Με μια ματιά

Κυριακή 24 Μαΐου 2015

ΑΕΡΟΜΑΧΙΑ 23ης ΜΑΙΟΥ 2006, ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ «ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ


Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Τρίτη 23 Μαΐου 2006 δώδεκα η ώρα το μεσημέρι και τα τρία μεγάλα τουρκικά ειδησεογραφικά κανάλια, το NTV, το CNNTürk και το TGRT, είχαν ξεκινήσει τα μεσημβρινά μεγάλα δελτία ειδήσεων με κύριο θέμα τις εξελίξεις σχετικά με την υπόθεση ενός ισλαμιστή δικηγόρου που είχε επιτεθεί πριν από μέρες και είχε δολοφονήσει δυο δικαστές του τουρκικού Συμβουλίου Επικρατείας επειδή είχαν βγάλει καταδικαστική απόφαση για την ισλαμική μαντίλα.

Ξαφνικά και ενώ συνεχίζονταν η ροή των ειδήσεων, πρώτο το.........
NTV διέκοψε για να μεταδώσει μια έκτακτη είδηση. Βγήκε τηλεφωνικά ο ανταποκριτής του καναλιού από την Αθήνα, ο Στέλιος Μπερμπεράκης και μετέδωσε το γεγονός της σύγκρουσης του τουρκικού και ελληνικού αεροσκάφους, ενημερώνοντας για τα όσα δηλαδή μεταδίδονταν από τα ελληνικά κανάλια. Σε λίγο και το CNNTürk διέκοψε και αυτό την ροή των ειδήσεων για να μεταδώσει από την Αθήνα ο ανταποκριτής του, Γιώργος Κιρμπάκης την είδηση, ενώ ακολούθησε το TGRT με τον ανταποκριτής του, τον Μανώλη Κωστίδη, που αναμετέδωσε τις ειδήσεις που έβγαιναν στην δημοσιότητα για το θέμα από την Αθήνα.

Η αμηχανία που επικράτησε στα τουρκικά ΜΜΕ ήταν εμφανής, καθώς ενώ το θέμα ήταν σοβαρό οι Τούρκοι δημοσιογράφοι δεν μπορούσαν να πάρουν καμία είδηση από δικές τους πηγές και το μόνο που έκαναν ήταν να αναμεταδίδουν τα όσα μεταδίδονταν στην ελληνική πρωτεύουσα, ενώ το θέμα είχε ήδη κάνει το γύρω σε όλα τα τουρκικά ΜΜΕ. Πέρασε περίπου μια ώρα και στις μια και τέταρτο περίπου, βρήκε εκτάκτως στο κανάλι NTV ο γνωστός δημοσιογράφος, Ουγούρ Σεφκάτ, εντεταλμένος στο τουρκικό υπουργείο Άμυνας, για να δηλώσει ότι η κατάσταση παρακολουθείται και από τουρκικής πλευράς, ενώ γίνονταν προσπάθειες να σχηματιστεί μια εικόνα για το τι έγινε μετά την ανακοίνωση του ελληνικού υπουργείου Τύπου για το επεισόδιο.

Την ιδία ώρα όμως, περίπου ογδόντα τουρκικά αεροσκάφη μετά από γενικό συναγερμό απογειώνονταν για το Αιγαίο με πολεμικές προθέσεις. Την ιδία ώρα η τουρκική στρατιωτική ιεραρχία βρίσκονταν στην Άγκυρα σε επίσημη τελετή για την κηδεία κάποιου αξιωματικού που είχε πέσει θύμα του ΡΚΚ, όταν ειδοποιήθηκε τηλεφωνικά ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου, Χιλμί Οζκιόκ, για το συμβάν της αερομαχίας στο Αιγαίο. Όπως έδειξαν τα τουρκικά κανάλια, ο Χιλμί Οζκιόκ αναχώρησε εσπευσμένα και κατευθύνθηκε στο αρχηγείο, ενώ οι δημοσιογράφοι που ρωτούσαν επίμονα τον υπουργό Άμυνας, Βετζντί Γκιονούλ, τι συμβαίνει, αυτός απάντησε πως εκείνη την στιγμή ο Τούρκος αρχιστράτηγος συνομιλούσε με τον Έλληνα συνάδελφο του. Η τουρκική στρατοκρατική μηχανή είχε κινητοποιηθεί αστραπιαία με όλες τις δυνατότητες που είχε για να κάνει εμφανές στην ελληνική πλευρά ότι είναι παρούσα για όλες τις πιθανές «εξελίξεις».

Το ίδιο βράδυ με μια προφανώς κατευθυνόμενη αρθογραφία η εφημερίδα Χουριέτ εκμεταλλευομένη την ευκαιρία έβγαλε στην ιστοσελίδα της το σχόλιο πως το επεισόδιο αυτό έφερνε ξανά στην επικαιρότητα τα τέσσερα σημαντικά ελληνοτουρκικά προβλήματα στο Αιγαίο, δηλαδή, (σύμφωνα πάντα με τους Τούρκους), α) Εναέριος χώρος, β) Χωρικά ύδατα, γ) Υφαλοκρηπίδα και, δ) Βραχονησίδες. Μάλιστα αποκάλυπτε πως για όλα τα ζητήματα είχε ανοίξει διάλογος. Παράλληλα ανταπόκριση του καναλιού NTV από το αρχηγείο του ΝΑΤΟ, στις Βρυξέλες, τόνιζε πως κύκλοι του ΝΑΤΟ έριχναν το σφάλμα στην… ελληνική πλευρά, γιατί το ελληνικό μαχητικό είχε παρενοχλήσει το τουρκικό με επικίνδυνο τρόπο. Η… Ελλάδα έφταιγε, σύμφωνα με τον Τούρκο ανταποκριτή γιατί με ευθύνη της εδώ και δεκαοχτώ μήνες είχαν διακοπεί οι συνομιλίες για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης στο Αιγαίο. Επίσης οι Τούρκοι και εδώ είναι το εντυπωσιακό, είχαν προεξοφλήσει από την πρώτη στιγμή ότι ο Έλληνας πιλότος είναι νεκρός.

Εδώ θα μείνουμε για να αναφέρουμε κάτι το εντυπωσιακό. Το ίδιο βραδύ του επεισοδίου στην ιστοσελίδα του CNNTürk είχε ανοίξει χώρος για σχολιασμό της αερομαχίας από το τουρκικό κοινό. Διάβασα περίπου είκοσι από αυτά τα τουρκικά σχόλια. Ε, λοιπόν κανείς δεν πίστευε πως ήταν ατύχημα, όπως είχε μεταδοθεί επίσημα από ελληνικής πλευράς. Όλοι υποστήριζαν ότι είχε προηγηθεί κανονική αερομαχία με πραγματικά πυρά και το αποτέλεσμα σχολιάζονταν με ποικίλους τρόπους καθώς υπήρχαν και αρνητικά και θετικά σχόλια. Μερικοί είχαν τονίσει πως το τουρκικό μαχητικό που είχε πέσει κόστιζε εκατομμύρια δολάρια που θα βαρύνουν την τουρκική οικονομία!!!

Την επόμενη μέρα άρχισε μια βαθμιαία στροφή της τουρκικής ειδησεογραφίας προς μια πιο επιθετική στάση, που συνεχίστηκε με χαρακτηριστικό τρόπο το βραδύ της 24ης Μαΐου, στα κεντρικά δελτία ειδήσεων όλων σχεδόν των τουρκικών καναλιών. Στην ίδια γραμμή και οι τουρκικές εφημερίδες. Έτσι η Σαμπάχ κυκλοφορούσε με πρωτοσέλιδο, «Ο Έλληνας πιλότος έκανε σφάλμα», αναφερομένη σε παρενόχληση όπως ισχυρίζονταν από τους Έλληνες στα τουρκικά αεροσκάφη. Ο άλλες εφημερίδες σχολίαζαν ποικιλοτρόπως στο περιστατικό με τίτλους όπως, «Τραγωδία σε Αερομαχία», της Μιλιέτ, «Επικίνδυνο Παιχνίδι», της Σταρ, «Αυτή την φορά η αερομαχία στο Αιγαίο τελείωσε θανατηφόρα», της Ζαμάν, «Τραγωδία της αερομαχίας του Αιγαίου», της Ακσάμ, «Δυστύχημα σε Αερομαχία», της Χουριέτ. Οι τουρκικές εφημερίδες παρουσίαζαν και χάρτες για να αποδώσουν εγκυρότητα στους τουρκικούς ισχυρισμούς, ότι το ελληνικό αεροσκάφος παρενόχλησε και μάλιστα, όπως ανέφερε η Ραντικάλ, μπήκε επικίνδυνα ανάμεσα στα δυο τουρκικά αεροσκάφη με αποτέλεσμα να γίνει το ατύχημα. Ούτε λόγος για το τι γύρευαν τα δυο τουρκικά μαχητικά κοντά στην Κρήτη.

Το βραδύ στα κεντρικά δελτία ειδήσεων το κλίμα ήταν καθαρά ανθελληνικό, καθώς από τα πρώτα δελτία φάνηκε ξεκάθαρα πως η Ελλάδα ενοχοποιούνταν εξ ολοκλήρου για όλο το επεισόδιο, ενώ ο Τούρκος πιλότος, Χαλίτ Ιμπραήμ, γίνονταν ήρωας και κατά την έξοδο του από το νοσοκομείο του Νταλαμάν για να μεταφερθεί στην αεροπορική βάση του στο Μπαλίκ Εσίρ. Εκεί έγινε αντικείμενο χειροκροτημάτων από τους παραβρισκόμενους γιατί είχε γίνει γνωστό πως αρνήθηκε ακόμα και με όπλο να παραδοθεί στους Έλληνες. Ο πιλότος αυτός ήξερε πως σκοτώθηκε ο Έλληνας πιλότος, όπως το είχαν ήδη μάθει και οι άλλοι δυο πιλότοι, ένας Έλληνας και ο άλλος Τούρκος.

Το πρωί της Πέμπτης 25 Μαΐου το σκηνικό είχε «ξεκαθαριστεί» από τουρκικής πλευράς. Όλο το φταίξιμο, σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου Άμυνας, ήταν της ελληνικής πλευράς, γιατί, «το ελληνικό αεροσκάφος παρενόχλησε με παράνομο τρόπο τα δυο τουρκικά F16». Παράλληλα γίνονταν γνωστό πως είχε εξαπολυθεί διπλωματική επίθεση κατά της Ελλάδας στις Βρυξέλες, για να αποδοθούν ευθύνες στην ελληνική πλευρά για την …επιθετικότητα της και ακόμα να ζητηθεί και αποζημίωση για την απώλεια του τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους!!

Στην Αθήνα προσπαθούσαν ακόμα να εξηγήσουν πως και γιατί ο Τούρκος διασωθείς πιλότος παρελήφθη από το τουρκικό διασωστικό ελικόπτερο και αν έγινε πολεμική σκηνή κατά την διάρκεια της αποχώρησης του με τους Έλληνες που είχαν σπεύσει να τον συλλάβουν. Βέβαια πολλοί μιλούσαν και για την τραγική πλευρά της υπόθεσης με τον ηρωικό και περήφανο Κρητικό λαό να θρηνεί ακόμα ένα παλικάρι του στα βαθειά νερά του Αιγαίου.

Η ιστορία και αυτού του επεισοδίου θα μείνει σκοτεινή και ίσως ποτέ ο κόσμος δεν θα μάθει την πλήρη αλήθεια. Για άλλη μια φορά όμως η πίκρα της εθνικής απογοήτευσης έμεινε να αιωρείται πάνω από τις ελληνικές ακτές. Στην Άγκυρα, οι τρέχουσες προτεραιότητες, όπως η διαμάχη Ισλαμιστών -Κεμαλιστών και κυρίως το κουρδικό, δεν έδωσε έδαφος για πιο εκτενείς αναφορές στο επεισόδιο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως για άλλη μια φορά ο «λύκος» δεν δίστασε να δείξει τα δόντια του. Τα ελληνοτουρκικά προβλήματα πρόβαλαν για άλλη μια φορά στην πραγματική τους διάσταση προς δόξα όλων όσων τα τελευταία χρόνια με τις κουμπαριές και τα ζειμπέκικα προσπάθησαν να εξαπατήσουν τον ελληνικό λαό για αυτή την πραγματικότητα.

Το τι θα γίνει στο μέλλον θα εξαρτηθεί και μονό από το πόσο επεισόδια σαν και αυτό, θα μας προσφέρει μεγαλύτερη συνειδητοποίηση κυρίως στους πολιτικούς ταγούς αυτής της χωράς, στο να κατανοήσουν, (και όχι να κάνουν λογοπαίγνια), ότι δεν φτάνουν τα χαμόγελα και οι θερμές χειραψίες για να προστατευόσουν τα εθνικά μας συμφέροντα που είναι κατοχυρωμένα με διεθνείς συνθήκες. Και το Αιγαίο είναι ύψιστο ελληνικό εθνικό συμφέρον.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com