Καλώς ήρθατε στο:http://aeroporiapostratos.blogspot.gr ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ παρουσίασης θεμάτων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα. Στείλτε το άρθρο σας στο: aeroporiapostratos@gmail.com


"ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ"

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

Διεθνής διαγωνισμός για την πώληση της ΕΛΒΟ

Διεθνής διαγωνισμός για την πώληση της ΕΛΒΟ
Η εταιρεία εμφανίζει ζημιές και ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις
Το δρόμο της πώλησης παίρνει και η ΕΛΒΟ, η μεγαλύτερη παραγωγός στην Ελλάδα πολιτικών αλλά κυρίως στρατιωτικών οχημάτων.
Η αποκρατικοποίηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων αποτελεί νομική υποχρέωση και δέσμευση της χώρας στην Ε. Ε αναφέρει ο υπουργός Οικονομίας κ. Γιάννης Στουρνάρας σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε............ στη Βουλή προς απάντηση σε σχετική ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Θεοδόση Κωνσταντινίδη και Ελένης Γερασιμίδου.

Σύμφωνα με τον κ. Στουρνάρα, το Ελληνικό Δημόσιο ενισχύει διαρκώς μέσα από αυξήσεις κεφαλαίου την εταιρεία η οποία δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της στερώντας πόρους από άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης ενώ η πρακτική αυτή ενέχει τον κίνδυνο επιβολής προστίμων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ίσως ζητηθεί ανάκτηση των χορηγηθεισών κρατικών ενισχύσεων προς την ΕΛΒΟ.
Στόχος του Ελληνικού Δημοσίου είναι η αποκρατικοποίηση της ΕΛΒΟ με την πώληση του ποσοστού του μέσω διεθνούς ανοικτής διαγωνιστικής διαδικασίας σε επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει τη διοίκησή της επισημαίνει ο υπουργός. Με την αποκρατικοποίηση θα επιδιωχθεί να αποκτήσει η εταιρεία διεθνή τεχνογνωσία και εξωστρέφεια και κυρίως να απαγκιστρωθεί από το δημόσιο.
Παρά το γεγονός ότι το κράτος διατηρεί στην ΕΛΒΟ το 51% και έχει έννομο συμφέρον για μια καλή πορεία της βορειοελλαδίτικης εταιρείας, τα τελευταία επτά χρόνια οι αναθέσεις εργασιών συναρμολόγησης αμυντικού υλικού που είναι η βασική δραστηριότητα της ΕΛΒΟ έχουν «παγώσει» με αποτέλεσμα από το 2007 και μετά να βγάζει ζημιές.
Από τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή για την ΕΛΒΟ προκύπτει ότι το 2010 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 22,1 εκατ. ευρώ, οι λειτουργικές ζημίες στα 18,2 εκατ. ευρώ, οι ζημίες προ φόρων στα 21,3 εκατ. ευρώ, η καθαρή της θέση ήταν αρνητική κατά 24 εκατ. ευρώ και ο αριθμός προσωπικού της από 640 που ήταν το 2008 μειώθηκε στους 493 εργαζόμενους το 2010.
Η εταιρεία κάποτε είχε 1.200 εργαζόμενους και είναι η μοναδική στην Ελλάδα που έχει γραμμή συναρμολόγησης οχημάτων. Για να μην μπαίνει μέσα η εταιρεία χρειάζεται μια αναλογία 70% στρατιωτικών συμβάσεων και 30% πολιτικών προγραμμάτων αλλά αυτή η αναλογία τα τελευταία χρόνια δεν τηρήθηκε.
Είναι ενδεικτικό ότι τα ανελαστικά έξοδα της εταιρείας (έξοδα εργοστασίου και μισθοί) σε ετήσια βάση προσεγγίζουν τα 30 εκατ. ευρώ ενώ ο τζίρος όπως προαναφέρθηκε μόλις και μετά βίας ξεπερνά τα 20 εκατ. ευρώ. Στο τέλος του 2010 σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευθέντα ισολογισμό το σύνολο των υποχρεώσεων ανήρχετο σε 109 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 34,9 εκατ. ευρώ είχαν καταστεί ληξιπρόθεσμες.
Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων ιδρύθηκε το 1976 με την επωνυμία Stayer Hellas (κοινοπραξία του ελληνικού και αυστριακού δημοσίου) στη Σίνδο, στο νομό Θεσσαλονίκης. Με την αποχώρηση των αυστριακών μετονομάστηκε σε ΕΛΒΟ. Τότε, το ελληνικό δημόσιο κατείχε το 94% των μετοχών και ο όμιλος Λαϊνόπουλου το 6%. Το 2000 είχε γίνει διαγωνισμός για την εκχώρηση του 43% τον οποίο κέρδισε ο όμιλοςΜυτιληναίου που ανέλαβε και το management.

Το Καλοκαίρι του 2010 ο όμιλος αποχώρησε από το ΔΣ της εταιρείας και έθεσε το ποσοστό του στη διάθεση του Δημοσίου. Τότε ο όμιλος Μυτιληναίου είχε δηλώσει πως η συμμετοχή του στην ΕΛΒΟ δεν δικαιολογείται επιχειρηματικά λόγω της καταγραφής ζημιογόνων αποτελεσμάτων που «χαλούσε» τον ενοποιημένο του ισολογισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ είναι ένα ελεύθερο ακομμάτιστο Ιστολόγιο, που έχει ως σκοπό την παρουσίαση θεμάτων - ανακοινώσεων των Αποστράτων. Με Αντικειμενικότητα, Τεκμηρίωση των Ειδήσεων και Σεβασμό στην Αεροπορική Ιδέα!
Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των συγγραφέων των άρθρων που μας ζητούνται για ανάρτηση - των σχολίων των επισκεπτών μας στο κάτω μέρος των αναρτήσεων - καθώς και των θεμάτων που αναμεταδίδουμε για πληροφόρηση από άλλα Ιστολόγια ή το διαδίκτυο. Όλα τα ανωτέρω τα αφήνουμε αποκλειστικά στην κρίση των αναγνωστών μας. Εμείς απλά κάνουμε καταγραφή των γεγονότων. Μπορείτε και σεις να στείλετε προς ανάρτηση τη δική σας άποψη ή και το σχόλιο σας . Σε περίπτωση που υπάρξει ανάρτηση, της οποίας είστε κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων, ή που θίγεστε από αυτή, επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για την απαραίτητη διόρθωση. Εάν έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω δεν θα έχει γίνει εσκεμμένα από μέρους μας.
Τα σχόλια επιτρέποντα καθώς και τα ανωνύμως. Σας παρακαλούμε όμως στα γραφόμενά σας να είστε ευπρεπείς - σύμφωνα με τους Νόμους και να αποφεύγονται ύβρεις κατά προσώπων και ατεκμηρίωτων στοιχείων. Η ανάρτησή των σχολίων θα γίνεται με μικρή καθυστέρηση και μετά από σχετικό έλεγχο ΜΟΝΟΝ για την ευπρέπεια του λόγου και για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων μελλοντικών καταστάσεων μεταξύ προσώπων που πιθανόν να θίγονται. Οι επισκέπτες – αναγνώστες μας μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα και όπως το επιθυμούν. Στο Ιστολογίο μας διατηρούμε το δικαίωμα της ευπρέπειας λόγου όλων των συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων και των σχολίων των αναγνωστών μας , παρακαλούμε σεβαστείτε το, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
aeroporiapostratos@gmail.com

Ανακοίνωση aeroporiapostratos


Οι αναρτήσεις άλλων Ιστολογίων, τα άρθρα & oι επιστολές που δεχόμαστε για ανάρτηση και τις αναρτούμε αφορούν αποκλειστικά και μόνον τους υπογράφοντες. Δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε και τις απόψεις τους.

Μας αφορούν μόνον (όποτε και αν) οι δικοί μας σχολιασμοί & αναρτήσεις.

Στηρίζουμε όμως και προωθούμε το δικαίωμα του καθ΄ ενός να εκφράζεται ελεύθερα και το αφήνουμε στην κρίση των αναγνωστών μας.

Σχόλια μη ευπρεπή (βλέπε πεδίο σχολίων) θα διαγράφονται.


ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ προς όλους τους << φίλους συναδέλφους>> του Διαδικτύου..... Blog(ατζήδες) & Facebook(άδες) : το copy - paste επιτρέπεται αλλά <μην ξεχάσεις>> στο τέλος να γράψεις την ΠΗΓΗ που το πήρες -aeroporiapostratos-¨Αυτό που ΔΕΝ θέλεις να σου κάνουν οι άλλοι ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ εσύ στους άλλους¨