Με μια ματιά

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

Το νέο ΕΣΠΑ του Υπουργείου Άμυνας "2014-2020"


Σχεδιασμός ΕΣΠΑ της επόμενης περιόδου “2014-2020” 
  •  “ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΙΙ”:μηχανογράφηση Στρατιωτικών Νοσοκομείων
  • Γραμμικού Επιταχυντή στο 401 ΓΣΝΑ & αναδιαμόρφωσης  ΜΕΘ στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών και το 251 Γ.Νοσοκομείο Αεροπορία , αναβάθμιση του Ναυτικού Νοσοκομείου Σαλαμίνας και επέκταση της νέας πτέρυγας των εξωτερικών ιατρείων 
  • Προμήθεια Radar για τα αεροδρόμια Καλαμάτας και Αγχιάλου
  • Εκσυγχρονισμός  Εξοπλισμού του ΕΤΗΜ για την Υποστήριξη Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων
  • Ψηφιοποίηση Διαχρονικού Αρχείου Αεροφωτογραφιών της ΓΥΣ (Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού)
  • Μουσείο Ναυτικής Παράδοσης Ελλάδος, στο Φαληρικό Δέλτα
  • Επισκευή λειτουργούντων φάρων χαρακτηρισμένων ως ιστορικά μνημεία
  • Ανάδειξη Εκθεμάτων μέσω διαδραστικών ηλεκτρονικών εφαρμογών και υπηρεσιών για τα στρατιωτικά μουσεία
  • Ανακατασκευή πίστας, διαδρόμου προσγείωσης και τροχοδρόμων Αεροδρομίων Καλαμάτας , Αγχιάλου  και Ανδραβίδας 
  • Μετεγκατάσταση υποδομών Κρατικού Εργοστασίου Αεροσκαφών (ΚΕΑ) στην 112 πτέρυγα μάχης στην Ελευσίνα

του Πασχάλη Κορωναίου......

Έχασε τη μάχη της υλοποίησης μιας σειράς έργων, που είχαν ενταχθεί στο τρέχον πρόγραμμα του ΕΣΠΑ και τώρα προσβλέπει να κερδίσει τον «πόλεμο» στο επόμενο.

Μια σειρά από προγράμματα, που αφορούσαν στα στρατιωτικά νοσοκομεία, το δίκτυο των φάρων του Πολεμικού Ναυτικού και τα περίφημα «πράσινα» στρατόπεδα βαίνουν άδοξα προς το τέλος.

Τόσο η αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Φώφη Γεννηματά, όσο και ο υφυπουργός Θ. Δαβάκης -στο χαρτοφυλάκιο των οποίων έχουν μοιραστεί τα προγράμματα- εμφανίζονται απαισιόδοξοι, καθώς ελάχιστες πιθανότητες υπάρχουν για να «τρέξουν», έστω ορισμένα από αυτά, έως το τέλος του έτους.

Ευθέως, ο Θ. Δαβάκης μιλάει για λάθη, που οφείλονται σε κακό σχεδιασμό, γραφειοκρατικά εμπόδια και έλλειψη συντονισμού μεταξύ των συναρμόδιων φορέων.

Στα γνωστά, δηλαδή, προβλήματα που αποτελούν τροχοπέδη στην απορρόφηση των εγκεκριμένων ευρωπαϊκών πόρων. Ερώτημα αποτελεί κατά πόσο οι υπάρχουσες δομές δεν θα οδηγήσουν στα ίδια λάθη.

«Στην παρούσα οικονομική συγκυρία είναι πραγματικά αδικαιολόγητο να μην απορροφώνται οι κοινοτικοί πόροι και να μην αξιοποιείται η δυνατότητα που έχουμε ως χώρα για την άντληση κονδυλίων που θα στηρίξουν τις δημόσιες επενδύσεις», δηλώνει ο κ. Δαβάκης.

Επί του παρόντος, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Άμυνας σχεδιάζει για το ΕΣΠΑ της επόμενης περιόδου “2014-2020” και έχει καταλήξει ποια έργα είναι ώριμα προς ένταξη. Αναλυτικά:

1. “ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΙΙ”: Αφορά στη μηχανογράφηση Στρατιωτικών Νοσοκομείων, που δεν έχουν ενταχθεί στο δίκτυο υποστήριξης του “ΦΙΛΙΠΠΟΣ Ι”. Το εκτιμώμενο κόστος είναι περί τα €24 εκατ. Έχουν υποβληθεί οι Τεχνικές Προδιαγραφές και είναι υπό σύνταξη το Τεχνικό Δελτίο.

2. Κατασκευή Κτιριακής Υποδομής, προμήθεια και εγκατάσταση Γραμμικού Επιταχυντή στο 401 ΓΣΝΑ, προϋπολογισμού €7,5 εκατ. Πρόκειται για πρόγραμμα, που θα ενταχθεί στο ΠΕΠ Αττικής, όπως και τα έργα αναδιαμόρφωσης χώρων ΜΕΘ στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών και το 251 Γ.Νοσοκομείο Αεροπορία (προϋπολογισμού 1,1 εκ ευρώ), καθώς και η αναβάθμιση του Ναυτικού Νοσοκομείου Σαλαμίνας και επέκταση της νέας πτέρυγας των εξωτερικών ιατρείων (προϋπολογισμός 1,3 εκ ευρώ).

3. Εκσυγχρονισμός υποδομών αεροδρομίων κοινής χρήσης με ΥΠΑ και αναβάθμιση υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας με προμήθεια Radar για τα αεροδρόμια Καλαμάτας και Αγχιάλου. Για τα έργα υπάρχουν οι τεχνικές προδιαγραφές. Εντάσσονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ενίσχυσης Προσπελασιμότητας. Το εκτιμώμενο κόστος είναι περί τα €20 εκατ. και για τα δύο αεροδρόμια.

4. Εκσυγχρονισμός Εργαστηριακού Εξοπλισμού του ΕΤΗΜ για την Υποστήριξη Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων. Εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ενίσχυσης Προσπελασιμότητας με προϋπολογισμό 700.000 ευρώ.

5. Ψηφιοποίηση Διαχρονικού Αρχείου Αεροφωτογραφιών της ΓΥΣ (Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού), έργο προς ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ψηφιακής Σύγκλισης με προϋπολογισμό 13,8 εκ ευρώ. Οι τεχνικές προδιαγραφές έχουν υποβληθεί και προωθείται η υπογραφή μνημονίου συνεργασίας ΓΕΣ-ΟΚΧΕ για την συνεργασία στην προμήθεια ολοκληρωμένου συστήματος Ψηφιακής Φωτομηχανής Εναερίων Λήψεων. Το εκτιμώμενο κόστος είναι στα €2,8 εκατ.

6. Στην τελική φάση προς ένταξη βρίσκεται το Μουσείο Ναυτικής Παράδοσης Ελλάδος, στο Φαληρικό Δέλτα, ένα από τα έργα τα οποία θα ενταχθεί επίσης στο ΠΕΠ Αττικής και διαχειρίζεται η Περιφέρεια. Το εκτιμώμενο κόστος είναι €40 εκατ. Αφορά έκταση που γειτνιάζει με τη Μαρίνα Φλοίσβου (βρίσκεται απέναντι από το μουσείο-θωρηκτό «Αβέρωφ») και πρόκειται για έργο, το οποίο εκκρεμεί εδώ και χρόνια. Για το συγκεκριμένο έργο, στο υπουργείο Άμυνας τρέφουν μερικές ελπίδες να χρηματοδοτηθεί από το τρέχον πρόγραμμα, που λήγει στο τέλος του 2013.

7. Επισκευή λειτουργούντων φάρων χαρακτηρισμένων ως ιστορικά μνημεία. Θα ενταχθεί στα ΠΕΠ Αττικής, ΠΕΠ Θεσσαλίας, ΠΕΠ Κρήτης και ΠΕΠ νήσων Αιγαίου. Οι ολοκληρωμένες μελέτες αφορούν στους φάρους Κόγχης Σαλαμίνας (500.000ευρώ), Αμοργού (250.000) και Τρίκερι (240.000).

8. Ανάδειξη Εκθεμάτων μέσω διαδραστικών ηλεκτρονικών εφαρμογών και υπηρεσιών για τα στρατιωτικά μουσεία. Θα ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ψηφιακής Σύγκλισης με φορέας υλοποίησης το ΓΕΣ και εκτιμώμενο κόστος € 2 εκατ.

9. Ανακατασκευή πίστας, διαδρόμου προσγείωσης και τροχοδρόμων Αεροδρομίων Καλαμάτας (είναι έτοιμη η μελέτη και βρίσκεται στην ΥΠΑ για τη σύμφωνη γνώμη), Αγχιάλου (μελέτες υπό σύνταξη) και Ανδραβίδας (έτοιμη μελέτη). Πρόκειται για αεροδρόμια κοινής χρήσης ΥΠΑ-Πολεμικής Αεροπορίας και εκσυγχρονισμό ηλεκτρικού δικτύου. Και τα τρία έργα θα ενταχθούν στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ενίσχυσης Προσπελασιμότητας. Εκτιμώμενα κόστη: Καλαμάτα €35,8 εκατ., Αγχίαλος €25 εκατ., Ανδραβίδα €37,3 εκατ.

10. Μετεγκατάσταση υποδομών Κρατικού Εργοστασίου Αεροσκαφών (ΚΕΑ) στην 112 πτέρυγα μάχης στην Ελευσίνα, για την ανάπλαση και αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου Ελληνικού. Πρόκειται για εγκαταστάσεις της Πολεμικής Αεροπορίας, που δεν έχουν μεταφερθεί από τότε που ξεκίνησε να λειτουργεί το αεροδρόμιο «Ελ.Βενιζέλος» στα Σπάτα. Το έργο θα ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ενίσχυσης Προσπελασιμότητας με προϋπολογισμό στα 40 εκ ευρώ. Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη εφαρμογής και τεχνικού δελτίου.


Πηγή:capital

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com