_ Οι απόφοιτοι των πρώτων σειρών .........
- Τα καταφέραμε πιλότοι και τεχνικοί και η επόμενη γενιά των αφων F-104G είναι γεγονός η 335Μ-Δ/Β και 336 Μ.Δ/Β εξοπλίζονται με τα αφη 2ης γενιάς . Υπηρέτησα και σε αυτά τα αφη με την ιδιότητα του προϊσταμένου Τ-Η στην 336 Μ.Δ/Β για πέντε χρόνια. Ωφελήθηκα πολύ στην επιστήμη μου διότι το αφος ήταν εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά σύγχρονης τεχνολογίας για την εποχή, όπως το I.N.S (Inertial Navigator System ) και άλλα, που για την κατανόηση της λειτουργίας τους απαιτούσαν γνώσεις ανωτέρων μαθηματικών.
– Την δεκαετία 70-80 η Π.Α αναγκάζεται, λόγω αυξημένων αναγκών άμυνας με τα προβλήματα των εξ ανατολών ¨συμμάχων¨ και¨ γειτόνων¨ , να εκσυγχρονιστεί εκ νέου δαπανώντας χρήματα των ελλήνων φορολογουμένων και αγοράζει τα γαλλικά αφη MIRAGE F1-CG τρίτης γενιάς. Η δαπανηρή αγορά αφων γαλλικής τεχνογνωσίας, για πρώτη φορά, είχε τους επιχειρησιακούς σχεδιασμούς της και αυτό επιβεβαιώθηκε από το πλεονέκτημα στις αναχαιτίσεις των τούρκικων αφων. Και σε αυτό τον εκσυγχρονισμό ήμουν και πάλι παρόν. Υπηρέτησα στην 114Π.Μ ως προϊστάμενος των παραγωγικών συνεργείων ηλεκτρονικών τα οποία υποστήριζαν τις πτήσεις των πολεμικών Μοιρών και τις περιοδικές επιθεωρήσεις G.V (General Visit) .
_ Τέλος ως επιτελής στο Γ.Ε.Α επί επτά έτη, ασχολήθηκα με τα πακέτα υποστήριξης των αφων 4ης γενιάς Mirage M-2000 και F-16CD , πάνω σε αυτό το σχεδιασμό και τη φιλοσοφία λειτουργεί και σήμερα η Π.Α.
. Αυτό είναι ένα δείγμα της δουλειάς _προσφοράς ενός αποφοίτου της απόλυτα επιτυχημένης παραγωγικής Σχολής της Σ.Τ.Υ.Α . Η αναμφισβήτητη τεράστια εμπειρία μου, 27 χρόνια στο αντικείμενο της συντήρησης , του εκσυγχρονισμού του υλικού, καθώς και η επιστημοσύνη μου ,λόγω έξω- υπηρεσιακών μου σπουδών, μου δίνουν τη δυνατότητα να πιστεύω ότι η Σ.Τ.Υ.Α έπρεπε να αναβαθμιστεί κυρίως στο γνωστικό αντικείμενο εκπαίδευσης. Αυτό ,έστω και αργά έγινε. Με το Π.Δ 91/ΦΕΚ 44/23-03/1992 η Σ.Τ.Υ.Α εντάχθηκε στη διαδικασία επιλογής σπουδαστών στις πανελλήνιες εξετάσεις και έτσι αναβαθμίστηκε κατά δύο εκπαιδευτικά έτη, απόφοιτος 1ης Λυκείου σε απόφοιτο .
Χρειάστηκαν αγώνες 10 ετών, ώστε με το Ν.2913 /ΦΕΚ102/23-05-2001 η Σχολή να αποκτήσει ¨ταυτότητα¨, εντάχθηκε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αλλά οι νόμοι χωρίς αντίκρισμα δεν λύνουν προβλήματα αλλά τα περιπλέκουν. Έτσι ενώ αναμέναμε 16 χρόνια την επιδιωκόμενη αναβάθμιση , ήρθε το 2016 ο καταστροφικός νόμος 4407/2016 (με εφαρμογή από 2017) ο οποίος ανέτρεψε το νόμο της αναμενόμενης αναβάθμισης 2913/2001 και ΔΙΑΛΥΣΕ μια πετυχημένη Σχολή τη Σ.Τ.Υ.Α. Ο νόμος ίδρυσης της νέας ενιαίας σχολής με την ονομασία Σ.Μ.Υ.Α στα πρώτα στάδια εφαρμογής του και με τις εγκυκλίους λειτουργίας του, αποδείχτηκε ότι δεν ανταποκρίνεται και δεν επιτυγχάνει τους προβαλλόμενους- επιδιωκόμενους στόχους του.
Δεν θα αναφερθώ στους στόχους που πιστεύω ( είναι πεποίθηση πολλών), που υποκρύπτει ο νόμος, αλλά σε αυτούς που προβλήθηκαν για τη δημιουργία του. Κυρίως αυτός που προβλήθηκε και επέβαλε την ενοποίηση των Σχολών σε μία, ήταν η συμμόρφωση στα νέα δεδομένα της οικονομικής κρίσης μείωση του λειτουργικού κόστους που θα προέκυπτε από την λειτουργία της σχολής σε ενιαίο χώρο. Τέτοιες προτάσεις, που φαινομενικά ευνοούν τη χώρα, κρίνονται πατριωτικές και μετρούν πολύ στη εποχή μας.
Σύμφωνα με επίσημες πληροφορίες, λέχθηκε από επίσημα χείλη του τ. ΑΓΕΑ, που συμμετείχε στη διαμόρφωση του νόμου, σε επιτροπή του ΣΑΣ που τον επισκέφτηκε, «δεν θα λειτουργήσω σχολή με 20 σπουδαστές ακόμα και με τη σκέψη της κατάργησης των δύο σχολών και ενσωμάτωσής τους στη Σ.Τ.Υ.Α. Αυτή η σκέψη επιβεβαιώθηκε και από το γεγονός , όταν προ διετίας ΜΟΝΟ η ΣΤΥΑ έγινε τριετούς φοιτήσεως γεγονός που είχε δημιουργήσει πολλές αντιδράσεις και προβλήματα που εκ του αποτελέσματος έπιασαν τόπο.
Με τις προβλέψεις του νέου νόμου περί ιδρύσεως της Σ.Μ.Υ.Α αυτή έχει ως έδρα το ΤΑΤΟΪ , με ειδική όμως πρόβλεψη ,ότι τμήματα μπορούν να λειτουργούν και σε άλλους χώρους κάτι που είναι αντίθετο προς τους βασικούς στόχους ιδρύσεως ενιαίας μιας σχολής. Το πώς προέκυψε αυτό είναι άξιον απορίας !
Εικάζεται ότι η κατεύθυνση διοίκησης –εφοδιαστικής υποστήριξης της ΣΜΥΑ θα λειτουργήσει στη Θεσσαλονίκη. Πως εξηγείται αυτό; στην Ελλάδα ζούμε , όλα γίνονται όταν υπάρχει η πολιτική βούληση , το οικονομικό κόστος ποιος το υπολογίζει! Στη θέση και άποψη των θεσμών ,ότι ΔΕΝ είναι δυνατόν να λειτουργεί παραγωγική σχολή με δύο ειδικότητες των 20 μόνο σπουδαστών, βρέθηκε η λύση με ένα ευτράπελο, όλα γίνονται αρκεί να παρακάμπτουμε το πρόβλημα.
Έτσι με πρόσφατη εγκύκλιο (προκήρυξη εξετάσεων σπουδαστών στην ΣΜΥΑ) ενέταξαν στη κατεύθυνση Διοίκησης και την ειδικότητα του ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΝΟΜΟΥ, ως εφοδιαστικής υποστήριξης, η οποία επί 68 χρόνια ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της ΣΤΥΑ , γιατί εκεί αξιολογήθηκε και ανήκει. Ο τεχνικός υλικονόμος δεν ασχολείται με την λινοστολή του προσωπικού αλλά κύριο έργο του είναι το υλικό των αφων , ηλεκτρονικών και των μέσων , ενός καθαρά τεχνικού όπλου.
Το υλικό της Π.Α δεν είναι μόνο P/N και F.S.N αλλά κυρίως γνώση του υλικού και όπου και όποτε δεν υπήρχε έγιναν ευτράπελα με τεράστιες οικονομικές ζημιές. Για την αναγκαιότητα συνύπαρξης του τεχνικού υλικονόμου με τους τεχνολόγους από το στάδιο εκπαίδευσης μπορείτε να συμβουλευτείτε το βιβλίο μου «Διαδικασίες Συντηρήσεως και Εφοδιασμού» του οποίου τα συγγραφικά μου δικαιώματα έχω δωρίσει στην Π.Α στη Σ.Τ.Υ.Α.
_ « Κε Πρόεδρε της ΕΑΑΑ , αυτό το βιβλίο απομακρύνθηκε – καταστράφηκε από τη βιβλιοθήκη ΜΑΣ δωρεά μου και μάλιστα δεν μου επιτρέψατε κατόπιν αιτήσεώς μου (από 16μηνου) να ενημερώσω το Δ.Σ γιατί;».
_ Τελειώνω με το ευτράπελο που πληροφορηθήκαμε από δημοσίευμα συναδέλφου, δεν διαψεύστηκε και επιβεβαιώνει την σκοπιμότητα ένταξης των τεχνικών υλικονόμων στη κατεύθυνση διοίκησης. Με εγκύκλιο που εκδόθηκε πρόσφατα οι Τεχνικοί Υλικονόμοι θα υπάγονται και θα εξελίσσονται στην επετηρίδα της τεχνικής κατεύθυνσης . Σας θέλουμε για να αυξήσουμε τους σπουδαστές από 20 σε 40 (σύμφωνα με την προκήρυξη 40 οι σπουδαστές αυτής της κατεύθυνσης ) αλλά τίποτε άλλο.
Εύλογο το ερώτημα προς αυτούς που σχεδίασαν αυτό το ¨ανοσιούργημα ¨, επιτυγχάνεται ο στόχος της μείωσης του λειτουργικού κόστους της Π.Α; ασφαλώς ΟΧΙ.
Τα λάθη είναι ανθρώπινα, οι σκεπτόμενοι και οι ανδρείοι παραδέχονται το σφάλμα τους και το διορθώνουν , όσο είναι καιρός για το καλό της Π.Α. Ίδωμεν!! !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com