Με μια ματιά

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013

Η Ελλάδα στους «7» για το πρώτο ευρωπαϊκό μη επανδρωμένο τηλεκατευθυνόμενο αεροσκάφος


Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία και Ισπανία υπέγραψαν συμφωνία χθες (19 Νοεμβρίου) για την κατασκευή ενός ευρωπαϊκού μη επανδρωμένου τηλεκατευθυνόμενου αεροσκάφους, αμφισβητώντας την κυριαρχία των Ηνωμένων Πολιτειών και του Ισραήλ σε μια αγορά που θεωρείται στρατηγικής σημασίας.

Οι Ευρωπαίοι υπουργοί άμυνας που συναντήθηκαν στις Βρυξέλλες ανέθεσαν στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Άμυνας (EDA), τον αμυντικό βραχίονα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να αρχίσει να μελετά τις στρατιωτικές απαιτήσεις και το κόστος ενός μελλοντικού μη επανδρωμένου τηλεκατευθυνόμενου αεροσκάφους της ΕΕ και να ξεκινήσει η κατασκευή του μετά το 2020........
«Η Ευρώπη πρέπει πάσει θυσία να στηριχθεί στην αμυντική βιομηχανία της και τον βασικό πυλώνα της, που είναι οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Και αυτό θα πράξουμε», δήλωσε μετά τη συνάντηση ο Έλληνας Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Δημήτρης Αβραμόπουλος.

«Απέναντι στους κοινούς κινδύνους, η Ευρώπη διαμορφώνει τις δικές της πολιτικές, το δικό της, «τείχος προστασίας». Η ασφάλεια των θαλασσίων οδών ενάντια στην Πειρατεία, η ανάπτυξη της κυβερνοάμυνας, οι Ευρωπαϊκές αμυντικές υποδομές και η αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης, είναι κορυφαίες θεματικές και πεδία δράσης για την Ενωμένη Ευρώπη», συνέχισε.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν μη επανδρωμένα αεροσκάφη για να σκοτώσουν ύποπτους μαχητές σε χώρες όπως η Υεμένη, το Αφγανιστάν και το Πακιστάν, προκαλώντας έντονες διαμάχες για την κυριαρχία και τους άμαχους. Ωστόσο τα μη επανδρωμένα τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη (drones) έχουν επίσης ένα ευρύ φάσμα μη στρατιωτικών χρήσεων, συμπεριλαμβανομένων των συνοριακών ελέγχων, την καταπολέμηση των πυρκαγιών και της παρακολούθησης των καταστροφών.

Ενημερωτικό δελτίο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας, στον οποίο συμμετέχουν όλα τα κράτη της ΕΕ πλην της Δανίας, τόνισε ότι «πέραν του 2020» φαίνεται εύλογο χρονικό διάστημα για την παραγωγή ενός ευρωπαϊκού μέσου υψομέτρου και μεγάλης αντοχής μη επανδρωμένου τηλεκατευθυνόμενου αεροσκάφους.

«Αυτό είναι το σημείο εκκίνησης για εμάς προκειμένου να ξεκινήσουμε τις εργασίες για ένα ευρωπαϊκό συστήμα τηλεκατευθυνόμενων αεροσκαφών (RPAS)», είπε ο Peter Round από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Άμυνας.

Επτά ευρωπαϊκές χώρες – Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία και Ισπανία- υπέγραψαν συμφωνία να επενδύσουν από κοινού στην έρευνα στα διάφορα συστατικά ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογία αποφυγής σύγκρουσης, της αυτόματης απογείωσης και προσγείωσης κλπ.

Μια άλλη ομάδα κρατών αποτελούμενη από την Αυστρία, το Βέλγιο, τη Βρετανία και την Τσεχία, δήλωσε έτοιμη να επενδύσει σε τεχνολογίες χωρίς ωστόσο να δεσμευθεί σε ένα κοινό πρόγραμμα παραγωγής, σύμφωνα με την γαλλική Le Monde.

ΗΠΑ και Ισραήλ ηγούνται στην αγορά μη επανδρωμένων τηλεκατευθυνόμενων αεροσκαφών και κάποιες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις φοβούνται ότι μένουν πίσω. Οι στρατιωτικές επιχειρήσεις σε Λιβύη και Μάλι έδειξαν τις ελλείψεις της Ευρώπης στο επίπεδο της αναγνώρισης.

Παρουσιάζοντας τις προτάσεις τον Ιούλιο για την ενίσχυση των ευρωπαϊκών αμυντικών βιομηχανιών, ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, Michel Barnier, είπε πως το μάθημα που πρέπει να διδαχθεί η Ευρώπη από το σκάνδαλο της αμερικανικής κατασκοπείας Prism είναι ότι πρέπει να γίνει «κυρίαρχη, ανεξάρτητη σε στρατηγικά ζητήματα», συμπεριλαμβανομένων των μη επανδρωμένων τηλεκατευθυνόμενων αεροσκαφών.

Η Κομισιόν στο μεταξύ, δήλωσε τον Ιούλιο ότι θα χρηματοδοτήσει πρωτότυπες τεχνολογίες, όπως τα μη επανδρωμένα τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη.

Οι Ευρωπαίοι ηγέτες προσπαθούν να προωθήσουν την ευρωπαϊκή συνεργασία σε τέσσερα πεδία που σχετίζονται με την άμυνα στην πορεία προς τη σύνοδο κορυφής του Δεκεμβρίου που θα επικεντρωθεί σε ζητήματα άμυνας.

Εκτός από μη επανδρωμένα αεροσκάφη, τα άλλα πεδία είναι η ενίσχυση της ικανότητας εναέριου ανεφοδιασμού, οι κυβερνητικές δορυφορικές επικοινωνίες και η πιο στενή συνεργασία στην άμυνα του κυβερνοχώρου.

«Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της Κοινής Πολιτικής στον τομέα της Άμυνας και της Ασφάλειας έρχεται να δώσει ουσιαστικό περιεχόμενο στις κοινές μας επιδιώξεις. Κυρίως στην Κοινοτική Αλληλεγγύη, που τόσο δοκιμάστηκε από τη δημοσιονομική κρίση και την καμπή στη νομισματική ένωση», πρόσθεσε ο Έλληνας Υπουργός.
EurActiv με Reuters

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com