Ημέρα Υποσμηναγού (Ι) Γιάννη Δινόπουλου
και Ανθυποσμηναγού (Ι) Θωμά Σκαμπαρδώνη!
Σπύρου Κίκερη
Πήγα να πλαγιάσω και να ξεκουραστώ
μα πώς να ησυχάσω και πώς να ξεχαστώ!
Το Γιάννη σαν θυμάμαι ταράζομαι, πονώ
και κάπου στο Αιγαίο θα πρέπει να βρεθώ!
Να φέρω στο μυαλό μου τον άθλο τον τρανό
και στο συμμαθητή μου, Εύγε, ξανά να πω!
Το κύρος της Ελλάδος, δεν το’σωσαν πολλοί
Δεν το’σωσαν ταγοί μας, ούτε και Στρατηγοί
Μα το’σωσε εκείνος κι’ας ήταν μοναχός
και το νούρερό του δύο, αρκούντως νεαρός!
«Ήρθαν τ’ άγρια να διώξουν τα ήμερα
κι’εκείνα γίνανε θεριά ανήμερα!»
Η εισβολή στην Κύπρο καλά κρατά
και η πληγή σε κάθε Ελληνική ψυχή
ολοένα πιο μεγάλη, ολοένα πιο βαθιά!
Να όμως που αρκούσαν δυο παιδιά
η πληγή να επουλωθεί και να ξεπλυθεί
στου Αιγαίου τα παρθένα νερά!
Ήταν η πρώτη πραγματική Αερομαχία στο Αιγαίο!
Τη δεύτερη μέρα της εισβολής 21 Ιουλίου, Κυριακή!
Έλαβε χώρα στο Αιγαίο ένα Κοσμοϊστορικό γεγονός, που έπρεπε να γραφεί με χρυσά γράμματα στην Ελληνική Ιστορία, αντί να θαφτεί!............
Ο γράφων είναι ο άνθρωπος, που το’βγαλε στον αέρα, στo MEGA channel σε ζωντανή εκπομπή, για πρώτη φορά, σ’εκπομπή του Οικονομέα!
Οι Τούρκοι την ημέρα εκείνη, αναθαρρώντας από την ευχέρεια εισβολής στην Κύπρο, έστειλαν ένα ζεύγος Α/Φ F-102 οπλισμένα για δειγματοληπτική περιπολία στο Αιγαίο, για πρώτη φορά, με ειδικά επιλεγμένα πληρώματα!
Αρχηγός σχηματισμού ήταν ο Αντισμήναρχος Βασίν και Νο2 ο Επισμηναγός Σονούρ!
Τα Τούρκικα Α/Φ εντοπίζονται από τα Ελληνικά Ραντάρ, ακολουθεί η περιβόητη λέξη Scramble, για άμεση Α/Γ δύο Α/Φ F-5 της βάσης Νέας Αγχιάλου, στο Βόλο!
Αρχηγός σχηματισμού ήταν ο τότε Υποσμηναγός, συμμαθητής μου Ιωάννης Δινόπουλος, από τα Γρεβενά ένας από τους μεγαλύτερους Ήρωες εν ζωή, της Ιστορίας μας και Νο2 ο Ανθυποσμηναγός Θωμάς Σκαμπαρδώνης από την Καρδίτσα!
Ο Δινόπουλος απώλεσε τον ασύρματό του κατά την τροχοδρόμηση και πριν την Α/Γ, παρά ταύτα δε ματαίωσε την αποστολή, που κάλλιστα θα μπορούσε, αλλά με νοήματα - υπάρχει νοηματική στους πιλότους, και δεν αστειεύομαι - ,έδωσε εντολή στο Σκαμπαρδώνη να περάσει στη θέση Αρχηγού!
Η Α/Γ έγινε στις 12:00 και οι δύο σχηματισμοί συναντώνται κάπου μεταξύ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου!
Ακολουθεί σκληρή πραγματική Αερομαχία στην οποία ο Νο2 των τούρκων Επισμηναγός Σονάρ πέφτει χτυπημένος από το δεύτερο πύραυλο του Δινόπουλου, ενώ πρώτος εκτόξευσε βλήμα Φάλκον προς το Σκαμπαρδώνη!
Ο Αρχηγός του Τούρκικου Σχηματισμού Αντισμήναρχος στο βαθμό τρομάρα του, πανικόβλητος, εγκαταλείπει τη μάχη στραφείς αρχικά Δυτικά και αφού πέρασε και την Εύβοια, τότε κατάλαβε το λάθος του παίρνοντας Ανατολική πορεία, μη δυνάμενος ποτέ να φτάσει στην Τουρκία!
Κατέπεσε στην περιοχή της Χίου, χωρίς να εγκαταλείψει το Α/Φ, προφανώς από πανικό!
Για να μην πολυλογούμε, αν η αερομαχία αυτή είχε την αντίθετη κατάληξη πολύ φοβάμαι, ότι οι Τούρκοι θα έκαναν ντου στη Χώρα μας! Ωστόσο μία σχεδόν ολόκληρη δεκαετία δε διανοήθηκαν να ξεμυτίσουν στο Αιγαίο! Αυτή είναι, αν μη τι άλλο και η ελάχιστη εισφορά των Ηρώων μας!
Το τι υπέστη ο Δινόπουλος, μόνον ένας Θεός ξέρει και η έρμη Ελλάδα, που αν μπορούσε να εκφράσει τα παράπονά της, θα απηυδούσαν Μοίρες και Θεοί!
Ο Δινόπουλος, ένα από τα πιο σοβαρά παιδιά της σειράς μου 41η σειρά Ικάρων, αποστρατεύτηκε πριν την ώρα του, με το Βαθμό του Αντισμηνάρχου, τη στιγμή που κηφήνες και άχρηστοι, φέρουν σήμερα το βαθμό του Πτεράρχου! Ο Δινόπουλος ποτέ δε μίλησε για την υπόψη περίπτωση, λόγω σεμνότητας!
Τραγικό είναι και το γεγονός ότι κάποτε κάποιος είχε την ιδέα να τιμηθεί το συγκεκριμένο αεροπλάνο κι’απλά ο Δινόπουλος τους είπε ότι δεν υπάρχει, γιατί έχει συντριβεί σε άλλο Αεροπορικό Ατύχημα!
Σήμερα ο Γιάννης Δινόπουλος δύσκολα στέκεται όρθιος από σοβαρές ενοχλήσεις στη μέση του και αδυναμία καλής ισορροπίας από το ένα του πόδι, προφανώς από καταπονήσεις επιταχύνσεων, συνήθη προβλήματα των πιλότων της Πολεμικής μας Αεροπορίας! Αυτής των αντιπαραγωγικών κατά κάποιους ελεεινούς και τρισάθλιους!
Το φρόνημα όμως αυτών κανείς δεν πρόκειται να κάμψει, όσο και να προσπαθήσει, γιατί αυτοί αποφοίτησαν, αποφοιτούν και θ’αποφοιτούν από τη γενναιότερη Σχολή πιλότων του κόσμου, που προσωπικά Σχολή Ιεραποστόλων θεωρώ κι’ακόμα Σχολή Αερογητευτών κι’επίγειων Θεών!
Ο γράφων είναι ο άνθρωπος, που το’βγαλε στον αέρα, στo MEGA channel σε ζωντανή εκπομπή, για πρώτη φορά, σ’εκπομπή του Οικονομέα!
Οι Τούρκοι την ημέρα εκείνη, αναθαρρώντας από την ευχέρεια εισβολής στην Κύπρο, έστειλαν ένα ζεύγος Α/Φ F-102 οπλισμένα για δειγματοληπτική περιπολία στο Αιγαίο, για πρώτη φορά, με ειδικά επιλεγμένα πληρώματα!
Αρχηγός σχηματισμού ήταν ο Αντισμήναρχος Βασίν και Νο2 ο Επισμηναγός Σονούρ!
Τα Τούρκικα Α/Φ εντοπίζονται από τα Ελληνικά Ραντάρ, ακολουθεί η περιβόητη λέξη Scramble, για άμεση Α/Γ δύο Α/Φ F-5 της βάσης Νέας Αγχιάλου, στο Βόλο!
Αρχηγός σχηματισμού ήταν ο τότε Υποσμηναγός, συμμαθητής μου Ιωάννης Δινόπουλος, από τα Γρεβενά ένας από τους μεγαλύτερους Ήρωες εν ζωή, της Ιστορίας μας και Νο2 ο Ανθυποσμηναγός Θωμάς Σκαμπαρδώνης από την Καρδίτσα!
Ο Δινόπουλος απώλεσε τον ασύρματό του κατά την τροχοδρόμηση και πριν την Α/Γ, παρά ταύτα δε ματαίωσε την αποστολή, που κάλλιστα θα μπορούσε, αλλά με νοήματα - υπάρχει νοηματική στους πιλότους, και δεν αστειεύομαι - ,έδωσε εντολή στο Σκαμπαρδώνη να περάσει στη θέση Αρχηγού!
Η Α/Γ έγινε στις 12:00 και οι δύο σχηματισμοί συναντώνται κάπου μεταξύ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου!
Ακολουθεί σκληρή πραγματική Αερομαχία στην οποία ο Νο2 των τούρκων Επισμηναγός Σονάρ πέφτει χτυπημένος από το δεύτερο πύραυλο του Δινόπουλου, ενώ πρώτος εκτόξευσε βλήμα Φάλκον προς το Σκαμπαρδώνη!
Ο Αρχηγός του Τούρκικου Σχηματισμού Αντισμήναρχος στο βαθμό τρομάρα του, πανικόβλητος, εγκαταλείπει τη μάχη στραφείς αρχικά Δυτικά και αφού πέρασε και την Εύβοια, τότε κατάλαβε το λάθος του παίρνοντας Ανατολική πορεία, μη δυνάμενος ποτέ να φτάσει στην Τουρκία!
Κατέπεσε στην περιοχή της Χίου, χωρίς να εγκαταλείψει το Α/Φ, προφανώς από πανικό!
Για να μην πολυλογούμε, αν η αερομαχία αυτή είχε την αντίθετη κατάληξη πολύ φοβάμαι, ότι οι Τούρκοι θα έκαναν ντου στη Χώρα μας! Ωστόσο μία σχεδόν ολόκληρη δεκαετία δε διανοήθηκαν να ξεμυτίσουν στο Αιγαίο! Αυτή είναι, αν μη τι άλλο και η ελάχιστη εισφορά των Ηρώων μας!
Το τι υπέστη ο Δινόπουλος, μόνον ένας Θεός ξέρει και η έρμη Ελλάδα, που αν μπορούσε να εκφράσει τα παράπονά της, θα απηυδούσαν Μοίρες και Θεοί!
Ο Δινόπουλος, ένα από τα πιο σοβαρά παιδιά της σειράς μου 41η σειρά Ικάρων, αποστρατεύτηκε πριν την ώρα του, με το Βαθμό του Αντισμηνάρχου, τη στιγμή που κηφήνες και άχρηστοι, φέρουν σήμερα το βαθμό του Πτεράρχου! Ο Δινόπουλος ποτέ δε μίλησε για την υπόψη περίπτωση, λόγω σεμνότητας!
Τραγικό είναι και το γεγονός ότι κάποτε κάποιος είχε την ιδέα να τιμηθεί το συγκεκριμένο αεροπλάνο κι’απλά ο Δινόπουλος τους είπε ότι δεν υπάρχει, γιατί έχει συντριβεί σε άλλο Αεροπορικό Ατύχημα!
Σήμερα ο Γιάννης Δινόπουλος δύσκολα στέκεται όρθιος από σοβαρές ενοχλήσεις στη μέση του και αδυναμία καλής ισορροπίας από το ένα του πόδι, προφανώς από καταπονήσεις επιταχύνσεων, συνήθη προβλήματα των πιλότων της Πολεμικής μας Αεροπορίας! Αυτής των αντιπαραγωγικών κατά κάποιους ελεεινούς και τρισάθλιους!
Το φρόνημα όμως αυτών κανείς δεν πρόκειται να κάμψει, όσο και να προσπαθήσει, γιατί αυτοί αποφοίτησαν, αποφοιτούν και θ’αποφοιτούν από τη γενναιότερη Σχολή πιλότων του κόσμου, που προσωπικά Σχολή Ιεραποστόλων θεωρώ κι’ακόμα Σχολή Αερογητευτών κι’επίγειων Θεών!
Να γιατί η μέρα αυτή
αλλιώς έπρεπε να μείνει
στο στενό μας μυαλό!
Γι’αυτό και κάποιος
σ’αυτή θα εμμείνει
από παράπονο φριχτό!
Ημέρα Υποσμηναγού (Ι) Ιωάννη Δινόπουλου
και Ανθυποσμηναγού (Ι) Θωμά Σκαμπαρδώνη!
Έτσι έπρεπε να μείνει η μέρα αυτή
και η μέρα Ηρώων Γιορτή!
Γιατί;
Γιατί αυτοί αποδείχθηκαν όντως
του καθήκοντος είλωτες
και πραγματικοί της Ελλάδος Ήρωες!
Δεν τους έσκιαξε φοβέρα καμιά
προς τη Δόξα τραβήξαν μπροστά!
Τη ντροπή μας ξεπλύναν στυγνά
στου Αιγαίου τα γαλάζια νερά!
Τους βιαστές τιμωρήσαν σκληρά
και τους ρίξαν σ’εκείνο βαθιά!
Θεία κι’άγια αυτών προσφορά
Ήρωές μας ας είστε καλά!
Με Τιμή και Υπερηφάνεια.
Σπύρος Κίκερης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com