Με μια ματιά

Σάββατο 9 Απριλίου 2016

Διάλυση Σχολών Υπαξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας( Ανοιχτή επιστολή σε ΥΕΘΑ)



Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης για το σχέδιο νόμου περί «Ρύθμισης θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας» και ειδικότερα για την κατάργηση των Σχολών Υπαξιωματικών της Π.Α σας αποστέλλω συνημμένα (αρχείο word) τις απόψεις μου.
Με ιδιαίτερη εκτίμηση,
Σγος ε.α. Κων/νος Λιούτας

Ακολουθεί η επιστολή στον Υπουργό Πάνο Καμμένο με κοινοποίηση στους..........

Λάρισα 09 Απριλίου 2016
Κων/νος Λιούτας
Σγος ε.α.
Πρόεδρος ΕΑΑΑ/Παραρτήματος Λάρισας
e-mail: kostaslioutas@hotmail.com


ΠΡΟΣ : Υπουργό ΥΠΕΘΑ κ. Πάνο Καμμένο.
ΚΟΙΝ : Αναπληρωτή ΥΠΕΘΑ κ. Δημήτριο Βίτσα
Βουλευτές Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων.
ΕΑΑΑ, ΣΑΣ, ΣΑΣΥΔΑ, ΣΑΙΡ

ΘΕΜΑ : Διαβούλευση. Σχέδιο Νόμου «Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας»

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

1. Στις 3-3-2016 είδε το φως της δημοσιότητας πρόταση του κοινοβουλευτικού κόμματος «ΠΟΤΑΜΙ» για τις Ε.Δ, στην οποία διαβάζουμε:

α. «Πρέπει να εξετάσουμε σοβαρά εάν οι ΕΔ χρειάζεται, να παράγουν στελέχη όπως νοσηλευτές, νομικούς, ιατρούς, κλπ και να συντηρούν σχολές όπως η ΣΣΑΣ και η ΣΑΝ, και γι’ αυτό θα θέλαμε τις απόψεις αρμοδίων εκπροσώπων, συλλόγων, φορέων κλπ. Οι ανάγκες αυτές, θα μπορούσαν να καλυφθούν από την αγορά εργασίας και πρέπει να ξεπεραστούν άμεσα αγκυλώσεις που έχουν να κάνουν με την «ύπαρξη στρατιωτικής νοοτροπίας». Αυτό, θα οδηγήσει επιπλέον και σε μετρήσιμη μείωση της διοικητικής γραφειοκρατίας σε επίπεδο δομών και άμεση μείωση δαπανών που απλά δεν υφίσταται ανάγκη να υπάρχουν. Κάλλιστα οι ιατροί, δικαστικοί, οικονομικοί Αξιωματικοί μπορούν να προέρχονται από τα Πανεπιστήμια, μετά από κατάλληλες φυσικές και ψυχοτεχνικές εξετάσεις και μικρής διάρκειας στρατιωτική εκπαίδευση (τυπικά 8 μηνών, που θα περιλαμβάνει θερινή και χειμερινή εκπαίδευση στο πρότυπο της ΣΣΕ)».

β. Η συγκεκριμένη πρόταση προκάλεσε, δικαιολογημένα, θύελλα διαμαρτυριών με ακλόνητα επιχειρήματα για την αναγκαιότητα ύπαρξης της ΣΣΑΣ.

2. Λίγες μέρες μετά το ίδιο το ΥΠΕΘΑ έδωσε για δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας». Στο πρώτο κεφάλαιο προβλέπεται η ίδρυση «Σχολής Υπαξιωματικών Αεροπορίας (Σ.Υ.Α.)». Οι ανάδοχοι της νέας σχολής αφήνουν τη φαντασία να δημιουργήσει καθώς με το νέο όνομα δεν διευκρινίζεται ποιας αεροπορίας είναι η Σχολή, του Στρατού Ξηράς, της Πολεμικής Αεροπορίας, ή ακόμα και της Πολιτικής Αεροπορίας; Οι υπαξιωματικοί είναι μόνιμοι, έφεδροι, εθελοντές, ανακαταταγέντες, τι άραγε είναι;

α. Στο αρ. 2 παρ. 2 αναφέρεται συγκεκριμένα. Στη Σ.Υ.Α. λειτουργούν οι ακόλουθες κατευθύνσεις, που θα περιλαμβάνουν τις συναφείς με αυτές ειδικότητες:

(1). Κατεύθυνση Τεχνολογικής Υποστήριξης.

(2). Κατεύθυνση Επιχειρησιακής Υποστήριξης.

(3). Κατεύθυνση Διοικητικής και Εφοδιαστικής Υποστήριξης.

β. Με το άρ. 4 παρ. 4 διαλύονται οι σχολές ΣΤΥΑ, ΣΥΔ, ΣΙΡ. Αναιτιολόγητα με ένα άρθρο διαλύεται η ραχοκοκαλιά της σύγχρονης ιστορίας 70 ετών της Πολεμικής Αεροπορίας. Ο στόχος προφανής, η διαγραφή του ονόματος των σχολών και η δημιουργία ενός μορφώματος άχρωμου, θολού και άνευρου στα πρότυπα των σχολών ΙΕΚ με περιτύλιγμα τη λέξη «Ανωτέρα» που υφίσταται και σήμερα και στην ουσία δεν έχει κανένα ακαδημαϊκό ή άλλο αντίκρυσμα.

γ. Δεν υπάρχει ούτε μια σειρά στην αιτιολογική έκθεση που να αναφέρεται σε κάποιο επιχείρημα για την κατάργηση των σχολών πέραν των γενικόλογων: «Με τη ρύθμιση αυτή επιχειρείται η αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους υπαξιωματικούς της ΠΑ και ταυτόχρονα, η εξοικονόμηση προσωπικού και υλικών και οικονομικών πόρων». Ας μην αναφερθούμε, όπως γνωρίζετε πολύ καλά κ. Υπουργέ, στο κόστος των δεκάδων στρατοπέδων και μονάδων που λειτουργούν για λόγους που δεν έχουν καμιά σχέση με το πραγματικό έργο των Ε.Δ.

δ. Η κλισέ διατύπωση είναι ίδια με την παραπάνω πρόταση κατάργησης της ΣΣΑΣ, δανεισμένη από το κόσμο του ιδιωτικού τομέα και των επιχειρήσεων που δικαιολογούν τις συγχωνεύσεις με επιχειρήματα για οικονομίες κλίμακος, περιορισμό λειτουργικών δαπανών, κ.λ.π. Έχει αποδειχτεί διαχρονικά ότι αυτές οι αρχές δεν έχουν εφαρμογή στις Ε.Δ καθώς ο σκοπός τους δεν είναι η κερδοφορία αλλά η διασφάλιση της εθνικής κυριαρχίας, της εθνικής ανεξαρτησίας και της εδαφικής ακεραιότητας με οποιοδήποτε κόστος. Δυστυχώς, εντός των Ε.Δ δεν είναι λίγοι αυτοί που γοητεύονται από τις θεωρίες του marketing και της ελεύθερης αγοράς παραγνωρίζοντας την ιδιαιτερότητα του θεσμού και της αποστολής.

3. Η αιτιολογική έκθεση συνεχίζει: «Επιπρόσθετα, μέσω της συγχώνευσης των υφιστάμενων δομών αναμένεται να απελευθερωθούν οικονομικοί πόροι και προσωπικό, και να βελτιωθούν συνολικά οι υλικοτεχνικές δομές στέγασης, σίτισης και εκπαίδευσης των μαθητών της Σχολής».

α. Προκαλεί τεράστια ερωτηματικά ο ισχυρισμός ότι με την ψήφιση του νέου νόμου και ως δια μαγείας, από μόνη της, η μετακίνηση 60 σπουδαστών της ΣΥΔ από το ΣΕΔΕΣ της Θεσσαλονίκης στο Τατόι και τις εγκαταστάσεις της ΣΤΥΑ θα βελτιώσουν τις απαρχαιωμένες δομές στέγασης της διοίκησης και των διδακτηρίων ενώ θα βελτιωθεί η σίτιση. Εν έτει 2016 ομολογείται απροκάλυπτα ότι πάσχει ακόμα και η σίτιση των σημερινών σπουδαστών των σχολών υπαξιωματικών.

β. Στο σχέδιο νόμου αρ. 3 παρ 2 αναφέρεται: Έδρα της Σχολής ορίζεται η αεροπορική βάση της Δεκέλειας. Κατόπιν σχετικής απόφασης του Ανώτατου Αεροπορικού Συμβουλίου, η εκπαίδευση μιας εκ των κατευθύνσεων ή μέρος της εκπαίδευσης ορισμένων εκ των ειδικοτήτων, δύναται να παρέχεται και σε εγκαταστάσεις άλλης μονάδας ή εκπαιδευτικού κέντρου της ΠΑ.
γ. Ως εκ τούτου με το σχέδιο νόμου δίνεται η δυνατότητα κατακερματισμού της νέας σχολής αφού είναι βέβαιο, όπως το προβλέπει και ο νομοθέτης, ότι το πείραμα θα αποτύχει και η ΣΥΔ θα παραμείνει στην ιστορική της έδρα στη Θεσσαλονίκη. Αξίζει να αναφερθεί ότι το 1988 η έδρα της ΣΥΔ μεταφέρθηκε για δύο χρόνια στην αεροπορική βάση της Δεκέλειας. Μόλις δύο χρόνια μετά, το 1990, με απόφαση του ΑΑΣ η σχολή μεταφέρθηκε και πάλι στο Α/Δ Σέδες της Θεσσαλονίκης. Οι σχολές, ΣΤΥΑ και η ΣΙΡ όταν προσκαλεί σπουδαστές, λειτουργούν για δεκαετίες υπό ενιαία διοίκηση χωρίς να θίγεται η αυτοτέλειά τους.

4. Οι σχολές ΣΤΥΑ, ΣΥΔ και ΣΙΡ δημιουργήθηκαν το 1950, 1954 και 1951 αντίστοιχα. Από το 1992, η εισαγωγή μαθητών στις σχολές Υπαξιωματικών (Ανώτερη Εκπαίδευση) γίνεται μέσω του συστήματος των Γενικών Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας.

α. Με την εισαγωγή των σπουδαστών στη ΣΤΥΑ, ΣΥΔ, και ΣΙΡ μέσω του συστήματος των πανελληνίων εξετάσεων το επίπεδο των δοκίμων έχει φτάσει σε τέτοιο αξιοζήλευτο βαθμό που είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχει παγκόσμιο μέτρο σύγκρισης. Οι βάσεις εισαγωγής των σχολών αυτών είναι βάσεις ζηλευτών Πανεπιστημιακών και Πολυτεχνικών σχολών. Γνωστό επίσης είναι ότι οι βάσεις των σχολών ΣΤΥΑ, ΣΥΔ, και ΣΙΡ είναι μεγαλύτερες από τις βάσεις άλλων σχολών αξιωματικών των Ε.Δ. Δυστυχώς ενώ μόλις πρόσφατα έγινε τριετής η φοίτηση των σχολών πριν ακόμα δοκιμαστεί στην πράξη και ενώ θα ανέμενε κανείς την εφαρμογή και τα αποτελέσματά της με αναβάθμιση των σχολών σε όλα τα επίπεδα οδηγούμαστε σε διάλυση των σχολών.

β. Είναι βέβαιο από τις απόψεις που εκφράζονται δημόσια ότι κάποιοι θέλουν την ποιότητα και το υψηλό επίπεδο των υπαξιωματικών μόνο για χρηστική εκμετάλλευση. Αρνούνται να δουν την πραγματικότητα και θέλουν τον Έλληνα υπαξιωματικό του 2020 με 19.000 μόρια εισαγωγής να τον αντιμετωπίζουν ως τον υπαξιωματικό του 19ου και του πρώτου ήμισυ του 20ου αιώνα που οι περισσότεροι ήταν αγράμματοι ή στοιχειώδους εκπαίδευσης.

5. Αν και αρκτικόλεξα η ΣΤΥΑ, η ΣΥΔ και η ΣΙΡ έχουν μετατραπεί σε λέξεις που φέρουν ιδιαίτερο συναισθηματικό φορτίο. Η ονομασία των σχολών είναι η συλλογική ταυτότητα των σπουδαστών και των αποφοίτων που τη συνθέτη η ιστορική μνήμη, η αλληλεγγύη, η συναδελφικότητα, τα κοινά βιώματα, κοινές αρχές, αξίες και οράματα. Δεν μπορεί να νοηθεί σύγχρονη Ελληνική Πολεμική Αεροπορία με αποστεωμένη και ακρωτηριασμένη τη ραχοκοκαλιά της που έγραψε λαμπρές σελίδες της ιστορίας της Π.Α φέροντας όλο το βάρος της μετάπτωσης του όπλου από τα ελικοφόρα στα αεριωθούμενα αεροσκάφη και στα σύγχρονα F-16 Block 52+.

α. Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε ακήρυχτο πόλεμο από το 1974 με δεκάδες ήρωες πεσόντες αεροπόρους, νομικά μόνο εν καιρό ειρήνης. Σαράντα χρόνια τώρα τα στελέχη της Π.Α βρίσκονται σε διαρκή 24ωρη επιχειρησιακή ετοιμότητα. Οι ιπτάμενοι, οι μηχανικοί, το διοικητικό προσωπικό, οι ελεγκτές αεράμυνας, οι οπλουργοί, όλες οι ειδικότητες, ως μια ομάδα, μια σιδερένια γροθιά έχουν υπερασπιστεί με κάθε κόστος και απόλυτη επιτυχία την εθνική κυριαρχία ενώ παράλληλα έχουν προσφέρει τεράστιο κοινωνικό έργο στον Ελληνικό λαό. Τι είναι αυτό που προκαλεί την ανάγκη να διαλυθεί αυτή η επιτυχημένη χημική ένωση και τα συστατικά της στοιχεία, με άδηλο και άγνωστο το μέλλον του νέου πειράματος και τα αποτελέσματα που αυτό θα επιφέρει στην επιχειρησιακή ετοιμότητα και ικανότητα του όπλου;

6. Από τη στιγμή που στην αιτιολογική έκθεση τίθεται θέμα εξοικονόμησης προσωπικού και οικονομικών πόρων γιατί δεν υιοθετείται ανάλογη με του «Ποταμιού» (κατάργηση της ΣΣΑΣ), πρόταση με κατάργηση των σχολών ΣΤΥΑ, ΣΥΔ και ΣΙΡ;

α. Οι απόφοιτοι των σχολών υπαξιωματικών θα αντικατασταθούν από καταταγέντες με διαγωνισμό, πτυχιούχους των ΤΕΙ και γιατί να το στερηθούν και με ποιο κριτήριο οι πτυχιούχοι ΑΕΙ; αφού είναι βέβαιο ότι πολλοί θα ενδιαφερθούν για μια προσφερόμενη θέση στην αγορά εργασίας.

β. Έτσι η εξοικονόμηση προσωπικού θα είναι μεγαλύτερη, η εξοικονόμηση πόρων θα συμβάλλει στον περιορισμό του υπερτροφικού και σπάταλου δημόσιου τομέα όπως πολλοί αρέσκονται να τον αποκαλούν ενώ οι ίδιοι σιτίζονται γενναιόδωρα απ’ αυτόν και θα επιτευχθεί η δήθεν στερούμενη σήμερα ποιοτική αναβάθμιση του επιπέδου των Υπαξιωματικών.

γ. Εύκολα μπορεί να αναγνωρίσει κανείς στην αιτιολογική έκθεση τη φρασεολογία μνημονιακών επιταγών που έχουν θέσει ακόμα και τον ποιο σκληρό πυρήνα του κράτους όπως είναι οι Ε.Δ στην κλίνη του Προκρούστη και παραμένουν αρτιμελείς χάρη στις θυσίες και τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του προσωπικού.

δ. Σε κάθε περίπτωση μια τέτοια επιλογή θα κριθεί στο μέλλον από την ικανότητα του όπλου να ανταποκριθεί, όπως έως σήμερα, στην υψηλή αποστολή που του έχει ανατεθεί από τον Ελληνικό λαό. Βέβαια αυτοί που θα πάρουν τις αποφάσεις θα φέρουν ονοματεπώνυμο και ακέραια την ευθύνη σε περίπτωση αποτυχίας του όπιου νέου συστήματος.

7. Σύμφωνα με τον Erikson (1968) η διεργασία της ταυτότητας συντελείται ταυτόχρονα στην καρδιά του ατόμου, αλλά και στην καρδιά της κουλτούρας της κοινότητας στην οποία ανήκει και αυτό γιατί η συγκρότηση, η κατασκευή και η ενσωμάτωση της ταυτότητας δίνει στο υποκείμενο την αίσθηση της συνέχειας και της ενότητας.

α. H αναγνώριση ή μη της ταυτότητας από τους άλλους κατά ένα μέρος την διαμορφώνει, με την έλλειψη αναγνώρισης να συντελεί, συχνά, απειλή για την ύπαρξη του «άλλου». Η συνείδηση του εαυτού και των «άλλων» επιτυγχάνεται μέσα από αναπαραστάσεις, μέσα από μία συνεχή διαδικασία αναζήτησης νοημάτων και μέσα από κοινές εμπειρίες. Είναι συνυφασμένη τόσο με την επίγνωση της παρουσίας του «άλλου», όσο και με το «ανήκειν» στην ευρύτερη συλλογικότητα (Taylor, 1985).

β. Οι απόφοιτοι των σχολών ΣΤΥΑ, ΣΥΔ, ΣΙΡ έχουν ιδιαίτερα αυξημένο το αίσθημα του ανήκειν και είναι υπερήφανοι που με την υψηλή τους κατάρτιση, τις ικανότητες και τις δεξιοτεχνίες τους, αποτελούν τον κύριο παράγοντα του υψηλού επιπέδου των σχολών υπαξιωματικών με αναμφισβήτητο το γόητρο και το κύρος όχι μόνο στην ελληνική κοινωνία αλλά και στο εξωτερικό. Οι Έλληνες γονείς επενδύουν τεράστια ποσά και δεν φείδονται κόπων για τη μόρφωση και την αριστεία των παιδιών τους. Με συνειδητή επιλογή προτρέπουν τα παιδιά τους να δηλώσουν στο μηχανογραφικό ως πρώτη επιθυμία τις σχολές ΣΤΥΑ, ΣΥΔ και ΣΙΡ, βέβαιοι ότι η επιλογή τους ανταποκρίνεται πλήρως στις θυσίες και στην υψηλή βαθμολογία που πέτυχαν τα παιδιά τους.

8. Αυτοί που αβασάνιστα ή με μεγάλη ευκολία, όταν πρόκειται πάντα για τους άλλους, υιοθετούν ή επιχειρηματολογούν υπέρ της διάλυσης των σχολών πως θα αντιδρούσαν αν κάποιος διανοούνταν να προτείνει την κατάργηση του ονόματος της σχολής ΙΚΑΡΩΝ ή της σχολής Ευελπίδων και να ονομάσει τη σχολή ΙΚΑΡΩΝ π.χ. σε. Σ.Α.Α (Σχολή Αξιωματικών Αεροπορίας) με κατευθύνσεις Επιχειρησιακού (ιπτάμενοι, ελεγκτές αεράμυνας) και τεχνικού τομέα (μηχανικοί);

Κύριε υπουργέ,

Οι δεκάδες χιλιάδες απόφοιτοι της ΣΤΥΑ, ΣΥΔ, και ΣΙΡ προσβλέπουν όχι μόνο στο ρεαλισμό αλλά και στην ευαισθησία σας περιμένοντας με αγωνία την απόφαση που θα διατηρεί ή θα αναβαθμίζει πραγματικά το όνομα των σχολών το οποίο αποτελεί την ιδιαίτερη ταυτότητα της διαδρομής τους στην Π.Α. Μην συνδέσετε το όνομά σας με τη διάλυση ιστορικών σχολών για την δήθεν εξοικονόμηση λίγων ευρώ που αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό του προϋπολογισμού του ΥΠΕΘΑ.

Οι απόφοιτοι της ΣΤΥΑ, ΣΥΔ και ΣΙΡ δεν θα το συγχωρήσουν ποτέ και σε κανένα.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση,











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com