Γράφει
ο Αντιπτέραρχος (Ι) εα Βασίλειος Βρεττός
Επίτιμος Διοικητής ΔΑΥ
Αναζητούνται, με αφορμή το δυστύχημα τουNorman Atlantic, τα πανάκριβα και απαραίτητα για εθνικούς λόγους SuperPuma (S/P) τόσο της ΠΑ όσο και του ΛΣ {Ε/Π Dophin η προμήθεια των οποίων έχει χρηματοδοτηθεί κατά 50% από την ΕΕ για τα 5 πρώτα (INTERREGIII) και κατά 75% (ΥΠΕΧΩΔΕ ΟΑΛΑΑ) για το έκτο} , σήμερα που χάνονται άνθρωποι στη θάλασσα. Διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις σε ανταλλακτικά (και συστήματα θα προσθέσω) που τα καθιστούν μη πλήρως αξιοποιήσιμα , τη στιγμή...... βέβαια που δικαίως εκθειάζουμε και θαυμάζουμε την αυτοθυσία των ξεχασμένων από όλες τις κυβερνήσεις χειριστών και διασωστών που ήταν και εξακολουθεί ευτυχώς να είναι δεδομένη και αξιοθαύμαστη.
Θα αναφερθώ εν συντομία και λόγω γνώσης του αντικειμένου μόνο στην ΠΑ και θα θέσω μερικά ερωτήματα τα οποία δέον όπως διερευνηθούν πρωτίστως από την πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Συγκεκριμένα :
· Γιατί μπήκε στο ντουλάπι της Ιστορίας η προσπάθεια δημιουργίας της ΔΑΥΚΩ (Διοίκησης Αεροπορικού Υλικού Κοινής Ωφέλειας) και ποιοι και γιατί αντέδρασαν σε ένα εθνικής σημασίας εγχείρημα; Γιατί δεν δημιουργείται ενιαίος φορέας κρατικών μέσων κοινής ωφέλειας εκτός Ενόπλων Δυνάμεων(αν αυτό είναι το πρόβλημα), ώστε αυτές να μείνουν προσηλωμένες στο κύριο έργο τους;
· Ποιες είναι οι βραχυπρόθεσμες αλλά και μεσο-μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στη διαθεσιμότητα και στη συντήρηση του στόλου κυρίως της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) (Ε/Π και μεταφορικών αεροσκαφών κυρίως) αλλά και στην επιχειρησιακή εκπαίδευση από τη διαχρονικά αλόγιστη και χωρίς έλεγχο χρήση των μέσων της ΠΑ από το ΕΚΑΒ σε αεροδιακομιδές;
· Τι έκανε το ΓΕΕΘΑ και η πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου στις προτάσεις της ΠΑ και στην συνεχή επισήμανση της δημιουργίας πολλαπλών επιχειρησιακών προβλημάτων (δηλαδή στη αδυναμία διάθεσης μέσων Ε-Δ αν και εφόσον χρειαστεί) λόγω συνεχούς χρήσης των μέσων σε αεροδιακομιδές ;
· Ποια η απόδοση έργου κυρίως σε κινητήρες Ε/Π Super Puma (S/P) της ΕΑΒ στην ΠΑ και πως υλοποιείται το χρονοδιάγραμμα παράδοσης εργοστασιακής συντήρησης των Ε/ Π S/P; Ποια ποσά καταβάλλονται ως προκαταβολή (από τα εξοπλιστικά προγράμματα της ΠΑ !!!!) στην ΕΑΒ από την ΠΑ ετησίως και ποια η απόδοση έργου της ΕΑΒ;
· Γιατί επιτελείς της ΠΑ εμμένουν στην άποψη ότι η προμήθεια ανταλλακτικών για τα Ε/Π S/P αποτελούν αντικείμενο των ν. 3978/11 όταν υπάρχει σαφής περί του αντιθέτου νομοθεσία; Πώς ελέγχονται;
· Γιατί εξακολουθεί να μειώνεται το επιστημονικό προσωπικό των εργοστασίων της ΠΑ , το έργο των οποίων αποφέρει κέρδη εκατομμυρίων ευρώ στην ΠΑ και το Ελληνικό δημόσιο;
Τα ερωτήματα αυτά αφορούν όμως όχι μόνο στο στόλο έρευνας- διάσωσης της ΠΑ αλλά στο σύνολο του στόλου της ΠΑ, η κακή κατάσταση του οποίου τείνει να γίνει – αν δεν είναι ήδη- μη αναστρέψιμη.
Ποιες είναι αλήθεια οι επιπτώσεις στη διαθεσιμότητα του στόλου της ΠΑ των ν. 3978/11 και ν. 3883/10 και η επί μακρόν έλλειψη έκδοσης των εκτελεστικών π.δ. και υ.α. του ν.3978/11 σε συνδυασμό
· Γιατί μπήκε στο ντουλάπι της Ιστορίας η προσπάθεια δημιουργίας της ΔΑΥΚΩ (Διοίκησης Αεροπορικού Υλικού Κοινής Ωφέλειας) και ποιοι και γιατί αντέδρασαν σε ένα εθνικής σημασίας εγχείρημα; Γιατί δεν δημιουργείται ενιαίος φορέας κρατικών μέσων κοινής ωφέλειας εκτός Ενόπλων Δυνάμεων(αν αυτό είναι το πρόβλημα), ώστε αυτές να μείνουν προσηλωμένες στο κύριο έργο τους;
· Ποιες είναι οι βραχυπρόθεσμες αλλά και μεσο-μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στη διαθεσιμότητα και στη συντήρηση του στόλου κυρίως της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) (Ε/Π και μεταφορικών αεροσκαφών κυρίως) αλλά και στην επιχειρησιακή εκπαίδευση από τη διαχρονικά αλόγιστη και χωρίς έλεγχο χρήση των μέσων της ΠΑ από το ΕΚΑΒ σε αεροδιακομιδές;
· Τι έκανε το ΓΕΕΘΑ και η πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου στις προτάσεις της ΠΑ και στην συνεχή επισήμανση της δημιουργίας πολλαπλών επιχειρησιακών προβλημάτων (δηλαδή στη αδυναμία διάθεσης μέσων Ε-Δ αν και εφόσον χρειαστεί) λόγω συνεχούς χρήσης των μέσων σε αεροδιακομιδές ;
· Ποια η απόδοση έργου κυρίως σε κινητήρες Ε/Π Super Puma (S/P) της ΕΑΒ στην ΠΑ και πως υλοποιείται το χρονοδιάγραμμα παράδοσης εργοστασιακής συντήρησης των Ε/ Π S/P; Ποια ποσά καταβάλλονται ως προκαταβολή (από τα εξοπλιστικά προγράμματα της ΠΑ !!!!) στην ΕΑΒ από την ΠΑ ετησίως και ποια η απόδοση έργου της ΕΑΒ;
· Γιατί επιτελείς της ΠΑ εμμένουν στην άποψη ότι η προμήθεια ανταλλακτικών για τα Ε/Π S/P αποτελούν αντικείμενο των ν. 3978/11 όταν υπάρχει σαφής περί του αντιθέτου νομοθεσία; Πώς ελέγχονται;
· Γιατί εξακολουθεί να μειώνεται το επιστημονικό προσωπικό των εργοστασίων της ΠΑ , το έργο των οποίων αποφέρει κέρδη εκατομμυρίων ευρώ στην ΠΑ και το Ελληνικό δημόσιο;
Τα ερωτήματα αυτά αφορούν όμως όχι μόνο στο στόλο έρευνας- διάσωσης της ΠΑ αλλά στο σύνολο του στόλου της ΠΑ, η κακή κατάσταση του οποίου τείνει να γίνει – αν δεν είναι ήδη- μη αναστρέψιμη.
Ποιες είναι αλήθεια οι επιπτώσεις στη διαθεσιμότητα του στόλου της ΠΑ των ν. 3978/11 και ν. 3883/10 και η επί μακρόν έλλειψη έκδοσης των εκτελεστικών π.δ. και υ.α. του ν.3978/11 σε συνδυασμό
(α) με νοοτροπίες που αφορούν στην κατανόηση και σύγχυση στις θέσεις δυο σημαντικών φορέων για την Άμυνα της Χώρας δηλαδή των ΓΕΕΘΑ και ΓΔΑΕΕ αναφορικά με τις παραδοχές και τους λόγους που εισάγουν την αναγκαιότητα τροποποίησης του ισχύοντος νομικού πλαισίου και κατ’ επέκταση στον προσδιορισμό των διατάξεων που χρήζουν συμπλήρωσης ή τροποποίησης και
(β) σε νοοτροπίες συγκεκριμένων ατόμων που αφέθηκαν υπόπτως να υπάρχουν στα Επιτελεία σχετικά με τον αντικειμενικό προσδιορισμό των προμηθειών σε προμήθειες στρατιωτικού και μη στρατιωτικού υλικού;
Η διατήρηση του αξιόμαχου των ΕΔ ως ενός εκ των πλέον ισχυρών βραχιόνων Εθνικής Ισχύος είναι αποκλειστική ευθύνη της Ηγεσίας της καθώς και της πολιτικής Ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ και δεν εξασφαλίζεται με ανακοινώσεις ή ρωμαϊκού τύπου επιδείξεις. Πολύ περισσότερο η διατήρηση του στόλου της ΠΑ σε υψηλά επίπεδα διαθεσιμότητας αλλά και της γενικότερης ισχύος της ,όπως προβλέπεται από τα θεσμικά κείμενα, είναι αναγκαία και εξαιρετικά κρίσιμη, τη στιγμή που η αστάθεια στο περιβάλλον εγγύς της χώρας μας μπορεί να επεκταθεί δραματικά γρήγορα. Τόσο η σημερινή Ηγεσία του Υπουργείου όσο και η αυριανή, όποια και αν προκύψει, απαιτείται να δει την αλήθεια χωρίς υποκρισία πριν είναι πολύ αργά, γιατί διακυβεύονται μέγιστα Εθνικά θέματα.
Η διατήρηση του αξιόμαχου των ΕΔ ως ενός εκ των πλέον ισχυρών βραχιόνων Εθνικής Ισχύος είναι αποκλειστική ευθύνη της Ηγεσίας της καθώς και της πολιτικής Ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ και δεν εξασφαλίζεται με ανακοινώσεις ή ρωμαϊκού τύπου επιδείξεις. Πολύ περισσότερο η διατήρηση του στόλου της ΠΑ σε υψηλά επίπεδα διαθεσιμότητας αλλά και της γενικότερης ισχύος της ,όπως προβλέπεται από τα θεσμικά κείμενα, είναι αναγκαία και εξαιρετικά κρίσιμη, τη στιγμή που η αστάθεια στο περιβάλλον εγγύς της χώρας μας μπορεί να επεκταθεί δραματικά γρήγορα. Τόσο η σημερινή Ηγεσία του Υπουργείου όσο και η αυριανή, όποια και αν προκύψει, απαιτείται να δει την αλήθεια χωρίς υποκρισία πριν είναι πολύ αργά, γιατί διακυβεύονται μέγιστα Εθνικά θέματα.
ΠΗΓΗ: kranosgr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com