Aπό την εκποίηση του ERJ-135BJ Legacy μπορεί να καλυφθεί το πρόγραμμα νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους βασικής εκπαίδευσης της ΠΑ.
μεγαλύτερος βαθμός ομοιοτυπίας. Σύμφωνα με στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, τα δύο αεροσκάφη Embraer χρησιμοποιήθηκαν το διάστημα Αύγουστος 2012- Αύγουστος 2013 για τους εξής σκοπούς:
Για την εκπαίδευση πληρωμάτων: Το αεροσκάφος ΕΜΒ-135LR πραγματοποίησε 50 αποστολές με 87,5 ώρες και το ERJ-135BJ Legacy πραγματοποίησε 16 αποστολές με 26,4 ώρες με συνολικό κόστος πτήσεων 403.832 ευρώ.
Για τη μεταφορά ασθενών και μοσχευμάτων στο εσωτερικό και το εξωτερικό: Τα δύο αεροσκάφη εκτέλεσαν συνολικά 16 αποστολές (12 αποστολές το ΕΜΒ-135LR και 4 αποστολές το Legacy) με συνολική διάρκεια πτήσεως 60,4 ώρες και κόστος πτήσεων 214.153 ευρώ.
Για τις ανάγκες μετακίνησης της πολιτικής ηγεσίας.
Aξίζει να σημειωθεί ότι η ΠΑ χρησιμοποίησε τα συγκεκριμένα αεροσκάφη και για μεταφορά πληρωμάτων ελικοπτέρων Έρευνας-Διάσωσης στα αεροδρόμια επιφυλακής, μεταφορά υλικών και διαβαθμισμένης αλληλογραφίας, επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση λειτουργικών δαπανών αλλά και μικρότερη καταπόνηση των μεταγωγικών C-130, των οποίων το κόστος ανά ώρα πτήσης είναι υπερδιπλάσιο του αεροσκάφους ERJ-135LR.
Ευκαιρίες
Η αρχική κυβερνητική απόφαση τον Αύγουστο του 2012 έκανε σαφή αναφορά πως από την πώληση του Legacy, «το προϊόν θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη άλλων αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων». Ως εκ τούτου:
1. H ΠΑ οφείλει να διεκδικήσει το ποσό προς κάλυψη των κατεπειγουσών αναγκών της, όπως η αντικατάσταση των 18 αεροσκαφών αρχικής εκπαίδευσης Τ-41D που συμπληρώνουν 45ετία, κρίνονται ιδιαίτερα επικίνδυνα ενώ για τη συντήρηση των κινητήρων τους απαιτείται εξωφρενική δαπάνη. Παρά την επισήμανση του προβλήματος από τα αρμόδια στελέχη, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν έχει πράξει μέχρι σήμερα το παραμικρό για ένα πρόγραμμα κόστους €3 εκατ. (ενδεικτικά, η Aεροπορική Ακαδημία της USAF απέκτησε 25 αεροσκάφη Τ-53Α προς $6,1 εκατ. το 2012 για την αντικατάσταση των T-41).
2. Η 352 ΜΜΥΠ, διαθέτοντας πλέον δύο αεροσκάφη (Gulfstream V και EMB-135LR) και τέσσερα ελικόπτερα Bell-212 VIP μπορεί να μεταπέσει σε Σμήνος ή καλύτερα να αναστείλει τη λειτουργία της, με τα ιπτάμενα μέσα να εντάσσονται σε άλλες Μονάδες. Ενδεικτικά, το σύνολο των τεσσάρων ελικοπτέρων μαζί με το μοναδικό ελικόπτερο AB-212 VIP της Αεροπορίας Στρατού μπορούν να συγκεντρωθούν σε ένα Κλάδο και να αξιοποιηθούν αποκλειστικά προς όφελος των Ενόπλων Δυνάμεων είτε από τον ΕΣ σε αποστολές τακτικών μεταφορών είτε από την ΠΑ σε αποστολές τακτικών μεταφορών, έρευνας-διάσωσης, αεροδιακομιδές, ειδικών επιχειρήσεων από την 31 ΜΕΕΔ.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της Νέας Δομής Δυνάμεων, αναστέλλεται τις επόμενες ημέρες η λειτουργία της 126 Σμηναρχίας Μάχης στο Ηράκλειο Κρήτης, χωρίς όμως να επηρεάζει κατ΄ελάχιστον την παραμονή της 11ης Μοίρας Κατευθυνομένων Βλημάτων (με αντιαεροπορικά συστήματα S-300 και ΤΟR-M1) στις ίδιες εγκαταστάσεις. Η ελάφρυνση της δομής, η μείωση της γραφειοκρατίας και η βέλτιστη αξιοποίηση προσωπικού και υλικού είναι μονόδρομος για τη διατήρηση της μαχητικής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων.
Για τη μεταφορά ασθενών και μοσχευμάτων στο εσωτερικό και το εξωτερικό: Τα δύο αεροσκάφη εκτέλεσαν συνολικά 16 αποστολές (12 αποστολές το ΕΜΒ-135LR και 4 αποστολές το Legacy) με συνολική διάρκεια πτήσεως 60,4 ώρες και κόστος πτήσεων 214.153 ευρώ.
Για τις ανάγκες μετακίνησης της πολιτικής ηγεσίας.
Aξίζει να σημειωθεί ότι η ΠΑ χρησιμοποίησε τα συγκεκριμένα αεροσκάφη και για μεταφορά πληρωμάτων ελικοπτέρων Έρευνας-Διάσωσης στα αεροδρόμια επιφυλακής, μεταφορά υλικών και διαβαθμισμένης αλληλογραφίας, επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση λειτουργικών δαπανών αλλά και μικρότερη καταπόνηση των μεταγωγικών C-130, των οποίων το κόστος ανά ώρα πτήσης είναι υπερδιπλάσιο του αεροσκάφους ERJ-135LR.
Ευκαιρίες
Η αρχική κυβερνητική απόφαση τον Αύγουστο του 2012 έκανε σαφή αναφορά πως από την πώληση του Legacy, «το προϊόν θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη άλλων αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων». Ως εκ τούτου:
1. H ΠΑ οφείλει να διεκδικήσει το ποσό προς κάλυψη των κατεπειγουσών αναγκών της, όπως η αντικατάσταση των 18 αεροσκαφών αρχικής εκπαίδευσης Τ-41D που συμπληρώνουν 45ετία, κρίνονται ιδιαίτερα επικίνδυνα ενώ για τη συντήρηση των κινητήρων τους απαιτείται εξωφρενική δαπάνη. Παρά την επισήμανση του προβλήματος από τα αρμόδια στελέχη, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν έχει πράξει μέχρι σήμερα το παραμικρό για ένα πρόγραμμα κόστους €3 εκατ. (ενδεικτικά, η Aεροπορική Ακαδημία της USAF απέκτησε 25 αεροσκάφη Τ-53Α προς $6,1 εκατ. το 2012 για την αντικατάσταση των T-41).
2. Η 352 ΜΜΥΠ, διαθέτοντας πλέον δύο αεροσκάφη (Gulfstream V και EMB-135LR) και τέσσερα ελικόπτερα Bell-212 VIP μπορεί να μεταπέσει σε Σμήνος ή καλύτερα να αναστείλει τη λειτουργία της, με τα ιπτάμενα μέσα να εντάσσονται σε άλλες Μονάδες. Ενδεικτικά, το σύνολο των τεσσάρων ελικοπτέρων μαζί με το μοναδικό ελικόπτερο AB-212 VIP της Αεροπορίας Στρατού μπορούν να συγκεντρωθούν σε ένα Κλάδο και να αξιοποιηθούν αποκλειστικά προς όφελος των Ενόπλων Δυνάμεων είτε από τον ΕΣ σε αποστολές τακτικών μεταφορών είτε από την ΠΑ σε αποστολές τακτικών μεταφορών, έρευνας-διάσωσης, αεροδιακομιδές, ειδικών επιχειρήσεων από την 31 ΜΕΕΔ.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της Νέας Δομής Δυνάμεων, αναστέλλεται τις επόμενες ημέρες η λειτουργία της 126 Σμηναρχίας Μάχης στο Ηράκλειο Κρήτης, χωρίς όμως να επηρεάζει κατ΄ελάχιστον την παραμονή της 11ης Μοίρας Κατευθυνομένων Βλημάτων (με αντιαεροπορικά συστήματα S-300 και ΤΟR-M1) στις ίδιες εγκαταστάσεις. Η ελάφρυνση της δομής, η μείωση της γραφειοκρατίας και η βέλτιστη αξιοποίηση προσωπικού και υλικού είναι μονόδρομος για τη διατήρηση της μαχητικής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com