνησης, οπότε και το συνδικαλιστικό κίνημα ανδρώνεται..

Η Π.Α. είναι ο πρώτος και κύριος πελάτης. Αεροσκάφη F-104, F/RF-4E, NORATLAS και κινητήρες τους, τα πρώτα που μπαίνουν στην ΕΑΒ. Η ευθύνη της ΕΑΒ μεγάλη, γιατί όλα αυτά εξυπηρετούν την εθνική μας άμυνα .

Με την ενίσχυση του επιπέδου απόκτησης της απαιτούμενης σε κάθε παραγωγικό χώρο ικανής τεχνογνωσίας και εξασφάλισης υψηλής ποιότητας παραγομένου προϊόντος, δεν άργησε να εξασφαλιστούν και νέοι πελάτες από το εσωτερικό, αλλά και στη συνέχεια από το εξωτερικό. Ο σχετικός φάκελος δυνατοτήτων της εταιρείας (capability file) μεγαλώνει συνεχώς.

Ένας νέος και σοβαρός πελάτης είναι η Locκheed Martin με σύμβαση για κατασκευή τμημάτων του αεροσκάφους F-16. Σε μεταγενέστερο χρόνο επεκτείνεται και για τμήματα των C-130J.

Οπωσδήποτε προβλήματα στην παραγωγική διαδικασία δεν άργησαν να φανούν. Το μείζον πρόβλημα η έλλειψη ανταλλακτικών, υλικών ειδικών προδιαγραφών, ειδικά εργαλεία που συνήθως κατασκευάζονται κατά το πλείστον στην ΕΑΒ..

Ο κύκλος ολοκλήρωσης των απαιτουμένων εργασιών και απόδοσης των υλικών στον πελάτη, δεν είναι συνήθως σε αποδεκτούς χρόνους. Η επίτευξη των σταθερών χρόνων, άρχισε να αποκλίνει και από την χαλάρωση τήρησης ωραρίου, ρυθμού εργασίας κ.λ.π. Η καθυστερημένη απόδοση υλικών στον πελάτη άρχισε να προκαλεί παράπονα.

Γίνονται προσπάθειες προϊσταμένων των αντίστοιχων παραγωγικών περιοχών να εξαλειφθούν οι όποιες ελλείψεις. Συστάσεις σε εργαζόμενους για βελτίωση της παραγωγικότητάς των άρχισαν να ενοχλούν κάποιους από αυτούς. Πολλοί τις χαρακτηρίζουν ως ¨αστυνόμευση¨. Τούτο εύκολα διαδίδεται και δυστυχώς παγιώνεται. Οι Διοικήσεις της εταιρείας και οι Διευθύνσεις, για ¨λόγους εξασφάλισης ¨εργασιακής ειρήνης¨, αποφεύγουν να αντικρούσουν την ερμηνεία αυτή. Έτσι, σταδιακά χάνεται ο οποιοσδήποτε έλεγχος, η τήρηση παραγωγικών παραμέτρων και φυσικά η παραγωγικότητα χαλαρώνει. Μαζί περιορίζεται και η ανταγωνιστικότητα.

Αυτό ήταν μια κακή αρχή για την άσκηση βασικών καθηκόντων των προϊσταμένων με την άσκηση ελέγχου και κατεύθυνση της παραγωγικής διαδικασίας.

Στο μεταξύ, κάποια στιγμή, το συνολικό προσωπικό της εταιρείας φτάνει τις 3.450 περίπου άτομα. Η παραγωγή καλύπτει σημαντικό και ποικίλων τύπων υλικών που φτάνουν στις παραγωγικές διευθύνσεις της εταιρείας. Τα υπόστεγα και τα συνεργεία γεμίζουν με αεροσκάφη, κινητήρες και παρελκόμενα για σχετικές εργασίες επιθεώρησης και επισκευής.

Ο συνδικαλισμός εκπροσωπείται από το ¨Σωματείο Εργαζομένων ΕΑΒ, ¨ΣΕΕΑΒ¨. Αντίθετα προς τις προβλέψεις του Ν. 1264/82, πολλά μέλη του – κάποια και μη εκλεγμένα – ασχολούνται και για θέματα ενίσχυσης παρατάξεώς των στο Σωματείο. Πολλές εργατοώρες χάνονται. Δυστυχώς το Συνδικαλιστικό κίνημα αφήνει να εννοηθεί ότι ενδιαφέρεται κυρίως για τα όποια άμεσα συμφέροντά του και των μελών του. Ελάχιστα για την παραγωγικότητα και την πρόοδο του χώρου και της εταιρείας γενικότερα, ώστε να εξασφαλίζεται καλλίτερα και το μέλλον τους.

Με αφορμή αυτή την αντίληψη, από συζήτηση με ξένους τεχνικούς συμβούλους μαθαίνουμε ότι στην Αμερική π.χ. έχουν και εκεί συνδικαλισμό με την μορφή Unions.

Οπωσδήποτε σκοπός τους είναι να ενδιαφέρονται για τα συμφέροντα των εργαζομένων συναδέλφων τους. Περιέρχονται συχνά τους εργασιακούς χώρους και ενημερώνονται για τα προβλήματα που τους απασχολούν. Ακούν και παράπονα για συναδέλφους των, οι οποίοι δεν εργάζονται όπως πρέπει ή όσο πρέπει. Το Union καλεί τους υπόψη εργαζόμενους στο γραφείο του και αναζητούν τους λόγους. Τους επισημαίνουν ότι αν έχουν αδικαιολόγητα μειωμένη απόδοση έργου, ότι τούτο επιβαρύνει το έργο των υπόλοιπων εργαζομένων, γιατί αυτοί θα πρέπει να αποδώσουν το ανειλημμένο έργο του χώρου. Αν είναι λιγότερο, τότε η εταιρεία θα εισπράξει λιγότερα χρήματα και οι συνάδελφοί τους θα πληρωθούν λιγότερο ή θα στερηθούν των bonus. Αν παρ’ όλα αυτά κάποιος εργαζόμενος συνεχίσει αυτή τη συμπεριφορά, το Union εισηγείται στο I.R. την επιβολή ανάλογης ποινής, έως και απόλυση!. Εξωπραγματικά, βέβαια, για τους συνδικαλιστές στην πατρίδα μας, που συνήθως κόπτονται ακόμη και για το πώς θα τους απαλλάξουν ή και τους δικαιώσουν, από σχετικά παραπτώματα, με ότι τούτο συνεπάγεται για το μέλλον της εταιρείας από την οποία πληρώνονται.

Ουσιαστικά, ένας μεγάλος αριθμός εργατοωρών χάνονται με ανάλογες συνέπειες στην παραγωγικότητα των τεχνικών των αντίστοιχων περιοχών και στο κόστος λειτουργίας της ΕΑΒ.

Δεν απαιτείται, κατά το πλείστον, η υποβολή από τους επόπτες (supervisors) ή τμηματάρχες (superintendents) κάποιου περιοδικού δελτίου ελέγχου και ανάλυσης των διατιθέμενων εργατοωρών, σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση, με την αντίστοιχη παραγωγή, στη διεύθυνση. Κάποιος γενικός έλεγχος παραγωγής γίνεται περιοδικά σε συναντήσεις παραγωγής (Production meetings).

Η ηλικιακή διάρθρωση προσωπικού των παραγωγικών, κυρίως, δραστηριοτήτων, αρχίζει να ανακύπτει ως απότοκο πρόβλημα των νεαρών ηλικιών που μαζικά είχαν προσληφθεί, από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας της εταιρείας. Δυστυχώς δεν άρχισε να αντιμετωπίζεται έγκαιρα από τη Διεύθυνση Προσωπικού με ανάλογη ηλικιακή προσαρμογή των προσλήψεων. Αποτέλεσμα, η ομαδική έξοδος προσωπικού με υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας και ανάλογες επιπτώσεις στην παραγωγική διαδικασία. Έτσι ΔΕΝ εξασφαλίζεται, από όσους συνταξιοδοτούνται, η μεταφορά τεχνογνωσίας στους νεώτερους προσλαμβανόμενους. Μειώνεται εξ αυτού η επισκευαστική ικανότητα και παραγωγικότητα των αντίστοιχων περιοχών!

Η απόσυρση από την ενεργό υπηρεσία κάποιων παλιών τύπων αεροσκαφών της ΠΑ, που μεσολαβεί, έχει ως επακόλουθο να επιφέρει σημαντική μείωση φόρτου εργασίας. Ενίοτε τούτο προέρχεται και από ξένους πελάτες, είτε λόγω αύξησης κόστους εργατοώρας, είτε από καθυστέρηση απόδοσης υλικών τους. Παρατηρείται, δηλαδή, αύξηση του turnaround time (χρόνου κύκλου ολοκλήρωσης εργασιών).

Στατιστικά, ανά διετία περίπου, γίνεται αντικατάσταση του Προέδρου ή και του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΕΑΒ, είτε για πολιτικές σκοπιμότητες, είτε για λόγους ανικανότητας κ.λ.π.. Τούτο είναι σοβαρός λόγος που αποσυντονίζει συνήθως και τη λειτουργία της εταιρείας. Ωστόσο, ακόμη και οι λίγες περιπτώσεις επιλογής ικανών Προέδρων ή Διευθυνόντων Συμβούλων με δυνατότητα σωστής λειτουργίας και εφαρμογής των διαδικασιών της εταιρείας, κάποιοι έχουν αποκαθηλωθεί ή και επιτιμηθεί από κυβερνώντες, συνήθως και με την παρέμβαση κομματικών εγκάθετων. Ακόμη και εισβολές συνδικαλιστών στο γραφείο τους έχουν γίνει με την ανοχή και κυβερνόντων.

Η ΕΑΒ απαξιώνεται. Οι αρμόδιοι Υπουργοί δεν αναζητούν λόγους-αίτια δυσλειτουργίας της ΕΑΒ, απογοητεύοντας και αγανακτώντας τους εργαζόμενους και όσους εννοούν να πιστεύουν στο όνειρο. Οι Πρωθυπουργοί, συνήθως απλά προεδρεύουν.

Δεν θα πρέπει να παραληφθεί να αναφερθεί ότι κατά καιρούς, ιδιαίτερα στο πλαίσιο δίκαιων διεκδικήσεων των εργαζομένων για βελτίωση των αμοιβών του προσωπικού, για διεκδίκηση επιδομάτων ή και ένταξη κάποιων κατηγοριών εργαζομένων στην κατηγορία των βαρέων και ανθυγιεινών, οργώνονται σχετικές κινητοποιήσεις, τόσο μέσα στην ΕΑΒ, όσο και στην Αθήνα, με φυσικό επακόλουθο σημαντική απώλεια εργατοωρών και ανάλογες επιπτώσεις στο παραγωγικό έργο. Δυστυχώς, λίγες οι περιπτώσεις δίκαιης αντιμετώπισης και των αιτημάτων αυτών. Πολλές, όμως, απώλειες από αυτές θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν υπήρχε υπεύθυνη και με δυνατότητες παρέμβασης Διοίκηση της Εταιρείας, αλλά και αντίστοιχα ένα απόλυτα υπεύθυνο Σωματείο για παραγωγική συνεργασία.

Το συνδικαλιστικό κίνημα, μέσα από ένα τέτοιο καθεστώς λειτουργίας, άλλα ενίοτε και πνεύμα συναλλαγής, εξασφάλισε την εκπροσώπησή του στο ΔΣ της εταιρείας, σε επιτροπές προσλήψεων προσωπικού, με ότι αυτό είναι δυνατόν να συμβεί μεταξύ των δύο μερών, προς το σκοπό εργασιακής ειρήνης κ.λ.π. Τούτο πολλοί εργαζόμενοι το σχολιάζουν ποικιλοτρόπως, αμφισβητώντας αυτή τη σχέση μεταξύ εργαζομένων και Διοίκησης

Αυτή κατάσταση συνετέλεσε σε σταδιακή χαλάρωση στο προσωπικό και αμφισβήτηση για δίκαια διαχείρισή του, για αμφισβήτηση επιλογών της Διοίκησης στην ποιότητα των προαγωγών, στην έλλειψη ελέγχου αιτίων μείωσης της παραγωγικότητας πολλών ατόμων ή και περιοχών, στην αδυναμία άσκησης σωστής επίβλεψης και διαχείρισης προσωπικού. Αντίθετα, ενίοτε έχουμε και εκτόξευση παραπόνων ή και κατηγοριών κατά Διευθυντών και προϊσταμένων, ιδιαίτερα σε θέσεις επικοινωνίας, διαμεσολάβησης ή και σύναψης ποικίλων συμφωνιών-συμβάσεων για λογαριασμό της εταιρείας κ.α. Καθόλου ευχάριστη ατμόσφαιρα για ενδεδειγμένο περιβάλλον δίκαιας και θεσμικά σωστής λειτουργίας της εταιρείας.

Και η ΕΑΒ φθίνει. Παραγωγικοί χώροι ερημώνουν. Εκεί που συναντούσες πλήθος αναμενόντων υλικών σε σειρά για επισκευή και έβλεπες πολλούς εργαζόμενους να εργάζονται πυρετωδώς, τώρα φοβάσαι να περπατήσεις σε ερημικούς χώρους που είναι εντελώς άδειοι από υλικά και εργαζόμενους!! Τεράστια υπόστεγα κενά!

Το έμψυχο δυναμικό της εταιρείας μειώνεται σημαντικά. Ιδιαίτερα έμπειρο τεχνικό προσωπικό εκμεταλλεύεται κάποιες ευκαιρίες και επιλέγει μετακίνηση σε άλλα υπουργεία ή συνταξιοδότηση, χωρίς πρώτα να έχει περάσει την τεχνογνωσία του σε κάποιον αντικαταστάτη! Τεράστια, ανυπολόγιστη απώλεια know how. Πανάκριβο για όσους το έχουν. Φοβούμαι ότι πολλοί από τους αρμόδιους πολιτικούς ξέρει πραγματικά τι σημαίνει το know how και πως αποκτάται. Ξέρει πόσες εκπαιδεύσεις, χιλιάδες ώρες εργασίες πάνω στο αντικείμενο; Πόσες αξιολογήσεις ποιότητας παραγομένου προϊόντος και πιστοποιήσεις απαιτούνται; Η παραγωγή προϊόντων τέτοιων απαιτήσεων, αφορά αεροσκάφη. Όχι ποδήλατα!! Οι κανονισμοί είναι ιδιαίτερα αυστηροί.

Δυστυχώς οι κυβερνήσεις και ιδιαίτερα οι διακοσμητικοί Υπουργοί Οικονομικών, , για την ουσιαστική αξιολόγηση των παραμέτρων παραγωγής και ανάλογης- έγκαιρης χρηματοδότησης της ΕΑΒ, χωρίς την ουσιαστική συμμετοχή και ανάλογη αρμοδιότητα των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Επενδύσεων, είναι το πρόβλημα που ΚΑΜΙΑ κυβέρνηση τόσα χρόνια δεν έχει καταφέρει να αντιληφθεί και φυσικά να ασχοληθεί σοβαρά για να το επιλύσει. Ο δημόσιος χαρακτήρας της εταιρείας και το αντίστοιχο δημοσιοϋπαλληλικό πνεύμα φταίει; Αν ναι, τι κάνουμε τόσα χρόνια χρεώνοντας την Ελληνική οικονομία με εκατομμύρια; Ο Τούρκος πώς λειτουργεί και απογείωσε την αντίστοιχη βιομηχανία, ενώ η δική μας σέρνεται και διασύρεται; Η διαφθορά, που ακούμε, απογειώνει, μήπως;

Πιο δυσοίωνο, όμως, το μέλλον της ΕΑΒ μετά και την αφαίρεση της ΕΑΒ, από την Locκheed Martin, από παγκόσμιο αποκλειστικό προμηθευτή (sole source).

Και σε αυτή τη μαυρίλα, πάλι μια ευκαιρία για μια καλή ανάσα, δίνεται στην ΕΑΒ από την Locκheed Martin. Αποφασίζεται η αναβάθμιση 80 Ελληνικών F-16 σε block 70 Viper να γίνει στην ΕΑΒ. Πώς τούτο θα μπορέσει να επιτευχθεί μετά τις σημαντικές απώλειες σε έμπειρο τεχνικό και πιστοποιημένο προσωπικό; Σήμερα το συνολικό προσωπικό μετά βίας φτάνει τα 1.400 άτομα. Οι προσλήψεις που έχουν δρομολογηθεί μέχρι τέλος Ιουλίου, φτάνουν τους 282 - εννοείται όχι έμπειρους τεχνικούς - ενώ χρειάζονται περισσότεροι από 400.

Η κίνηση πρέπει να είναι εξαιρετικά επείγουσα. Από τα μνημόνια και τους περιορισμούς προσλήψεων που είχαμε (5 συνταξιοδοτήσεις, μια πρόσληψη !), τώρα έχουμε το ΕΣΠΑ! Ο αρμόδιος Υπουργός δείχνει ανήμπορος ή και αδύναμος να κατανοήσει το βαθμό του επείγοντος και να βρει διέξοδο. Ο ΥΕΘΑ, όμως, κάθεται στα κάρβουνα. Δεν μπορεί να κάνει κάτι να λύσει το πρόβλημα. Καμία αρμοδιότητα!! Το Σωματείο σε επιφυλακή. Το έργο τεράστιο, μοναδικός σωτήρας της - θνήσκουσας – ΕΑΒ και της διεθνής προβολής της για αναβίωση και επαναφορά της στις υψηλού επιπέδου εταιρείες αεροπορικής τεχνογνωσίας και στα διεθνή επισκευαστικά και κατασκευαστικά κέντρα! Λίγοι, ωστόσο, ελπίζουν ότι θα έχει την επιθυμητή εξέλιξη το πρόγραμμα.

Και να, άλλη μια ακόμη, σημαντική ελπίδα γεννιέται. Και πάλι ξαφνικά, από τη Locκheed Martin. Εκεί που η ζήτηση αγοράς αφων F-16 είχε φτάσει σχεδόν στο limit down, η L.M. διαπιστώνει μια απροσδόκητα μεγάλη επαναφορά της ζήτησης αφων F-16. Προσφέρει, έτσι, στην ΕΑΒ ένα μοναδικό σωσίβιο. Ένα τεράστιο συμβόλαιο για την κατασκευή μεγαλύτερου αριθμού, από τα μέχρι σήμερα κατασκευαζόμενα τμήματα F-16. Στο μεταξύ, όπως προαναφέρθηκε, η L.M. έχει ακυρώσει την ΕΑΒ από παγκόσμιο αποκλειστικό προμηθευτή (sole source), αφού δεν είδε έγκαιρα καμία ουσιαστική αντίδραση εξασφάλισης δυνατότητας ανταπόκρισης της ΕΑΒ στις ιδιαίτερα νέες υψηλές απαιτήσεις παραγωγής, αν και έγκαιρα η L.M. είχε ενημερώσει την κυβέρνηση, τους αρμόδιους Υπουργούς και την εταιρεία! Τώρα το νέο έργο είναι σημαντικά μεγαλύτερο και παγκόσμιας έκτασης. Αφορά πάνω από 120 αφη F-16. Τεράστιο έργο, που για να καλυφθεί θα απαιτηθεί μεγάλος αριθμός έμπειρου τεχνικού και πιστοποιημένου προσωπικού για τρεις βάρδιες, τουλάχιστον. Μια προσωρινή ενδιάμεση λύση που έχει διαμορφώσει η L.M., με εξωτερική εταιρεία, μέχρι την απόκτηση επαρκούς έμπειρου και πιστοποιημένου τεχνικού προσωπικού από την ΕΑΒ, δεν είναι αποδεκτή από το Σωματείο, αν και ομολογεί ότι θα απαιτηθεί μεγάλος χρόνος μέχρι να εξασφαλιστεί προσωπικό αυτών των δυνατοτήτων.

Το Σωματείο, ως σύγχρονος Πουαρώ, προβάλλει τη δαιμόνια σκέψη και ανάλυση ενός σχεδιαζόμενου εγκλήματος. Βλέπει ως στόχο της L.M. την εκπαίδευσή των συμβασιούχων στην ΕΑΒ και στη συνέχεια με το προσωπικό αυτό τη στελέχωση εργοστασίου που θα αναλάβει το έργο στη Ρουμανία, όπου η Locκheed Martin προτίθεται να μεταφέρει το έργο! Η L.M. εμπιστευόταν για χρόνια την ΕΑΒ, όσο ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις της. Δεν θα ήθελε να την χάσει. Οι νέες εξελίξεις, όμως, την οδηγούν σε νέες, έστω και προσωρινές λύσεις ανάγκης.

Φαίνεται, όμως, ότι και η τελευταία κυβέρνηση δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι οι βασικοί πελάτες της ΕΑΒ είναι το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΕΘΑ) και οι λοιποί εξωτερικοί πελάτες με κορυφαίο την Locκheed Martin, με ένα τεράστιο, πλέον, αναπτυξιακό πρόγραμμα, ώστε να βρει άμεση και ευέλικτη λύση απεμπλοκής της ΕΑΒ και των πελατών της από το Υπουργείο Οικονομικών, με ανάλογη δυνατότητα χρηματοδότησης και προσλήψεων.!!!.

Μήπως μια συμβιβαστική απόφαση για συντονισμό προθέσεων και αποφάσεων Κυβέρνησης, EAB, L.M. και Σωματείου θα μπορούσε να δώσει λύση στο κατεπείγον πρόγραμμα; Πως εννοεί ο κ. Σταϊκούρας τη σοβαρότητα του έργου και απολαβών των τεχνικών αεροπορικής τεχνολογίας; Μήπως ως υπάλληλους γραφείου με κλιματισμό και περιστρεφόμενο κάθισμα; Δεν αντιλαμβάνεται ότι ο εύκολος τρόπος που μέχρι σήμερα το αντιμετωπίζει συμβάλλει και δικαιολογημένα στην υπερβολική αντίδραση του Σωματείου; Πρέπει να συνειδητοποιήσουν στην κυβέρνηση ότι χρειάζεται ιδιαίτερη αμοιβή ανάλογη της σοβαρότητας του έργου που επιτελούν.

Επιτρέψτε μου, όμως, ως ένας πρώην απόστρατος Τεχνικός Αξιωματικός, επιλεγμένος μαζί με μικρό αριθμό και άλλων συναδέλφων από την ΠΑ για να στελεχώσουμε, οργανώσαμε τις τεχνικές δραστηριότητες της ΕΑΒ και να διδάξουμε το άπειρο τεχνικό προσωπικό της, εργαστήκαμε εκεί για 15 έως 20 χρόνια. Θα ήθελα με την συνολική γνώση και εμπειρία που έχω αποκτήσει να κάνω θερμή έκκληση.

Πρώτα και επειγόντως στο Σωματείο. Επειδή είχα πάντα ΑΡΙΣΤΗ, ειλικρινή και δημιουργική συνεργασία με ΟΛΕΣ τις παρατάξεις του Σωματείου, παρακαλώ φίλοι μου να εκτιμείστε ψύχραιμα, με ρεαλισμό και χωρίς φαντασιώσεις ή πολιτικές σκοπιμότητες την σημερινή κατάσταση της ΕΑΒ, στην οποία χιλιάδες άτομα εργάστηκαν και παρακολουθούν τις εξελίξεις, αλλά και θα μπορούσε σημερινοί νέοι άνεργοι να βρουν ένα αξιοπρεπές περιβάλλον να εργαστούν και όπως εσείς να σταδιοδρομήσουν για να ζήσουν τις οικογένειές τους. Αν τελικά και χωρίς ορθολογική λειτουργία σας και ανεπιτυχείς αποφάσεις οδηγήσετε την ΕΑΒ σε αργό θάνατο, θα πρέπει να αναλογιστείτε και να αναλάβετε την ευθύνη που σας αναλογεί και για την αποδυνάμωση διαφύλαξης της ελευθερίας και εδαφικής ακεραιότητας της Πατρίδας μας μη αποδίδοντας άμεσα κρίσιμα για την άμυνά της κ.λ.π. αεροσκάφη της που για πολύ μεγάλο χρόνο παραμένουν στην ΕΑΒ. Οι ώρες είναι ιδιαίτερα κρίσιμες. Σκεφθείτε ότι η Τουρκία, όταν η ΕΑΒ ξεκινούσε δεν είχε κάτι ανάλογο. Σήμερα γελάει για τα χάλια μας!!

Στη συνέχεια να καλέσω και όλους τους αρμόδιους της κυβέρνησης και της ΕΑΒ να βρουν διέξοδο στο λαβύρινθο που τόσα χρόνια τόσες κυβερνήσεις αποδείχτηκαν ανίκανες να βρουν σωστή λύση λειτουργίας αυτού του κολοσσού. Ίσως θεωρούσαν ότι η κατασκευή παιδικών χαρών είναι το κριτήριο αξιολόγησής των από τον Έλληνα ψηφοφόρο.

Κύριε Πρωθυπουργέ 

και οι δικές σας ευθύνες είναι μοναδικές για την παρούσα περίπτωση. Κάποιοι οραματιστές της παράταξής σας αποφάσισαν να ιδρύσουν την ΕΑΒ- ¨όνειρο¨. Πέρασαν και κάποιοι άλλοι της παράταξής σας. μικρού, όμως, διαμετρήματος για να τιμήσουν και επαληθεύσουν τους εμπνευστές αυτού του Εθνικής σημασίας έργου. Η παρούσα κατάστασή, όμως, αν δεν ελεγχθεί ΤΩΡΑ, ίσως εσείς θα είστε εκείνος που θα κλείσει την πόρτα της ΕΑΒ, με φυσικό επακόλουθο, να χρεωθείτε την αποτυχία. Η ελευθερία και η εθνική κυριαρχία της πατρίδας μας διακυβεύεται αποφασιστικά, αν η παρέμβασή σας δεν είναι άμεση, αποφασιστική και επιτυχής. Καλή δύναμη!





2 σχόλια:

  1. H σύγκρουση κυβέρνησης και εργαζομένων, με τη Lockheed Martin να λαμβάνει τα μέτρα της για να διακοπεί η παραγωγή συγκεκριμένων υποσυστημάτων, τα οποία μέχρι σήμερα ήταν αποκλειστική ευθύνη της ελληνικής εταιρείας. Έτσι η ΕΑΒ ως υποκατασκευαστής έχει ήδη υποστεί σοβαρό πλήγμα.
    Δεκαετίες εγκληματικών λαθών και παραλείψεων, παρωχημένων αντιλήψεων και πρακτικών κατάφεραν να οδηγήσουν την ΕΑΒ ουσιαστικά εκτός παραγωγής των F-16.
    Κύρια αιτία για τη δυσάρεστη εξέλιξη είναι η έλλειψη εξειδικευμένου και πιστοποιημένου προσωπικού παραγωγής, απόρροια των αθρόων συνταξιοδοτήσεων των προηγούμενων ετών και του σημαντικού περιορισμού των προσλήψεων (μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις) κατά τη διάρκεια των μνημονίων
    Σε κάθε περίπτωση, όμως, η απώλεια του καθεστώτος «sole source» είναι πολύ σημαντική για τη βιωσιμότητα και το μέλλον της ΕΑΒ.
    Στην Ελλάδα ΔΕΝ έχουμε καταλάβει πως δεν έχουμε κράτος λογω των συνδικα-ΛΗΣΤΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια στον κύριο Καράμπελα για το θάρρος και τη ψυχική δύναμη να εκθέσει τις εμπειρίες και τις απόψεις του για ένα τόσο σοβαρό και ευαίσθητο θέμα.Πατριωτικά σκεπτόμενοι τα προβλήματα πρέπει να βγαίνουν στην επιφάνεια και όλοι,στο μερίδιο που τους αναλογεί, να βάζουν πλάτη για να βρίσκονται λύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com