ΝΕΑ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΕΘΑ ΑΠΟ ΕΜΘ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΥΣ
Αξιοτιμη κα.Αναπλ.Υπουργε Εθν.Αμυνας
Αξιοτιμε κ.Υφυπουργε Εθν.Αμυνας
Aπο την 5-4-2013 το ΕΛΟΑΣ προχωρησε στην εφαρμογη της υπ’ αριθ. Φ.952/3/129101/Σ.649/5-4-2013/ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ με την οποια έγινε δεκτή από τον κ.Υφ.Εθν.Αμυνας κ. Καραμπελα ,η υπ.αριθμ. 299/2008 Γνωμοδότηση του Γ΄ Τμήματος του ΝΣΚ, σχετικά με την υποχρέωση καταβολής πρόσθετης εισφοράς 2% από τους Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) που είχαν καταταγεί μέχρι την 31-12-1992 και αφορά στο διάστημα που υπηρετούσαν ως Εθελοντές Πενταετούς Υποχρέωσης και η οποια χαραχτηριζει κοινωνικους πορους τις εισφορες των ΕΜΘ για το παραπανω διαστημα και όχι κανονικες ασφαλιστικες εισφορες,παρόλο που σαν ΟΠΥ ειχαν πληρωσει τις αναλογουσες εισφορες υπερ του Ταμειου,οπως και οι ομοιοβαθμοι συναδελφοι τους των υπολοιπων κατηγοριων(στρατιωτικοι προερχομενοι από παραγωγικες σχολες,Εθελοντες κ.λ.π).
Αποτελεσμα της ενεργειας αυτης είναι η παρακρατηση από το εφαπαξ των ΕΜΘ ποσου από.......
2500 ευρω εως 3.500 ευρω,σε μια περιοδο που τα εισοδηματα των αποστρατων ΕΜΘ και γενικα των στρατιωτικων ε.ε και ε.α εχουν μειωθει δραματικα.
Με σχετικο εγγραφο το ΓΕΣ/ΔΟΙ ζητα και από τους εν ενεργεια ΕΜΘ που κατεταγησαν προ του 1993 την καταβολη της παραπανω κρατησης,όπως επισεις ζηταει και από το ΕΛΟΑΣ την εναρξη ενεργειων για την παρακρατηση του εν λογω ποσου και από τους αποστρατους ΕΜΘ που εχουν λαβει το εφαπαξ βοηθημα από το ΕΛΟΑΣ χωρις την παρακρατηση αυτή,δηλαδη και σε οσους ελαβαν το βοηθημα προ του Απριλιου του 2013.
Αυτοματως γεννώνται τα παρακατω ερωτηματα:
1.Υπάρχει αναδρομικότητα σε μια διοικητικη πραξη-αποφαση υπουργου;Και κατά ποσον είναι νομιμη η εφαρμογή μιας τετοιας αποφασης σε ανθρώπους που ειτε ελαβαν το εφαπαξ βοηθημα απο το ΕΛΟΑΣ προγενεστερα της 5-4-2013,ημερομηνιας που εκδοθηκε η αποφαση του κ.Καραμπελα,ειτε σε ανθρωπους που αποστρατευτηκαν με ΦΕΚ προγενεστερα της ημερομηνιας αυτης ,αλλα δεν εχουν λαβει το εφαπαξ βοηθημα από το ΕΛΟΑΣ. (Πρακτικά Ολ. Ελ. Συν. 24ης συν. της 30-5-1983, Ι Τμ. 168/1997, 15/2003 Πράξη Ι Τμήματος 39/2006);
2. Πως είναι δυνατον να γινεται δεκτη μια γνωματευση του ΝΣΚ (299/2008)οπου αποφασίζει πως οι ΕΜΘ εμπιπτουν στις διαταξεις του ν.398/1974 ,ενώ σε μεταγενεστερη γνωμάτευση του ΝΣΚ (63/2011) για παραπλήσιο θεμα,να γνωματευεται από το ΝΣΚ πως οι ΕΜΘ δεν εμπιπτουν στις διαταξεις του ν.398/1974;!!!!!Δηλαδη σε μια γνωματευση εμπίπτουν στο νομο αυτό και σε άλλη δεν εμπιπτουν;
3. Ελαβε υποψιν της η ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ στην αποφασης της, την παρ. 1 άρθρου 15 του Ν.1513/1985 η οποια λεει πως «1. Οι αποδοχές και κάθε είδους παροχές των οπλιτών με πενταετή υποχρέωση υπόκεινται στις ίδιες κρατήσεις, που προβλέπονται για τους μόνιμους υπαξιωματικούς».;
Το άρθρο 10 του Ν.Δ. 398/1974 λεει πως
«1. Αναγνωρίζεται ως χρόνος μετοχικής σχέσεως των εν άρθρ. 8 μετόχων, εις το οικείον Ταμείον Αλληλοβοηθείας, αι κάτωθι υπηρεσίαι εις οιονδήποτε Κλάδον των Ενόπλων Δυνάμεων ή Σώμα Ασφαλείας ή Λιμενικόν Σώμα, ασχέτως της χρονικής περιόδου κατά την οποίαν διηνύθησαν αύται, ως και ο χρόνος σπουδών, εφ' όσον δεν συμπίπτει προς ετέραν υπηρεσίαν, αναγνωριζομένην ως τοιαύτην μετοχικής σχέσεως προς το ταμείον τούτο.
ς. Ο χρόνος υπηρεσίας ο διανυθείς υπό την αρμοδιότητα του εθελοντού, ή ανακαταταγμένου Υπαξιωματικού και στρατιώτου».
4. Γνωρίζει η ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ πως οι αιτιάσεις της 299/2008 ΝΣΚ γνωμοδότησης είναι ανίσχυρες, διότι παρεισάγουν ανεπίτρεπτη διάκριση μεταξύ δύο κατηγοριών υπαξκών (μόνιμοι και Εθελοντές Μακράς Θητείας) υπό τις ίδιες νομικές και πραγματικές συνθήκες τελούντων και ως εκ τούτου, αντίκεινται ευθέως στην προστατεύουσα την ισότητα συνταγματική διάταξη (άρθρου 4 παρ. 1), μη δυνάμενες να θεμελιώσουν αποκλεισμό μετοχικής σχέσης με το Ταμείο των Εθελοντών Πενταετούς Υπηρεσίας μετέπειτα Εθελοντών Μακράς Θητείας χωρίς καταβολή πρόσθετης κράτησης (αναλογική ΣτΕ Ολομέλεια 2102/1975);
Απόλυτα σχετική προς τα ανωτέρω είναι και η αριθμ. 87/90 Γνωμοδότηση της Συνέλευσης Προϊσταμένων Νομικών Διευθύνσεων της συνεδρίασης 2ας Φεβρουαρίου 1989 δεχθέντες καταληκτικά ότι:
«Οι μέτοχοι του Ταμείου είναι όλοι όσοι εισφέρουν σε αυτό με κρατήσεις που γίνονται στις αποδοχές των. Αλλά τα χρονικά διαστήματα που υπεβλήθησαν σε εισφορές οι μέτοχοι δεν είναι για όλους συντάξιμος χρόνος, αλλά μόνο για εκείνους που ήσαν αρχήθεν και μέχρι της εξόδου των μόνιμοι και για τους εθελοντές και ανακατεταχθέντες που μονιμοποιήθηκαν μέχρι της εξόδου των. Οι λοιποί μέτοχοι που δεν απέκτησαν μέχρι της εξόδου των την ιδιότητα του μονίμου, οσηδήποτε υπηρεσία και αν πραγματοποίησαν στην Πολεμική Αεροπορία δεν δικαιούνται μερίσματος, διότι η υπηρεσία των αυτή δεν είναι συντάξιμη για το λόγο ότι αυτοί δεν απέκτησαν την ιδιότητα του μονίμου μέχρι της εκ του στρατεύματος εξόδου των».
5. Γνωρίζει η ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ πως οι ΕΜΘ εχουν την ιδιότητα του ΜΟΝΙΜΟΥ συμφωνα με το Ν. 3883/2010;Και σε ποιο σημειο του αρθρου 22 παρ.2 του Συνταγματος οπως και σε ποιο σημειο ακριβως των αποφ. του ΣτΕ 1170/92 και 3280/90 ,οπως ισχυριζεται η γνωμοδοτηση 299/2008 του ΝσΚ ,την οποια εκανε αποδεκτη ο κ.ΥφΕΘΑ λεει πως οι εισφορες των ΟΠΥ χαραχτηριζονται κοινωνικοι ποροι;
6. Γιατι,εφοσον η κρατηση αυτή είναι νομιμη συμφωνα με την Φ.952/3/129101/Σ.649/5-4-2013/ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ , δεν τελειται συμφωνα με τις αποδοχες και το βαθμο που ειχαν οι ΟΠΥ την περιοδο 1985-1992 , τελειται σημερα με τις σημερινες αποδοχες;Γιατι δεν εφαρμοσθηκε ο Ν.2936/2001 αμεσα,αλλα μετα από 13 χρονια;Που οφειλεται αυτή η καθυστερηση και ποιος φταιει για αυτό;Γιατι εν ετη 2013 εγινε αποδοχη μιας γνωμοδοτησης του 2008,δηλαδη μετα από 5 χρονια;
7.Τι απαντα η ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ σε σχετικο εγγραφο του ιδιου του ΕΛΟΑΣ της 12 Αυγ.2013, που εισηγειται οι εισφορες των ΟΠΥ για τα 5 χρονια να αποχαραχτηριστουν από «κοινωνικοι ποροι»και να αποτελεσουν ασφαλιστικες εισφορες,όπως πραγματικα είναι και να επιστραφουν στους ΕΜΘ αποστρατους η προσθετη κρατηση που ηδη εχει παρακρατηθει από 5 Απρ.2013;
Εφοσον το αρμοδιο ταμειο ΕΛΟΑΣ είναι θετικο προς την λυση του προβληματος,τι προτειθεται να κανει το υπουργειο ,δια της ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ;
Σας καλουμε δια της υπηρεσια σας να διαταξετε ΑΜΕΣΑ την αρση της αδικιας που προσβαλει ηθικα και οικονομικα μια μεγαλη μεριδα στρατιωτικων και πανω από 5χιλιαδες οικογενειες,ανθρωπων χαμηλομισθων ,που χαρισαν τα καλυτερα τους χρονια στην πατριδα τους,και ειχαν την τιμη να φερουν το εθνοσημο ,υπηρετοντας στην παραμεθοριο και σε ολη την Ελλαδα.Μιας κατηγοριας που τελικα καλειται να κλεισει τις τρυπες των ελλειμμάτων του ΜΤΣ ,για το οποιο δεν εχει καμια απολυτως ευθυνη για αυτό.
Με σχετικο εγγραφο το ΓΕΣ/ΔΟΙ ζητα και από τους εν ενεργεια ΕΜΘ που κατεταγησαν προ του 1993 την καταβολη της παραπανω κρατησης,όπως επισεις ζηταει και από το ΕΛΟΑΣ την εναρξη ενεργειων για την παρακρατηση του εν λογω ποσου και από τους αποστρατους ΕΜΘ που εχουν λαβει το εφαπαξ βοηθημα από το ΕΛΟΑΣ χωρις την παρακρατηση αυτή,δηλαδη και σε οσους ελαβαν το βοηθημα προ του Απριλιου του 2013.
Αυτοματως γεννώνται τα παρακατω ερωτηματα:
1.Υπάρχει αναδρομικότητα σε μια διοικητικη πραξη-αποφαση υπουργου;Και κατά ποσον είναι νομιμη η εφαρμογή μιας τετοιας αποφασης σε ανθρώπους που ειτε ελαβαν το εφαπαξ βοηθημα απο το ΕΛΟΑΣ προγενεστερα της 5-4-2013,ημερομηνιας που εκδοθηκε η αποφαση του κ.Καραμπελα,ειτε σε ανθρωπους που αποστρατευτηκαν με ΦΕΚ προγενεστερα της ημερομηνιας αυτης ,αλλα δεν εχουν λαβει το εφαπαξ βοηθημα από το ΕΛΟΑΣ. (Πρακτικά Ολ. Ελ. Συν. 24ης συν. της 30-5-1983, Ι Τμ. 168/1997, 15/2003 Πράξη Ι Τμήματος 39/2006);
2. Πως είναι δυνατον να γινεται δεκτη μια γνωματευση του ΝΣΚ (299/2008)οπου αποφασίζει πως οι ΕΜΘ εμπιπτουν στις διαταξεις του ν.398/1974 ,ενώ σε μεταγενεστερη γνωμάτευση του ΝΣΚ (63/2011) για παραπλήσιο θεμα,να γνωματευεται από το ΝΣΚ πως οι ΕΜΘ δεν εμπιπτουν στις διαταξεις του ν.398/1974;!!!!!Δηλαδη σε μια γνωματευση εμπίπτουν στο νομο αυτό και σε άλλη δεν εμπιπτουν;
3. Ελαβε υποψιν της η ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ στην αποφασης της, την παρ. 1 άρθρου 15 του Ν.1513/1985 η οποια λεει πως «1. Οι αποδοχές και κάθε είδους παροχές των οπλιτών με πενταετή υποχρέωση υπόκεινται στις ίδιες κρατήσεις, που προβλέπονται για τους μόνιμους υπαξιωματικούς».;
Το άρθρο 10 του Ν.Δ. 398/1974 λεει πως
«1. Αναγνωρίζεται ως χρόνος μετοχικής σχέσεως των εν άρθρ. 8 μετόχων, εις το οικείον Ταμείον Αλληλοβοηθείας, αι κάτωθι υπηρεσίαι εις οιονδήποτε Κλάδον των Ενόπλων Δυνάμεων ή Σώμα Ασφαλείας ή Λιμενικόν Σώμα, ασχέτως της χρονικής περιόδου κατά την οποίαν διηνύθησαν αύται, ως και ο χρόνος σπουδών, εφ' όσον δεν συμπίπτει προς ετέραν υπηρεσίαν, αναγνωριζομένην ως τοιαύτην μετοχικής σχέσεως προς το ταμείον τούτο.
ς. Ο χρόνος υπηρεσίας ο διανυθείς υπό την αρμοδιότητα του εθελοντού, ή ανακαταταγμένου Υπαξιωματικού και στρατιώτου».
4. Γνωρίζει η ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ πως οι αιτιάσεις της 299/2008 ΝΣΚ γνωμοδότησης είναι ανίσχυρες, διότι παρεισάγουν ανεπίτρεπτη διάκριση μεταξύ δύο κατηγοριών υπαξκών (μόνιμοι και Εθελοντές Μακράς Θητείας) υπό τις ίδιες νομικές και πραγματικές συνθήκες τελούντων και ως εκ τούτου, αντίκεινται ευθέως στην προστατεύουσα την ισότητα συνταγματική διάταξη (άρθρου 4 παρ. 1), μη δυνάμενες να θεμελιώσουν αποκλεισμό μετοχικής σχέσης με το Ταμείο των Εθελοντών Πενταετούς Υπηρεσίας μετέπειτα Εθελοντών Μακράς Θητείας χωρίς καταβολή πρόσθετης κράτησης (αναλογική ΣτΕ Ολομέλεια 2102/1975);
Απόλυτα σχετική προς τα ανωτέρω είναι και η αριθμ. 87/90 Γνωμοδότηση της Συνέλευσης Προϊσταμένων Νομικών Διευθύνσεων της συνεδρίασης 2ας Φεβρουαρίου 1989 δεχθέντες καταληκτικά ότι:
«Οι μέτοχοι του Ταμείου είναι όλοι όσοι εισφέρουν σε αυτό με κρατήσεις που γίνονται στις αποδοχές των. Αλλά τα χρονικά διαστήματα που υπεβλήθησαν σε εισφορές οι μέτοχοι δεν είναι για όλους συντάξιμος χρόνος, αλλά μόνο για εκείνους που ήσαν αρχήθεν και μέχρι της εξόδου των μόνιμοι και για τους εθελοντές και ανακατεταχθέντες που μονιμοποιήθηκαν μέχρι της εξόδου των. Οι λοιποί μέτοχοι που δεν απέκτησαν μέχρι της εξόδου των την ιδιότητα του μονίμου, οσηδήποτε υπηρεσία και αν πραγματοποίησαν στην Πολεμική Αεροπορία δεν δικαιούνται μερίσματος, διότι η υπηρεσία των αυτή δεν είναι συντάξιμη για το λόγο ότι αυτοί δεν απέκτησαν την ιδιότητα του μονίμου μέχρι της εκ του στρατεύματος εξόδου των».
5. Γνωρίζει η ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ πως οι ΕΜΘ εχουν την ιδιότητα του ΜΟΝΙΜΟΥ συμφωνα με το Ν. 3883/2010;Και σε ποιο σημειο του αρθρου 22 παρ.2 του Συνταγματος οπως και σε ποιο σημειο ακριβως των αποφ. του ΣτΕ 1170/92 και 3280/90 ,οπως ισχυριζεται η γνωμοδοτηση 299/2008 του ΝσΚ ,την οποια εκανε αποδεκτη ο κ.ΥφΕΘΑ λεει πως οι εισφορες των ΟΠΥ χαραχτηριζονται κοινωνικοι ποροι;
6. Γιατι,εφοσον η κρατηση αυτή είναι νομιμη συμφωνα με την Φ.952/3/129101/Σ.649/5-4-2013/ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ , δεν τελειται συμφωνα με τις αποδοχες και το βαθμο που ειχαν οι ΟΠΥ την περιοδο 1985-1992 , τελειται σημερα με τις σημερινες αποδοχες;Γιατι δεν εφαρμοσθηκε ο Ν.2936/2001 αμεσα,αλλα μετα από 13 χρονια;Που οφειλεται αυτή η καθυστερηση και ποιος φταιει για αυτό;Γιατι εν ετη 2013 εγινε αποδοχη μιας γνωμοδοτησης του 2008,δηλαδη μετα από 5 χρονια;
7.Τι απαντα η ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ σε σχετικο εγγραφο του ιδιου του ΕΛΟΑΣ της 12 Αυγ.2013, που εισηγειται οι εισφορες των ΟΠΥ για τα 5 χρονια να αποχαραχτηριστουν από «κοινωνικοι ποροι»και να αποτελεσουν ασφαλιστικες εισφορες,όπως πραγματικα είναι και να επιστραφουν στους ΕΜΘ αποστρατους η προσθετη κρατηση που ηδη εχει παρακρατηθει από 5 Απρ.2013;
Εφοσον το αρμοδιο ταμειο ΕΛΟΑΣ είναι θετικο προς την λυση του προβληματος,τι προτειθεται να κανει το υπουργειο ,δια της ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ;
Σας καλουμε δια της υπηρεσια σας να διαταξετε ΑΜΕΣΑ την αρση της αδικιας που προσβαλει ηθικα και οικονομικα μια μεγαλη μεριδα στρατιωτικων και πανω από 5χιλιαδες οικογενειες,ανθρωπων χαμηλομισθων ,που χαρισαν τα καλυτερα τους χρονια στην πατριδα τους,και ειχαν την τιμη να φερουν το εθνοσημο ,υπηρετοντας στην παραμεθοριο και σε ολη την Ελλαδα.Μιας κατηγοριας που τελικα καλειται να κλεισει τις τρυπες των ελλειμμάτων του ΜΤΣ ,για το οποιο δεν εχει καμια απολυτως ευθυνη για αυτό.
Ελπιζοντας να δωσετε ένα τελος στην αδικια αυτή.
Μετα τιμης
ΟΜΑΔΑ ΕΜΘ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΙ
Μετα τιμης
ΟΜΑΔΑ ΕΜΘ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΙ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com