Με μια ματιά

Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017

ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΜΑΧΗΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ F-16


Του Γεωργίου Β. Κασσαβέτη
Επισμηναγού (Ι) ε.α. – τ. Κυβερνήτου Ο.Α.
Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι η επίσκεψη του πρωθυπουργού κ. Τσίπρα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής έγινε σε μια ιδιαίτερα ευνοϊκή συγκυρία για τη χώρα μας, ήτοι σε μια περίοδο που οι Αμερικανο - Τουρκικές σχέσεις βρίσκονται στο χειρότερο σημείο της τελευταίας πεντηκονταετίας. Βέβαια άλλος σκοπός της επισκέψεως είχε εξαγγελθεί από την κυβέρνηση και άλλος προέκυψε. Και ενώ οι περισσότεροι είχαμε επενδύσει στην επίσκεψη ότι θα μας έφερνε επενδυτάς και δολάρια, όπως….
μας είχε συνηθίσει από προηγούμενες επισκέψεις του στην Αμερική, στην Κίνα, στη Γαλλία κλπ, ξαφνικά πληροφορηθήκαμε δια στόματος του ίδιου του Αμερικανού Προέδρου Donald Trump  την αναβάθμιση των αεροσκαφών (α/φ)  F-16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας, το κόστος της οποίας θα ανέλθη στο ποσό των 2,404 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Όπως ήταν φυσικό, το θέμα της διαθέσεως ενός τόσο μεγάλου ποσού χρημάτων, έστω και σταδιακά, υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες που διέρχεται η χώρα, μονοπώλησε την επικαιρότητα, όχι μόνο στα μέσα μαζικής επικοινωνίας, αλλά και μεταξύ των απλών ανθρώπων στα καφενεία. Τα ερωτήματα τα οποία κυριάρχησαν και τα οποία απαιτούν τεκμηριωμένη απάντηση είναι τα εξής. «Γιατί είναι αναγκαία η αναβάθμιση των α/φ F-16», «Τι περιλαμβάνει η αναβάθμιση» και « Γιατί αναβαθμίζουμε τα παλαιά α/φ και δεν  αγοράζουμε τα 5ης γενιάς F-35». Επί των ως άνω ερωτημάτων η απάντησή μας είναι η εξής.

α. Γιατί είναι Μονόδρομος η Αναβάθμιση των F-16.
Πριν ή απαντήσουμε στο ερώτημα, πληροφορούμε τους συμπολίτες μας – διότι οι ξένες υπηρεσίες το γνωρίζουν -  ότι ο στόλος των α/φ της Π.Α. αποτελείται από 153 α/φ F-16, 25 Mirage 2000-5MK2, ένα μικρό αριθμό Mirage 2000E/B και λίγα επίσης F-4 (Phantoms) Peace Ikarus,  τα οποία πρόκειται να αποσυρθούν τα προσεχή χρόνια. Έναντι του δικού μας στόλου η Γείτονα Τουρκία διαθέτει 255 F-16 και μικρό αριθμό F-4. Γεννάται όθεν το ερώτημα. Όταν τον κορμό του στόλου μαχητικών α/φ μιας χώρας αποτελεί ένας τύπος α/φ,  μπορεί η χώρα αυτή να αντικαταστήσει, εν μια νυκτί, ολόκληρο σχεδόν το στόλο της; Κι ακόμη. Όταν η Τουρκία έχει εκσυγχρονίσει όλα σχεδόν τα F-16 της σε επίπεδο advanced, μπορεί η χώρα μας που απειλείται ανά πάσα στιγμή, να αισθάνεται ασφαλής με ένα αναχρονιστικό στόλο μαχητικών α/φ ;
Με αυτές λοιπόν τις σκέψεις, το θέμα της αναβάθμισης των α/φ F-16 είχε προβληθεί από τους αρμοδίους επιτελείς της Πολεμικής μας Αεροπορίας (ΠΑ), ως πρόγραμμα υψίστης προτεραιότητος από το 2008, ανεξάρτητα από την προμήθεια νέου μαχητικού. Στα πλαίσια της συγκεκριμένης απαιτήσεως η ΠΑ είχε ζητήσει από την κατασκευάστρια εταιρία των F-16, Lockheed Martin Aeronautics (LMA), στοιχεία κόστους και διαθεσιμότητος για την αναβάθμιση του στόλου του συγκεκριμένου α/φ. Δυστυχώς παρά το γεγονός ότι οι αρμόδιοι της ΠΑ επεσήμαναν την επερχόμενη ανατροπή ισορροπίας δυνάμεων μεταξύ της χώρας μας και της Τουρκίας, αφού η Τουρκία αφ’ ενός μεν αναβάθμιζε τα δικά της 255 F-16, αφ’ ετέρου δε προέβαινε και στην αγορά του νέου μαχητικού 5ης γενιάς F-35 stealth, η πολιτική ηγεσία δεν προχώρησε στην υλοποίηση της αναβάθμισης.
Τον Μάιο του 2014 η ΠΑ επανερχόμενη στο θέμα του εκσυγχρονισμού των F-16, ζήτησε τις προτάσεις τριών εταιριών, ήτοι της κατασκευάστριας LMΑ,  της BAE και της BOEING. Μετά την αξιολόγηση των προτάσεων οι εμπειρογνώμονες  της ΠΑ απεφάνθησαν ότι μόνο η κατασκευάστρια εταιρία θα μπορούσε να υλοποιήσει τις σύγχρονες επιχειρησιακές απαιτήσεις της αναβάθμισης με το ελάχιστο ρίσκο.
Αδιαμφισβήτητα η ληφθείσα απόφαση έπρεπε να είχε ληφθεί και να είχε υλοποιηθεί χθες, διότι η γεωπολιτική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί τελευταία, δεν επιτρέπει την παραμικρή παράταση. Η νέα στρατηγική της Τουρκίας, η οποία στοχεύει να καταστήσει τη γείτονα χώρα περιφερειακή υπερδύναμη, η οποία να άρχει των Ισλαμικών χωρών και να αποτελεί τη μοναδική γέφυρα μεταξύ Δύσεως και Ισλαμικού κόσμου, η αμφισβήτηση όχι μόνο βραχονησίδων πλέον, αλλά και κατοικημένων ελληνικών νησιών του Αιγαίου και η ανεξέλεγκτη μετανάστευση με την οποία μας τροφοδοτεί συνεχώς η Τουρκία, παρά τα δισεκατομμύρια ευρώ που εισπράττει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, για να την παρεμποδίζει, έχουν προβληματίσει σε μεγάλο βαθμό τα περισσότερα μέλη της Κυβερνήσεως και του κυβερνώντος κόμματος, τα οποία μέχρι χθες σφύριζαν αδιάφορα, πλην βεβαίως των  ειρηνόφιλων, Νίκου Φίλη, Γιώργου Κυρίτση κ.α., τα οποία στρουθοκαμηλίζοντας διατείνονται: « Αρκετά φονικά όπλα διαθέτομε, δεν μας χρειάζονται άλλα».
Ως εκ τούτου το πρόγραμμα της αναβάθμισης των συγκεκριμένων α/φ  δεν είναι μόνο πρώτης προτεραιότητος, αλλά και καθοριστικής σημασίας για τη διατήρηση της σχετικής ισορροπίας στο Αιγαίο. Και αυτό γίνεται αντιληπτό κι απ’ τους πλέον αδαείς, αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι η Τουρκία έχει αναβαθμίσει και τα 255 F-16 του στόλου της και πρόκειται να προμηθευθεί 100 α/φ Joint Strike Fighter  F-35 μετά το 2020, οπότε καθίσταται μια αξιόμαχη αεροπορική δύναμη παγκοσμίως.
Η συμφωνία η οποία φαίνεται ότι επετεύχθη κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι διακρατική, που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν μεσάζοντες. Στη συμφωνία, στην οποία σύμφωνα με τη δήλωση του Προέδρου Trump καθορίζεται το ανώτατο ύψος της δαπάνης, εφ’ όσον αναβαθμισθεί το σύνολο των ελληνικών F-16, δεν καθορίζονται λεπτομέρειες, όπως πόσα ακριβώς α/φ θα αναβαθμιστούν, ποιες από τις εργασίες θα γίνουν στην ΕΑΒ, ή άλλες εγχώριες βιομηχανίες κ.α. Επιδίωξη πάντως των ελληνικών Αρχών είναι τα kits της αναβαθμίσεως να περαστούν στην ΕΑΒ, ώστε να αποκτηθεί η αναγκαία τεχνογνωσία, η οποία να δίδει τη δυνατότητα στην ελληνική βιομηχανία να αναλαμβάνει  την αναβάθμιση α/φ F-16 άλλων χωρών.
Ένα μελανό, κατά την άποψή μας, σημείο που καταδεικνύει το αλαλούμ που επικρατεί στη συνεργασία των κομμάτων της ετερόκλητης συμμαχίας ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, είναι το εξής. Στην αναφορά του προέδρου Trump, σχετικά με το κόστος του εκσυγχρονισμού, παρενέβη ο Έλληνας Υπουργός Αμύνης κ. Καμμένος μέσω twitter, διευκρινίζοντας ότι το κόστος δεν θα είναι 2,4 δις δολάρια, αλλά 1,1 δις και ότι τα υπόλοιπα είναι Αντισταθμιστικά Οφέλη (Α.Ο.). Για ποια Α.Ο. μιλούσε όμως ο κ. Υπουργός, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι  αυτά έχουν καταργηθεί με το νόμο 3978/2011, ο οποίος ενσωμάτωσε και την υπ’ αριθ. 2009/1981 Κοινοτική Οδηγία; Μια εβδομάδα αργότερα τους άδειασε και τους δύο ο ίδιος ο Πρωθυπουργός δηλώνοντας ότι « ούτε συμφωνία υπάρχει, απλώς γίνονται διαπραγματεύσεις και εμείς δεν πρόκειται να επαναφέρουμε τα αμαρτωλά Αντισταθμιστικά Οφέλη». Είναι η δεύτερη φορά που τις τελευταίες ημέρες ο κ Καμμένος διαψεύδεται και διασύρεται δημοσίως από τους συνεταίρους του στην Κυβέρνηση. Στις 15 Φεβρουαρίου σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό  North 98 της Θεσσαλονίκης ο κ. Καμμένος είχε δηλώσει ότι  «Η Ελλάδα θα έχει το πρώτο α/φ F-35 stealth μέχρι το 2020». Πριν λίγες μέρες ο αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Αμύνης και στενός συνεργάτης του κ. Βίτσας τον διέψευσε ξεκαθαρίζοντας « Δεν εξετάζεται η αγορά νέων μαχητικών αεροσκαφών τεχνολογίας stealth F-35». Και το δίλημμα όλων ημών των απλών πολιτών είναι ποιόν να πιστέψουμε; Τον Αμερικανό Πρόεδρο Trump, o οποίος μίλησε για συμφωνία ύψους 2,4 δις δολαρίων, ή τον κ. Τσίπρα, ο οποίος έχει το ψέμα στο τσεπάκι και μας είπε ότι « δεν υπάρχει συμφωνία»; Τον αρμόδιο Υπουργό κ. Καμμένο, ο οποίος μας είπε ότι « Το 1,4 δις δολάρια είναι Αντισταθμιστικά Οφέλη, ή τον Πρωθυπουργό της χώρας που ξεκαθαρίζει ότι « Εμείς δεν πρόκειται να επαναφέρουμε τα αμαρτωλά Αντισταθμιστικά Οφέλη»; Ευτυχώς βέβαια ότι «τα ψέματα έχουν κοντά ποδάρια» και αργά ή γρήγορα θα αποκαλυφθεί η αλήθεια.

β. Τι Περιλαμβάνει η Αναβάθμιση των F-16.
Με τον όρο αναβάθμιση εννοούμε τον εκσυγχρονισμό του υφισταμένου οπλικού συστήματος, ώστε αυτό να πληροί τις σύγχρονες απαιτήσεις και να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απειλές. Πράγματι με την αναβάθμιση των α/φ F-16 στη διαμόρφωση V, επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή ομοιοτυπία του στόλου της Π.Α.  με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του κόστους συντηρήσεως, τη βελτίωση των δυνατοτήτων αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους και τη μεγιστοποίηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της χώρας. Με την αναβάθμιση βεβαίως, το α/φ F-16V δεν γίνεται α/φ 5ης γενιάς, όπως το F-35, γίνεται  όμως α/φ 4,5ης γενιάς, το οποίο μπορεί να συνεργάζεται απολύτως με το F-35, αν και όταν αυτό ενταχθεί στο στόλο των α/φ της Π.Α., με τα ιπτάμενα ραντάρ EMP-145ΑΕW Erieye και τα συστήματα των βλημάτων Patriot. Τα οπλικά συστήματα του F-16 θα  μπορούν ακόμη να συνδεθούν με τα αντίστοιχα των φρεγατών του Πολεμικού μας Ναυτικού, όταν και αυτές εκσυγχρονιστούν, τις πυροβολαρχίες των αντιπλοϊκών πυραύλων κ.α.
Η καθυστέρηση της αναβαθμίσεως είχε και ένα καλό στην όλη υπόθεση. Κι αυτό είναι το Ραντάρ AESA, με το οποίο εξοπλίζεται το F-16V. Το επαναστατικό αυτό Ραντάρ ενεργούς ηλεκτρονικής σάρωσης, το οποίο δεν έχει μπει στα αναβαθμισμένα τουρκικά F-16, διαθέτει τις εξής νέες λειτουργίες:
i. Ανιχνεύει και παρακολουθεί κινούμενους στόχους, ταυτόχρονα  στον αέρα και στο έδαφος.
ii. Προβαίνει σε χαρτογράφηση του εδάφους.
iii. Είναι βελτιωμένο στην αναζήτηση και την ανίχνευση στόχων αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους.
iv. Διαθέτει μεγαλύτερη εμβέλεια ανίχνευσης.
v. Διαθέτει αυξημένη ηλεκτρονική προστασία από παρεμβολές.
Αλλά και πέραν του επαναστατικού Ραντάρ, η επόμενη δυνατότητα του οποίου πιστεύεται ότι θα είναι η ανίχνευση και ο εντοπισμός των μέχρι τώρα αόρατων α/φ stealth,όπως το F-35, η αναβάθμιση περιλαμβάνει και τα εξής : Εξελιγμένο Κεντρικό Υπολογιστή, Nεα Εξελιγμένα Συστήματα Επικοινωνιών και Μεταφοράς Δεδομένων (LINK 16), Νέα Έξυπνα και Προηγμένα Όπλα και Νέους Αισθητήρες.
γ. Γιατί αντί της Αναβάθμισης των F-16 δεν  Αγοράζουμε  F-35.
Όσοι αυτή τη στιγμή ομιλούν σοβαρά για την αντικατάσταση των 153 F-16 με αντίστοιχα νέας γενιάς, είναι ή αιθεροβάμονες, ή βρίσκονται εκτός πραγματικότητος. Με δεδομένο ότι το κόστος του συγκεκριμένου α/φ – 100 εκ. δολάρια -  μαζί με τον εξοπλισμό και τις εκπαιδεύσεις του ιπταμένου και του τεχνικού προσωπικού εγγίζει τα 170 εκατομμύρια δολάρια, με τα 2,4 δις δολάρια που στοιχίζει ο εκσυγχρονισμός των F-16, θα μπορούσε να αγορασθούν 14!!! α/φ F-35 . Αντιπαρερχόμενοι το γεγονός ότι η παράδοση των α/φ αυτών δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν το 2026, ερωτούμε κάθε ειδικό στα θέματα Εθνικής Αμύνης. Αποτελεί εγγύηση της προάσπισης της εδαφικής ακεραιότητος της χώρας, ένας στόλος μόλις 14 μαχητικών α/φ, τα οποία και δεν θα μπορούν να συνεργασθούν με τα μη αναβαθμισμένα F-16; Θέλομε να πιστεύουμε ότι το θέμα δεν αντέχει σε σοβαρή συζήτηση.
Τελειώνοντας θεωρούμε σκόπιμο να πληροφορήσουμε τους γεναιόδωρους, οι οποίοι συμμερίζονται την άποψη κάποιου πρώην πρωθυπουργού, ότι «λευτά υπάρχουν», ότι πέραν της απαγορευτικής τιμής του νέου α/φ, το F-16 παραμένει και σήμερα ένα σύγχρονο α/φ, το οποίο χρησιμοποιείται από πολλές Αεροπορίες σε όλο τον κόσμο. Εκατοντάδες πιλότοι μας το έχουν πετάξει και έχουν διακριθεί σε διάφορες Νατοϊκές ασκήσεις με το συγκεκριμένο α/φ και αντίστοιχοι τεχνικοί μας το παίζουν στα δάκτυλα, γνωρίζοντας και την τελευταία βίδα του. Αυτό σημαίνει ότι η εμπεδωμένη αυτή γνώση, η οποία έχει στοιχίσει στον απλό Έλληνα φορολογούμενο εκατομμύρια ευρώ δεν μπορεί να πεταχτεί στα σκουπίδια. Αλλά και πέραν όλων αυτών, όταν η Αμερικανική Αεροπορία (USAF) σκοπεύει να διατηρήσει στο στόλο της τα F-16 μέχρι το 2048, είναι λογικό η πτωχευμένη Ελλαδίτσα να τα πετάξει τριάντα (30) ολόκληρα χρόνια ενωρίτερα;
Κλείνοντας πρέπει ακόμη να πληροφορήσουμε τους κάθε λογής αντιπολιτευόμενους ότι το θέμα δεν προσφέρεται για αντιπολίτευση. Ανεξαρτήτως του αλαλούμ που επικρατεί στις θέσεις των συνεργαζομένων στην κυβέρνηση κομμάτων για εσωτερική κατανάλωση, η αναβάθμιση των α/φ F-16 αποτελεί εθνική ανάγκη και πρέπει ανυπερθέτως να πραγματοποιηθεί το δυνατόν ταχύτερα. Συνεπώς είναι ανάγκη να κατανοήσουν άπαντες, συμπολιτευόμενοι και αντιπολιτευόμενοι, πως αν θέλουν να έχουμε μια αξιόμαχη Αεροπορική Δύναμη, η οποία να μπορεί να προασπίζει την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και να είναι υπολογίσιμη από τον αντίπαλο, πρέπει πάση θυσία να αναβαθμιστούν, ει δυνατόν και τα 153 α/φ F-16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Κάθε άλλη συζήτηση, δεν αφορά σοβαρούς και υπεύθυνους Έλληνες πολίτες, αλλά αδαείς και ανεύθυνους συζητητές καφενείων.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com