Του Επισμηναγού (Ι) ε.α. Γεωρ. Β. Κασσαβέτη
Όπως εύστοχα έχει γραφεί για την τέχνη ισχύει ο εξής κανόνας : « η τέχνη είναι πεδίο ελευθερίας και δημιουργίας. Είναι όμως και πεδίο ευθύνης και εκπαίδευσης». Το ερώτημα όμως που προβάλλει αβιάστως είναι το εξής. Ισχύει ο κανόνας αυτός και για........
τους αριστερούς καλλιτέχνες; Και εν προκειμένω ίσχυσε για τη θεατρική παράσταση « Η ισορροπία του ΝASH» που ανέβασε η Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, με αποσπάσματα από το έργο « Δίκαιοι» του Αλμπέρ Καμύ και από το βιβλίο του «Μιχάλη» της 17 Νοέμβρη Σάββα Ξηρού, υπό τον τίτλο « Η μέρα εκείνη….1560 ώρες στην εντατική. Μια μαρτυρία για το δικό μας Γκουαντάναμο»;
Προφανώς για τους αριστερούς καλλιτέχνες η τέχνη αποτελεί μόνο πεδίο ελευθερίας και ποτέ πεδίο ευθύνης. Γεύση της ως άνω διαπιστώσεως δίνει και η σχετική συνέντευξη της σκηνοθέτου της παράστασης κ. Πηγής Δημητρακοπούλου, ήτοι : « Εμένα ένα πράγμα που τότε με είχε σοκάρει και ίσως γι αυτό τελικά όταν βρήκα το βιβλίο του Σάββα Ξηρού το ενέταξα στην παράσταση, ήταν όχι τόσο η δράση τους – εντάξει το ξέρουν και οι ίδιοι και όλοι, έκαναν κάποια εγκλήματα, δεν το αμφισβητεί κανείς – αλλά ο τρόπος της ανάκρισης του Ξηρού στο νοσοκομείο, μετά τον τραυματισμό του, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να ελέγχει το μυαλό του….Σαν πολίτη της χώρας θεωρώ ότι η Δικαιοσύνη και η Πολιτεία οφείλουν, ανεξάρτητα από τα εγκλήματα κάποιου κατηγορούμενου ή κρατούμενου να του φέρονται με ένα τρόπο που να είναι αποδεκτός. Ο τρόπος τους με είχε ενοχλήσει».
Ώστε λοιπόν ο τρόπος με τον οποίο ανέκριναν οι Αρχές ένα τρομοκράτη ενόχλησαν την συμπαθή κατά τα άλλα σκηνοθέτη. Το ότι εκείνος συμμετείχε είτε ως φυσικός, είτε ως ηθικός, αυτουργός σε δεκάδες δολοφονίες αθώων συμπολιτών μας, το ότι εξ’ αιτίας του η χώρα μας ήταν επί χρόνια σε καραντίνα από ολόκληρο σχεδόν τον υπόλοιπο κόσμο, επί ζημία της μοναδικής « βαριάς βιομηχανίας» της, του τουρισμού, ουδόλως είχε ενοχλήσει την κ. Πηγή Δημητρακοπούλου. Ενδεχομένως αν η εν λόγω κυρία υιοθετούσε και τη δεύτερη εκδοχή του κανόνα, ήτοι ότι « η τέχνη είναι και πεδίο ευθύνης», δεν θα έπαιζε επικίνδυνα με την τρομοκρατία παντρεύοντας το έργο του νομπελίστα Αλμπέρ Καμύ, με τις προσωπικές μαρτυρίες ενός στυγνού εγκληματία, ο οποίος προσπαθεί να αποσπάσει τη συμπάθεια της κοινωνίας, εμφανίζοντας τον εαυτό του ως θύμα ενός ανάλγητου και αυταρχικού κράτους.
Το ότι βέβαια η τρομοκρατία, η οποία έκανε την εμφάνισή της αμέσως μετά τη μεταπολίτευση, έχει άρρηκτους δεσμούς με την ευρύτερη Αριστερά το γνωρίζουν οι πάντες. Για του λόγου το αληθές αναφέρουμε και τα εξής:
α. Όλα ανεξαιρέτως τα θύματά της ανήκαν στον αποκαλούμενο συντηρητικό χώρο.
β. Το γεγονός ότι η 17 Νοέμβρη δρούσε επί 30 και πλέον χρόνια, χωρίς να εντοπισθούν τα ίχνη της σημαίνει ότι κάποιος πολιτικός χώρος την υπέθαλπε. Αν δε η βόμβα δεν έσκαγε στα χέρια του Σάββα Ξηρού, ενδεχομένως η αιμοσταγής τρομοκρατική οργάνωση να δρούσε ανενόχλητη μέχρι σήμερα.
γ. Πολλά στελέχη του σημερινού κυβερνώντος κόμματος υπήρξαν συνήγοροι και μάρτυρες υπερασπίσεως πολλών στελεχών της τρομοκρατικής οργάνωσης κατά την διεξαχθείσα δίκη της 17 Νοέμβρη.
δ. Το πρώτο νομοθέτημα της αριστερής κυβέρνησης του κ. Τσίπρα ήταν για την αποφυλάκιση του Σάββα Ξηρού. Άλλο δε μεταγενέστερο εξαντλούσε την κυβερνητική έγνοια για τη μόρφωση του ετέρου «μπουμπουκιού» της τρομοκρατίας Νίκου Ρωμανού.
ε. Ενδεικτικό της μητρικής στοργής της Αριστεράς προς την τρομοκρατία είναι επίσης και το γεγονός ότι υπάρχει κομματικός σύνδεσμος του ΣΥΡΙΖΑ με τα έγκλειστα στελέχη της τρομοκρατικής οργάνωσης « Πυρήνες της Φωτιάς».
στ. Τέλος και το γεγονός ότι υπάρχει αρμόδιο κομματικό γραφείο του κυβερνώντος κόμματος για την παροχή νομικής υποστήριξης στους συλλαμβανομένους και παραπεμπομένους σε δίκη αντιεξουσιαστές των Εξαρχείων ευθέως οδηγεί στο συμπέρασμα, ότι το κόμμα το οποίο κακή τη μοίρα κυβερνάει σήμερα τη χώρα κλείνει το μάτι στους τρομοκράτες.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Αριστερά, η οποία εξουσιάζει παραδοσιακά τον καλλιτεχνικό χώρο, χρησιμοποίησε την τρομοκρατία για να αποδομήσει την κρατική εξουσία και να προσπορισθεί πολιτικά οφέλη. Οι σημερινές λοιπόν χειρονομίες της δεν είναι τίποτε περισσότερο από την εξόφληση γραμματίων έναντι δεδουλευμένων. Το ότι βέβαια ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα είναι κυβέρνηση και όλες αυτές οι ενέργειες κάποια στιγμή θα γυρίσουν μπούμερανγκ εναντίον του, φαίνεται να μην έχει ακόμη απασχολήσει την ηγετική του ομάδα.
Επανερχόμενοι όμως στο υπό συζήτηση θέμα, θέτομε το ερώτημα. Είναι ηθικό και δίκαιο για ένα κρατικό φορέα, ο οποίος συντηρείται με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, μεταξύ των οποίων και τα θύματα της συγκεκριμένης τρομοκρατικής οργάνωσης, να χρηματοδοτεί καταδίκους, οι οποίοι έχουν καταδικασθεί τελεσίδικα για κακουργηματικές πράξεις; Είναι λογικό για δέκα (10) παραστάσεις ενός έργου, που δίνει βήμα σε έναν ισοβίτη, να καταβάλλεται το ποσό των 30.000 ευρώ και ποσοστό 15% επί των εισπράξεων, ένα μέρος των οποίων θα διατεθεί στον συγκεκριμένο κατάδικο, στον οποίον ανήκουν τα πνευματικά δικαιώματα;
Και ναι μεν μετά τη θύελλα των αντιδράσεων των θυμάτων της αιμοσταγούς οργανώσεως, αλλά και ξένων πρεσβειών, ο καλλιτεχνικός διευθυντής κ. Ευστάθιος Λιβαθινός, προς τιμήν του, κατέβασε την παράσταση πριν ολοκληρώσει τον συμβατικό κύκλο της, με το αιτιολογικό ότι « η παράσταση ξέφυγε από τον καλλιτεχνικό της στόχο και μοιάζει, χωρίς να το επιδιώκει, να εξαντλεί τις αντοχές μιας κοινωνίας». Αναλογίζεται όμως κανείς τι θα γινόταν, αν είτε το εθνικό, είτε οποιοδήποτε άλλο ανέβαζε ένα έργο βασισμένο στην απολογία του Σωκράτη και την αντίστοιχη του δολοφόνου του Παύλου Φύσσα; Προφανέστατα θα είχε καεί απ’ την πρώτη κιόλας παράσταση, για να μην πούμε απ’ τις πρόβες. Και για τους κακόπιστους υπενθυμίζουμε τα γυαλιά καρφιά στα οποία μετατράπηκε το « Από Μηχανής Θέατρο» από τους αριστερούς κουκουλοφόρους το 2009, επειδή , κατά την άποψή τους, ο συγγραφέας του έργου δεν απέδωσε επακριβώς την ιστορία της γνωστής μας πλέον κ. Κούνεβα.
Κλείνοντας, κρίνομε αναγκαίο να τονίσουμε, πως όλοι εμείς οι νομοταγείς και φιλήσυχοι πολίτες αυτής της χώρας αναγνωρίζουμε το δικαίωμα κάθε καλλιτέχνη να διαβάζει την ιστορία με όποιον τρόπο επιθυμεί, όπως και το δικαίωμα κάθε καταδίκου να δημοσιοποιεί τις απόψεις του. Δεν αναγνωρίζουμε όμως κανένα δικαίωμα στο κράτος μας να διαθέτει τα χρήματα των πενομένων συμπολιτών μας, για παραστάσεις οι οποίες προβάλλουν και χρηματοδοτούν τρομοκράτες, που τιμωρήθηκαν από την ελληνική δικαιοσύνη και παραμένουν έγκλειστοι στις φυλακές για φρικτά εγκλήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com