ΘΕΜΑ: ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΙΣ ΜΕΛΩΝ ΠΑΝ.ΣΥ.Β.Α.ΜΕ ΑΕΡΟΠΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΥ ΑΚΡΟΒΑΤΙΚΟΥ ΣΜΗΝΟΥΣ «ΕΡΥΘΡΑ ΒΕΛΗ» (RED ARROWS).
1. Το επίσημο Ακροβατικό Σμήνος (RAFAT - ROYAL AIR FORCE AEROBATIC TEAM) της Βρετανικής Βασιλικής Αεροπορίας (RAF) «ΕΡΥΘΡΑ ΒΕΛΗ» (RED ARROWS) ευρίσκετο στην Πατρίδα μας τους δύο (02) τελευταίους μήνες επιχειρώντας εκπαιδευτικά από τις Αεροπορικές Βάσεις Ανδραβίδος (117 ΠΜ) -από 20 Μαρ εως και 03 Απριλίου 2015- και Τανάγρας (114 ΠΜ) από 06 Απριλίου εως και 03 Μαΐου 2015.
2. Στην εκπαίδευση συμμετείχαν δέκα (10) Εκπαιδευτικά - Μαχητικά Αερο-πλάνα τύπου ΒΑΕ HAWK 200 τ2, έχοντας ως σκοπό την βελτίωση των επιδείξεων. Ενώ, όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά, οι Βρετανοί Αεροπόροι, το εύκρατο κλίμα, που επικρατεί στην Πατρίδα μας, τους βοηθά σημαντικά στην ομαλή ροή της εκπαιδεύσεως του Σμήνους, σε αντίθεση με το κλίμα της Xώρας τους (χαμηλές νεφώσεις, βροχές, έντονα καιρικά φαινόμενα κ.λ.π), που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για συνεχή ροή στην εναέριο συγκροτημένη εκπαίδευση.
3. Το εν λόγο Ακροβατικό Σμήνος, που στην πραγματικότητα αποτελεί ξεχωριστή Μοίρα της RAF, αποτελείται από εννέα (09) διθέσια εκπαιδευτικά αεροπλάνα τυπου Hawk-200, διπλού ρόλου και χειρισμού, στα οποία επίσης παραδοσιακά επιβαίνει, κατά τις μετακινήσεις φυσικά, ο χειριστής αεροπόρος του αεροπλάνου και ο μηχανικός του, αφενός ως ένδειξη «Τιμής» προς τον επίγειο συνάδελφο στα χέρια του οποίου «επαφίεται» η ασφάλεια του αερο-πλάνου, αλλά και για να υπάρχει αμέσως μετά την προσγείωση στο οποιο-δήποτε αεροδρόμιο ένας μηχανικός, για να εξυπηρετήσει το πτητικό μέσο. Ευνόητον είναι ότι κατά τη διάρκεια των επιδείξεων τα εννέα (09) αεροπλάνα ίπτανται μόνον με τους χειριστές τους.
Υφίσταται και δέκατο (10ο) αεροπλάνο, που είναι κατά βάση το «αναπληρω-ματικό» και το πετά ο «σχολιαστής κοινού» των επιδείξεων, ο οποίος επίσης λειτουργεί και ως αναπληρωματικός χειριστής αεροπόρος και είναι εξαιρετικά έμπειρος.
Υφίσταται και δέκατο (10ο) αεροπλάνο, που είναι κατά βάση το «αναπληρω-ματικό» και το πετά ο «σχολιαστής κοινού» των επιδείξεων, ο οποίος επίσης λειτουργεί και ως αναπληρωματικός χειριστής αεροπόρος και είναι εξαιρετικά έμπειρος.
4. Όλοι οι χειριστές αεροπόροι, για να μπορέσουν να είναι υποψήφιοι για τα «Ερυθρά Βέλη» πρέπει να έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 1.500 ώρες πτήσεως σε πολεμικές Μοίρες μαχητικών αεροσκαφών της RAF.
5. Το 2015 είναι το 51ο έτος, που το φημισμένο Σμήνος πραγματοποιεί πτη-τικές επιδείξεις, αποτελώντας έτσι τον καλύτερο Πρεσβευτή τόσον της RAF, όσον και της Μ. Βρετανίας γενικότερα, στο εσωτερικό της Χώρας αλλα κυρίως στο εξωτερικό.
6. Εφέτος αναμένεται να πραγματοποιήσουν πάνω από ογδόντα (80) εμφανίσεις τόσο στην Μεγάλη Βρετανία αλλά και σε άλλες Χώρες.
7. Στην Α.Β. Ανδραβίδος τα «Ερυθρά Βέλη» είχαν ξαναέλθει τα έτη 2007, 2011, 2013 και φέτος.
Η πρώτη επίσημη εμφάνιση, που πρόκειται να δώσουν, μετα την Πιστοποίη-ση που έλαβαν στην Α.Β. Τανάγρας την Τετάρτη 29 Απριλίου 2015, από τους Αναπληρωτή Διοικητή Επιχειρήσεων (Deputy Commander of Operations) Αντιπτέραρχο (Ι) -Αir Marshal - κο Greg J. Bagwell και τον Διοικητή της 22ας Ομάδος Εκπαιδεύσεως της RAF, Υποπτέραρχο (Ι) –Air Vice Marshal- κο Andrew Turner οι οποίοι εσυνοδεύοντο από τον Ακόλουθο Αμύνης της Βρετανικής εν Αθήναις Πρεσβείας Πλοίαρχο κο Richard Blackwell, είναι στις 23 Μαΐου 2015 στην πόλη Llandudno στην Βόρεια Ουαλία.
8. Η πρώτη όμως Διεθνής εμφάνιση προηγήθηκε αφού το Σμήνος ιπτάθη άνωθεν Λονδίνου, σήμερα Σάββατο 09 Μαΐου 2015, προς Τιμήν του εορτασμού της Επετείου των εβδομήντα (70) ετών, από την λήξη του Β΄ Π.Π και της «ΝΙΚΗΣ στην ΕΥΡΩΠΗ».
Η πρώτη επίσημη εμφάνιση, που πρόκειται να δώσουν, μετα την Πιστοποίη-ση που έλαβαν στην Α.Β. Τανάγρας την Τετάρτη 29 Απριλίου 2015, από τους Αναπληρωτή Διοικητή Επιχειρήσεων (Deputy Commander of Operations) Αντιπτέραρχο (Ι) -Αir Marshal - κο Greg J. Bagwell και τον Διοικητή της 22ας Ομάδος Εκπαιδεύσεως της RAF, Υποπτέραρχο (Ι) –Air Vice Marshal- κο Andrew Turner οι οποίοι εσυνοδεύοντο από τον Ακόλουθο Αμύνης της Βρετανικής εν Αθήναις Πρεσβείας Πλοίαρχο κο Richard Blackwell, είναι στις 23 Μαΐου 2015 στην πόλη Llandudno στην Βόρεια Ουαλία.
8. Η πρώτη όμως Διεθνής εμφάνιση προηγήθηκε αφού το Σμήνος ιπτάθη άνωθεν Λονδίνου, σήμερα Σάββατο 09 Μαΐου 2015, προς Τιμήν του εορτασμού της Επετείου των εβδομήντα (70) ετών, από την λήξη του Β΄ Π.Π και της «ΝΙΚΗΣ στην ΕΥΡΩΠΗ».
9. Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΕΤΕΡΑΝΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΩΝ (ΠΑΝ.ΣΥ.Β.Α.),πραγματοποίησε επίσημο επίσκεψη-συνάντηση, την ημέρα της τελικής αξιολογήσεως. τόσον με τον Διοικητή της 114 ΠΜ Ταξχο (Ι) κο Αθανάσιο Σαββόπουλο, όσο και με τον Διοικητή των «Ερυθρών Βελών» Επγο (Ι) κο David Montenegro, ο οποίος είναι 38 ετών και έχει ξαναυπη-ρετήσει στο Σμήνος από το 2009 εως το 2011.
10. Συγκεκριμένα, τα Μέλη μας, απόγονοι του Πρώτου Ελληνικού Ακρο-βατικού Σμήνους Αεριωθουμένων «ΑΚΡΟΤΙΜ» (1953-1958), κ. Γεώργιος Κόκκας, υιός του αποβιώσαντος Απτχου (Ι) ε.α Κωνσταντίνου Κόκκα εμπνευστού και Ιδρυτού του «ΑΚΡΟΤΙΜ» και οι κυρίες Σμχος (Ν)ε.α Ανθή Παπαδημητροπούλου και τ.Ι/Σ (Ο.Α) Μαρία-Χριστίνα Παπαδημητροπούλου, σύζυγος και θυγάτηρ, αντιστοίχως, του προσφάτως αποβιώσαντος Ταξχου (Ι)ε.α-τ.Κυβτου (Ο.Α),συνοδευόμενα από τον Ειδικό Γραμματέα ΠΑΝ.ΣΥ.Β.Α. είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν από κοντά την τελική αξιολόγηση των ακροβατικών ελιγμών των «Ερυθρών Βελών».
11. Ευθύς αμέσως, μετά το πέρας της επιδείξεως, τα Μέλη μας, είχαν την μοναδική ευκαιρία να συζητήσουν από κοντά, με τους Βρετανούς Αεροπόρους, μεταφέροντας τους την άγνωστη σε αυτούς ιστορία του Πρώτου Ελλη-νικού Ακροβατικού Σμήνους Αεριωθουμένων «ΑΚΡΟΤΙΜ», με μαχητικά αεροπλάνα τυπου F-84G «Thunderjet», τα οποια μόλις είχε παραλάβει η τότε, Ε.Β.Α.
12. Ο Αρχηγός των «Ερυθρών Βελών» ( RED ARROWS), έμεινε έκπληκτος, όταν του αναφέρθηκε ότι οι Έλληνες Αεροπόροι του «ΑΚΡΟΤΙΜ» (1953-1958), εκτελούσαν, σε σχηματισμό «Ρόμβου» Ομαδική Απογείωση & Προσγείωση των τεσσάρων (04) αεροπλάνων, αλλά και ταυτόχρονη ομαδική Προσγείωση δυο ζευγών με «Αντίθετο Φορά», ενώ κατά την εκτέλεση των συνήθων ακροβατικών ελιγμών τηρούσαν απαρέγκλιτα την απόσταση του ενός (01) μέτρου, μεταξύ των αεροπλάνων, Ομολογώντας ότι αυτά Δεν Δύνανται να τα κάνουν σήμερα, τόσο τα «Ερυθρά Βέλη», όσο και τα λοιπά Ακροβατικά Σμήνη, των Χωρών που διαθέτουν τέτοια.
13. Ακολούθησε λεπτομερής και ενδελεχής ξενάγησις στα αεροπλάνα του Βρετανικού Ακροβατικού Σμήνους στον χώρο του ΣΜΕΤ της 114 Π.Μ, που εφιλοξενούντο, με την ευγενική και καθοριστική συμβολή του Μοιράρχου Ασμχου (Ι) κου Χαραλάμπους Ξουλεή και η επίσκεψη μας ολοκληρώθηκε με μια ευχάριστη συνάντηση των Μελών μας, απογόνων χειριστών αερο-πορων, του Πρώτου Ελληνικού Ακροβατικού Σμήνους Αεριωθουμένων «ΑΚΡΟΤΙΜ», με τον Αρχηγό, του Δευτέρου κατά σειράν, Ελληνικού Ακροβατικού Σμήνους «Ελληνική Φλόγα» (1958-1965) με αεριωθούμενα αεροπλάνα τύπου F-86E «Sabre», Απτχο (Ι)ε.α κο Ηλία Τσαμουσόπουλο, ο οποίος παρευρίσκετο στην επίδειξη, συνοδευόμενος από το τακτικό Μέλος και πρώην Γενικό Γραμματέα ΠΑΝ.ΣΥ.Β.Α. Υπτχο (Ι)ε.α κο Ευστάθιον Ευσταθίου.
11. Ευθύς αμέσως, μετά το πέρας της επιδείξεως, τα Μέλη μας, είχαν την μοναδική ευκαιρία να συζητήσουν από κοντά, με τους Βρετανούς Αεροπόρους, μεταφέροντας τους την άγνωστη σε αυτούς ιστορία του Πρώτου Ελλη-νικού Ακροβατικού Σμήνους Αεριωθουμένων «ΑΚΡΟΤΙΜ», με μαχητικά αεροπλάνα τυπου F-84G «Thunderjet», τα οποια μόλις είχε παραλάβει η τότε, Ε.Β.Α.
12. Ο Αρχηγός των «Ερυθρών Βελών» ( RED ARROWS), έμεινε έκπληκτος, όταν του αναφέρθηκε ότι οι Έλληνες Αεροπόροι του «ΑΚΡΟΤΙΜ» (1953-1958), εκτελούσαν, σε σχηματισμό «Ρόμβου» Ομαδική Απογείωση & Προσγείωση των τεσσάρων (04) αεροπλάνων, αλλά και ταυτόχρονη ομαδική Προσγείωση δυο ζευγών με «Αντίθετο Φορά», ενώ κατά την εκτέλεση των συνήθων ακροβατικών ελιγμών τηρούσαν απαρέγκλιτα την απόσταση του ενός (01) μέτρου, μεταξύ των αεροπλάνων, Ομολογώντας ότι αυτά Δεν Δύνανται να τα κάνουν σήμερα, τόσο τα «Ερυθρά Βέλη», όσο και τα λοιπά Ακροβατικά Σμήνη, των Χωρών που διαθέτουν τέτοια.
13. Ακολούθησε λεπτομερής και ενδελεχής ξενάγησις στα αεροπλάνα του Βρετανικού Ακροβατικού Σμήνους στον χώρο του ΣΜΕΤ της 114 Π.Μ, που εφιλοξενούντο, με την ευγενική και καθοριστική συμβολή του Μοιράρχου Ασμχου (Ι) κου Χαραλάμπους Ξουλεή και η επίσκεψη μας ολοκληρώθηκε με μια ευχάριστη συνάντηση των Μελών μας, απογόνων χειριστών αερο-πορων, του Πρώτου Ελληνικού Ακροβατικού Σμήνους Αεριωθουμένων «ΑΚΡΟΤΙΜ», με τον Αρχηγό, του Δευτέρου κατά σειράν, Ελληνικού Ακροβατικού Σμήνους «Ελληνική Φλόγα» (1958-1965) με αεριωθούμενα αεροπλάνα τύπου F-86E «Sabre», Απτχο (Ι)ε.α κο Ηλία Τσαμουσόπουλο, ο οποίος παρευρίσκετο στην επίδειξη, συνοδευόμενος από το τακτικό Μέλος και πρώην Γενικό Γραμματέα ΠΑΝ.ΣΥ.Β.Α. Υπτχο (Ι)ε.α κο Ευστάθιον Ευσταθίου.
14. Τα μέλη μας, απόγονοι των Αεροπόρων του «ΑΚΡΟΤΙΜ»,ολοκλήρωσαν την επίσκεψη τους προσφέροντας, έτοιμο προς ανάρτηση, φωτογραφικό ιστο-ρικό υλικό, τόσο για το Μουσείο της 114 Π.Μ, στον Διοικητή της Μονάδος,όσο και στον επικεφαλής Επγο (Ι) των «Ερυθρών Βελών», με ανέκδοτες φωτογρα-φίες του «ΑΚΡΟΤΙΜ»,στις οποίες περιλαμβάνεται και μια ιδιαίτερη – μοναδική ανέκδοτη φωτογραφία των τεσσάρων (04) F-84G, του Πρώτου Ελληνικού Ακροβατικού Σμήνους Αεριωθουμένων «ΑΚΡΟΤΙΜ», να ίπταται άνωθεν του χαρακτη-ριστικού Πύργου Ελέγχου της Α.Β. Τανάγρας, το 1957 και την οποια επι-συνάπτουμε.
15. Απολαύστε μαζί μας την μοναδική αυτή εμπειρία μέσα από τις φωτογραφίες της αξιολογήσεως των «Ερυθρών Βελών», και την επίσκεψή μας στην 114 Π.Μ, τις οποίες επισυνάπτουμε χάριν της διαδόσεως της «Αεροπορικής Ιδέας και Ιστορίας».
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΠΑΝ.ΣΥ.Β.Α.
Γ.Δ.Μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com